PRAKTYCZNE ASPEKTY WDRAŻANIA STANDARDÓW AKREDYTACYJNYCH CMJ DLA POZ.

ID szkolenia: 936

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#CMJ, #praktyczne aspekty, #res edukacja, #szkolenie online, #wdrażanie standardów akredytacyjnych, POZ
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 15-16 czerwiec Miejsce: online  Cena: 470zł (+VAT)


Magda Rygorczuk
tel. 888 549 572
e-mail: mrygorczuk@res.edu.pl

 

[/su_tab]

Adresaci

Szkolenie kierowane jest do personelu jednostek ochrony zdrowia realizujących zadania w ramach Podstawowej Opieki Zdrowotnej. Osoby uczestniczące w szkoleniu powinny posiadać wiedzę dotyczącą funkcjonowania POZ a także przepisów mających zastosowanie w tym obszarze.

CEL

Przed szkoleniem uczestnicy otrzymają lub pobiorą z internetu:

  • Standardy akredytacyjne dla POZ
  • Podstawowe przepisy prawne mające zastosowanie w obszarze POZ
  • Plan godzinowy szkolenia

Celem szkolenia jest dostarczenie uczestnikom praktycznej wiedzy dotyczącej wymagań systemu akredytacyjnego dla POZ i ich realizacji.  W trakcie szkolenia przedstawimy, autorskie propozycje rozwiązań i liczne przykłady spełniania standardów akredytacyjnych możliwych do zastosowania w praktyce po dostosowaniu do specyfiki danej firmy.

Uczestnicy zostaną zapoznani z trybem wdrożenia standardów CMJ, proponowanym harmonogramem wdrożenia, a także uzyskają wiedzę na temat przebiegu procesu wizytacji, podczas którego decyduje się czy certyfikat CMJ zostanie przyznany. Na zakończenie szkolenia przedstawimy propozycje działań zmierzających do utrzymania systemu akredytacyjnego przez kolejne trzy lata po pierwszej wizytacji.

Po szkoleniu przewidujemy przekazanie uczestnikom materiałów szkoleniowych, w tym formularzy i wzorów dokumentów.

Program szkolenia

PLAN SZKOLENIA

DZIEŃ I

8.30 – 9.00 – Przywitanie uczestników, sprawy organizacyjne

WSZECHSTRONNOŚC OPIEKI

9.00 – 10.00

Przekazywanie pacjentów

Wizyty domowe

Porady przez telefon

Opieka środowiskowa

Przypadki szczególne

10.00 – 10.10 Przerwa

10.10 – 11.40

Opieka dyspanseryjna

Opieka terminalna

Programy edukacyjne

Promocja zdrowia

Opieka okołoporodowa

Szczepienia ochronne

Profilaktyka pierwotna

 

PRAWA PACJENTA

11.40 – 11.50 Przerwa

11.50 – 12.30

Informowanie o prawach pacjenta

Prawa pacjenta w standardach CMJ

Samoocena spełnienia praw pacjenta przez firmę – ankieta

Udostępnianie dokumentacji medycznej

Procedura składania skarg, analiza skarg

12.30 – 12.50 Przerwa obiadowa

POPRAWA JAKOŚCI

12.50 – 14.00

Programy poprawy jakości

Wytyczne postępowania klinicznego

Ocena personelu

Ocena jednostki – ocena pracodawcy

Ankiety

Szkolenia

BEZPIECZEŃSTWO OPIEKI

14.00 – 14.10 Przerwa

14.10 – 15.10

Stany zagrożenia życia

Gospodarka lekami, w tym stosowanie antybiotyków i torby medyczne

Postepowanie z ofiarami przemocy i zaniedbania

Standardy sanitarno higieniczne

KONIEC I DNIA SZKOLENIA

DZIEŃ II

8.30 – 10.00

ZESPÓŁ WSPÓŁPRACOWNIKÓW

Wymagania dla personelu – kompetencje

Zakresy obowiązków i uprawnień

Zakresy samodzielnych decyzji personelu

Szkolenia – punkty edukacyjne lekarzy

Szkolenia i spotkania personelu

Zachowanie personelu podczas wizytacji

 

 

10.00 – 10.10 Przerwa

DOKUMENTACJA MEDYCZNA

10.10 – 11.00

Określenie dokumentacji medycznej

Wymagania dla dokumentacji medycznej

Ocena dokumentacji medycznej lekarskiej i pielęgniarskiej

Dokumentacja medyczna elektroniczna – zabezpieczenie dokumentacji

ORGANIZACJA JEDNOSTKI

11.00 – 11.30

Misja

Strategia – Plan strategiczny

Cele firmy

11.30 – 11.40 Przerwa

11.40 – 13.00

Schemat organizacyjny

Określenie struktury

Partnerzy zewnętrzni

Analizy epidemiologiczne, demograficzne, czynniki ryzyka

Terminarz, zasady rejestracji pacjenta

Pisemne informacje

Diagnostyka zewnętrzna

Identyfikacja personelu

13.00 – 13.20 Przerwa obiadowa

INFRASTRUKTURA

13.20 – 14.30

Harmonogramy przeglądów infrastruktury

Harmonogramy przeglądów sprzętu, w tym nadzorowanie infrastruktury we własnym zakresie

Przyjazna, optymalna infrastruktura

Postępowanie w zagrożeniach życia

Transport wewnętrzny

14.30 – 15.00

Pytania i odpowiedzi

15.00 – 15.10

Zakończenie szkolenia

Prowadzący

Lekarz Andrzej Peńsko

* Akademia Medyczna w Warszawie, wydział lekarski

* Specjalizacja II stopnia z chorób wewnętrznych

* Podyplomowe studia zarządzania zakładami opieki zdrowotnej w SGH

* Podyplomowe studia marketingowe zarządzanie jakością w usługach zdrowotnych w Wyższej Szkole Handlu i Usług w Poznaniu

* Uczestnik wielu kursów w zakresie zarządzania placówkami ochrony zdrowia i zarządzania jakością w medycynie

* Lloyd – uprawnienia pełnomocnika ds. jakości systemów zgodnych z ISO

9001:2000

* ISOQAR – uprawnienia IRCA auditora systemów jakości zgodnych z ISO

9001:2000

* TUV NORD – auditor wg. normy 27001 – normy bezpieczeństwa informacji

* IODO w 25 firmach medycznych – aktualnie

* IOR w 120 firmach medycznych – aktualnie

* Pełnomocnik ds jakości w 6 firmach medycznych – aktualnie

Praca zawodowa:

* 1983 – 1989 – lekarz, kierownik Pododdziału Dializ I Oddz. Wew.

CSK Międzylesie

* 1989 – 1999 – Ordynator Oddziału Dializ w Sokołowie Podlaskim

* 1997 – 2002 – Dyrektor ZOZ Sokołów Podlaski

* 2002 – 2008 – Dyrektor, pełnomocnik ds. jakości w Centrum

Nowoczesnej Laryngologii KRAJMED, Warszawa

* 2004 – 2006 – Wykładowca Centrum Monitorowania Jakości w Krakowie w

temacie „Koszty jakości”> * 2005 – 2007 – Wykładowca Centrum Edukacji Menagerów Promotor

* od 2004 – Konsultant ds. wdrożeń systemów jakości zgodnych z ISO 9001:2000 i restrukturyzacji firm medycznych

* od 2006 – Właściciel firmy ISOMED SYSTEMS

* od 2007 – auditor branży medycznej TUV NORD

* od 2008 – Wykładowca TUV NORD

* od 2014 – Administrator bezpieczeństwa informacji w placówkachochrony zdrowia
* od 2016 – Wykładowca Polskiego Centrum Edukacji

* od 2018 – Inspektor Ochrony Danych Osobowych

* od 2018 – konsultant ds wdrożeń systemu zapewnienia jakości -akredytacja wg. CMJ

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl

Przy zgłoszeniu dwóch  osób z jednej instytucji –cena za 380zł/os

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci;
  • W oparciu o  platformę szkoleniową;
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem;
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.

 

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

15 czerwiec 2021 08:30

Data do:

16 czerwiec 2021 15:30

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

470 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Aktualizacja instrukcji kancelaryjnych oraz jednolitego rzeczowego wykazu akt w związku z wdrażaniem EZD i e-Doręczenia

Zobacz więcej

Warsztaty kancelaryjne dla pracowników biurowych. Formy grupowania i łączenia pism.

Zobacz więcej

Obieg i archiwizacja dokumentów w systemie Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia