Praktyczne wykorzystanie platformy ePUAP w pracy pracownika merytorycznego urzędu administracji publicznej – ePUAP jako narzędzie komunikacji.

ID szkolenia: 1387

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Online, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#ePUAP, #narzędzie komunikacji, #platforma EPUAP, #profil zaufany, #RES, #res edukacja, #szkolenie online
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 17 marca Cena: 329 zł (+VAT)


Katarzyna Zajkowska
tel. 798 301 781
e-mail:kzajkowska@res.edu.pl

Cel

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z obsługą i praktycznym wykorzystaniem platformy ePUAP
w ich codziennej pracy.
Szkolenie obejmuje kompleksowy przekrój zagadnień dotyczących praktycznego wykorzystania platformy
ePUAP w podmiocie publicznym m.in.:
– wyjaśnienie mechanizmów działania platformy ePUAP i Profilu Zaufanego;
– zaprezentowanie funkcjonalności platformy ePUAP wykorzystywanych w codziennej pracy;
– obsługę pełnej ścieżkę obiegu dokumentu (od wpływu do odpowiedzi – od kancelarii do pracownika
merytorycznego);
– rozdzielanie różnych rodzajów wniosków do wyznaczonych pracowników (zarządzanie
uprawnieniami).

Adresaci

Szkolenie adresowane jest do osób:
– obsługujących korespondencję wpływającą do podmiotu za pośrednictwem platformy ePUAP;
– przygotowujących odpowiedź i podpisujące dokumenty na platformy ePUAP;
– które są lub będą administratorami (niekoniecznie informatykami) konta podmiotu publicznego
na platformie ePUAP;
– chcących publikować nowe usługi na platformie ePUAP.

Program szkolenia

1. Zagadnienia podstawowe:
a) ePUAP;
b) Profil Zaufany;
c) Punkt potwierdzający profile zaufane;
d) Centralne Repozytorium Wzorów Dokumentów Elektronicznych.
2. Praktyczne wykorzystanie platformy ePUAP jako osoba fizyczna:
a) Zakładanie konta i potwierdzanie profilu zaufanego;
b) Katalog usług;
c) MOJ.GOV.PL, OBYWATEL.GOV.PL, BIZNES.GOV.PL;
d) Podpisywanie dokumentów elektronicznych przy pomocy podpisu zaufanego;
e) Jak wysłać wniosek do urzędu – usługi centralne i lokalne.
3. Praktyczne wykorzystanie platformy ePUAP w pracy pracownika merytorycznego urzędu administracji
publicznej:
a) Kontekst pracy na ePUAP – pracownik podmiotu publicznego czy osoba fizyczna;
b) Odbieranie dokumentów w urzędzie (kancelaria) – potwierdzenie odbioru dokumentów (UPO, UPD,
UPP, PND) – w tym weryfikacja podpisanych załączników;
c) Operacje na dokumentach – wydruk, zapisywane, import/eksport, walidacja, historia;
d) Tworzenie i podpisywanie dokumentu w postaci elektronicznej;
e) Wysyłanie dokumentu – doręczanie dokumentów elektronicznych przez ESP – tryb przedłożenia,
tryb doręczenia, e-mail;
f) Funkcjonalności: Duże Pliki, Walidator, Portal interoperacyjności, PZ Signer, Rejestr Zdarzeń;
g) ePUAP a systemy EZD w codziennej pracy.
4. Zarządzanie kontem podmiotu:
a) Tworzenie podmiotu i nadanie uprawnień podmiotu publicznego;
b) Przypisywanie użytkowników do organizacji – zarządzanie użytkownikami i grupami
użytkowników;
c) Rozdzielanie wpływów do wyznaczonych pracowników – zarządzanie skrytkami, adresami oraz
skrzynkami dokumentów;
d) Awaryjne pobieranie dokumentów, przeglądanie UPO, interwencyjne nadanie uprawnień
administratora podmiotu;
e) Instalacja certyfikatu wymiany danych z platformą ePUAP a systemem EZD.
f) Uprawnienia, role, systemy.
5. Publikacja usługi elektronicznej:
a) Usługi centralne i lokalne, formularze oraz wzory lokalne;
b) Wybór usług do udostępnienia na platformie ePUAP– analiza możliwości realizacji spraw
z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej;
c) Procedury publikacji w CRD wzorów elektronicznych.
6. Omówienie przypadków szczególnych wynikających z codziennej pracy z wykorzystaniem ePUAP
w urzędzie.

Prowadzący

od 2006 r. pracownik Urzędu Miasta Łodzi. Administrator i wdrożeniowiec systemu EZD.
Administrator konta podmiotu publicznego na platformie ePUAP oraz punktu potwierdzającego profile zaufane.

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na res@res.edu.pl

Przy zgłoszeniu do 24 lutego cena jedynie 299zł 

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
  • W oparciu o  platformę szkoleniową
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

17 marzec 2022 09:00

Data do:

17 marzec 2022 13:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

329 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Obieg i archiwizacja dokumentów, archiwum zakładowe

Zobacz więcej

Warsztaty kancelaryjne dla pracowników biurowych. Formy grupowania i łączenia pism.

Zobacz więcej

Aktualizacja instrukcji kancelaryjnych oraz jednolitego rzeczowego wykazu akt w związku z wdrażaniem EZD i e-Doręczenia

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia