Postępowanie w sprawie udostępnienia informacji publicznej.

ID szkolenia: 809

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#dostęp do informacji publicznej, #res edukacja, #szkolenie online, #udostępnianie informacji publicznej, #zasady udzielania
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin:20 maja 2021r.   Cena: 299 zł (+VAT)


Magda Rygorczuk
tel. 888 549 572
e-mail: mrygorczuk@res.edu.pl

Cel

Cel szkolenia:

  • przekazanie praktycznej wiedzy o stosowaniu przepisów dotyczących zasad dostępu do informacji publicznej,
  • wskazanie jaki zakres przedmiotowy i podmiotowy obejmuje prawo do informacji publicznej oraz jakie informacje zostają objęte ograniczeniami dostępu do informacji,
  • pokazanie w jaki sposób należy rozpatrywać wnioski o udostępnienie informacji publicznej,
  • zaprezentowanie dorobku doktryny i najnowszego orzecznictwa sądowego dotyczącego tematyki dostępu do informacji publicznej.

Adresaci

Adresaci:

  • pracownicy jednostek samorządowych (gminy, powiaty, szkoły, biblioteki, przedszkola, spółki komunalne, samorządowe jednostki budżetowe, samorządowe zakłady budżetowe),
  • pracownicy administracji rządowej,
  • wszystkie osoby odpowiedzialne za udostępnienie informacji publicznej.

Program szkolenia

Program szkolenia:

  1. Regulacje prawne zasad dostępu do informacji publicznej
  2. Udostępnianie informacji publicznej na podstawie ustaw szczególnych
  3. Prawo dostępu do informacji publicznej – komu przysługuje?
  4. Obowiązek udostępniania informacji publicznej – kto musi udostępniać informację publiczną?
  5. Pojęcie informacji publicznej
  • Informacja publiczna prosta
  • Informacja publiczna przetworzona
  • Opłaty za udostępnienie informacji prostej i informacji przetworzonej
  • Informacja niebędące informacjami publicznymi
  • Dokumenty wewnętrzne, projektowe, organizacyjne – czy są informacją publiczną?
  • Czy projekt budowlany, akta sądowe, opinie i ekspertyzy to informacja publiczna?
  1. Postępowanie w sprawie udostępnienia informacji publicznej:
  • Formy udostępnienia informacji publicznej – przekształcenie informacji publicznej w inna formę
  • Umorzenie postępowania w sprawie udostępnienia informacji publicznej
  • Odmowa udostępnienia informacji publicznej
  • Elementy decyzji odmownej w sprawie udostępnienia informacji publicznej
  • Środki prawne przysługujące wnioskodawcy w przypadku odmowy udzielenie informacji publicznej
  • Czy można ponieść odpowiedzialność karną na nieudostępnienie informacji publicznej?
  1. Tajemnica przedsiębiorstwa, tajemnica pracodawcy a udostępnienia informacji publicznej
  2. Udostępnianie informacji publicznej a ochrona danych osobowych
  3. Podawanie do informacji publicznej wykazu udzielonych poręczeń i gwarancji itp.

Prowadzący

Adiunkt w Katedrze Administracji i Prawa Administracyjnego Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, doktor nauk prawnych. Ekspert z zakresu prawa administracyjnego, prawa gospodarczego i finansów publicznych jednostek samorządu terytorialnego oraz kontroli zarządczej. Wykładowca na studiach podyplomowych Wyższej Szkoły Bankowej w Warszawie w obszarze prawo gospodarczego i handlowego. Absolwentka studiów magisterskich i doktoranckich Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Jej zainteresowania naukowe obejmują prawo administracyjne, prawo gospodarcze oraz zagadnienia związane z prawem nowych technologii, przede wszystkim w obszarze zastosowania nowych technologii w celu ochrony i poprawy bezpieczeństwa publicznego oraz zwiększenia efektywności funkcjonowania administracji publicznej. Wieloletni praktyk, doświadczony trener prowadzący od ponad 10 lat szkolenia i doradztwo prawne o zasięgu ogólnopolskim w obszarze prawa gospodarczego, administracyjnego i prawa finansów publicznych, certyfikowany trener oświaty, Współpracownik Instytutu Szkoleń i Analiz Gospodarczych w Warszawie oraz wielu form szkoleniowych o zasięgu ogólnopolskim. Autorka licznych publikacji o charakterze naukowym i popularyzatorskim.

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj  i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl

Przy zgłoszeniu do 29 kwietnia 2021r. cena za osobę to jedyne 269zł

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
  • W oparciu o  platformę szkoleniową
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo
Szczegóły i rejestracja

Data od:

20 maj 2021 10:00

Data do:

20 maj 2021 14:00

Miejsce:

Brak danych

Koszt:

299 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Kurs Kancelaryjno – Archiwalny I stopnia

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia