szkolenie online

Poradnik dla nowego pracownika na stanowisku archiwisty zakładowego

ID szkolenia: 1764

Kategorie

Archiwistyka

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Online, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#archiwumzakładowe, #obiegdokumentacji, #procedura wycofania dokumentacji z archiwum, #składnicaakt, #szkolenieonline, archiwista, archiwum, brakowanie
Opiekun szkolenia
Uwaga!

Przy zgłoszeniu do 20 września cena to 299 zł/os.

Cel

  1. Zapoznanie się z problematyką prowadzenia dokumentacji i funkcjonowania archiwów zakładowych i składnic akt.
  2. Poznanie reguł kierujących obiegiem dokumentacji i zasad archiwizacji dokumentacji w jednostce organizacyjnej.
  3. Nabycie umiejętności w zakresie znakowania, opisywania
    i ewidencjonowania dokumentacji w archiwum.
  4. Zidentyfikowanie kluczowych momentów procesu zarządzania dokumentacja i osób za nie odpowiedzialnych.
  5. Omówienie obowiązujących trendów w zarządzaniu dokumentacją.
  6. Realizacja zapisów Instrukcji archiwalnej w zakresie obowiązku stałego podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników odpowiedzialnych za archiwa zakładowe.
  7. Pozyskanie niezbędnych formularzy i druków kancelaryjno-archiwalnych.

Adresaci

Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do nowych pracowników realizujących zadania archiwisty lub instytucji dopiero organizujących własne archiwum lub składnicę akt, zwłaszcza samorządowych podmiotów tj. szkół, przedszkoli, bibliotek, warsztatów terapii zajęciowej, ośrodków szkolno-wychowawczych, ośrodków pomocy społecznej, centrów usług wspólnych, zakładów usług komunalnych i mieszkaniowych, gminnych domów kultury, straży miejskich i gminnych, SP ZOZ-ów, itp.

W trakcie szkolenia uczestnicy – poprzez aktywny udział w zajęciach i swobodną dyskusję – zdobędą konieczną wiedzę do poprowadzenia archiwum instytucji.

Program szkolenia

W czasie szkolenia nowi archiwiści uczestnicy otrzymają odpowiedzi na następujące pytania:

  1. Jakie przepisy regulują postępowanie z dokumentacją i jakie są konsekwencje ich nieprzestrzegania dla państwowych i samorządowych jednostek organizacyjnych?
  2. Czym różni się archiwum zakładowe od składnicy akt?
  3. Jakie zadania ma realizować archiwista?
  4. Jak wygląda protokół przejęcia archiwum i kto go przygotowuje?
  5. Kto sprawuje nadzór nad dokumentacją i posiada prawo do kontroli dokumentacji?
  6. Ile lat przechowywać dany typ dokumentów? Ustalanie okresów przechowywania segregatorów z aktami i kontekst RODO.
  7. Czym różni się znak sprawy od numeru pisma, a spis spraw od spisu zdawczo-odbiorczego?
  8. Jak wyglądać powinien obieg dokumentacji?
  9. Czym są akta sprawy i z czego się składają?
  10. Jak oznaczać dokumentację i opisywać teczki aktowe?
  11. Jak zorganizować archiwum/składnicy akt w instytucji? Jakie są wymogi lokalowe i techniczne zabezpieczenie dokumentacji?
  12. Jakie rodzaje dokumentacji współczesnej przechowywać trzeba w archiwum?
  13. Jak przebiega proces przejmowania dokumentacji do archiwum instytucji?
  14. Czy układając dokumentację w magazynach archiwalnych należy kierować się szczegółowymi zasadami?
  15. Jak postąpić z dokumentacją dotychczas nieuporządkowaną?
  16. Co to  są środki ewidencyjne archiwum i jak się je prowadzi?
  17. Kto i na jakich zasadach może korzystać z archiwum (udostępnianie akt przez archiwistę i procedura wycofania dokumentacji z archiwum)?
  18. Jak postąpić z niepotrzebną dokumentacją (zniszczenie czy brakowanie)?

Prowadzący

Specjalista ds. zarządzania dokumentacją najnowszą, doktor n. hum. z zakresu archiwistyki, biegły sądowy, absolwentka Wydziału Humanistycznego UMCS w Lublinie i studiów menadżerskich EMBA, wieloletni pracownik Oddziału Nadzoru Archiwalnego w Archiwum Państwowym w Kielcach, prowadzi własną działalność gospodarczą z zakresu spraw kancelaryjno-archiwalnych.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

07 październik 2022 09:00

Data do:

07 październik 2022 13:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

339 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Kurs Kancelaryjno – Archiwalny I stopnia

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia