Podmioty gospodarujące odpadami – najważniejsze regulacje obowiązujące od 2021 r dla pierwotnego wytwórcy, zbierającego, przetwarzającego odpady

ID szkolenia: 1027

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#online, #przetwarzanie odpadów, #RES, #res edukacja, #szkolenie, #transport odpadów, #webinar, gospodarka odpadami
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 28. lipca  Miejsce: SZKOLENIE ONLINE Cena: 339 zł (+VAT)


Katarzyna Zajkowska 
tel. 798 301 781
e-mail: kzajkowska@res.edu.pl 

Adresaci

Adresaci: wszelkiego rodzaju przedsiębiorstwa, urzędy, instytucje. Osoby zainteresowane zdobyciem lub podniesieniem kwalifikacji w obszarze wymagań prawnych w gospodarce odpadami. Zbierający odpady, przetwarzający odpady – wszyscy zarejestrowani w BDO oraz niezarejestrowani w BDO, którzy wytwarzają odpady

Cel

Cel szkolenia – przekazanie uczestnikom praktycznych informacji na temat najważniejszych obowiązków w zakresie gospodarki odpadami.– BDO, a pierwotny wytwórca, zbierający, przetwarzający odpady.

Program szkolenia

  1. Rodzaje odpowiedzialności w gospodarce odpadami

– pierwotny wytwórca odpadów

– zbieranie odpadów

– przetwarzanie odpadów

– nieprofesjonalne zbieranie odpadów

– sprzedawca odpadów

-pośrednik w odpadach

– transportujący odpady

  1. Decyzje w gospodarce odpadami

– kiedy jesteśmy zobowiązani posiadać decyzję na wytwarzanie odpadów

– czy każdy przedsiębiorca wytwarza odpady z instalacji

– decyzja na zbieranie odpadów – operat p.poż.

– decyzja na przetwarzanie odpadów – uzgodnienia właściwych organów

– pozwolenie zintegrowane

– czy na nieprofesjonalne zbieranie odpadów wymagane jest decyzja

– zasady ubiegania się o wydanie oraz wydawanie pozwoleń i zezwoleń w gospodarce odpadami, w tym nowy obowiązek kontroli organu wydającego wraz z inspekcją ochrony środowiska przed wydaniem decyzji. Wizyjny system kontroli miejsca prowadzenia działalności gospodarczej.

  1. Baza danych o odpadach – wytwarzanie, zbieranie, przetwarzanie

– dział XIII BDO wytwórcy odpadów zobowiązani do prowadzenia ewidencji

– czy rejestrować się w BDO, czy wyrejestrować się z BDO, jakie obowiązki wiążą się z rejestracją

– konsekwencje  za niewykonywanie lub niewłaściwe wykonanie przepisów prawnych

– dokumentacja  niezbędna do wykazania w trakcie kontroli

– jak przekazać lub odebrać odpady od podmiotu niezarejestrowanego w BDO,

– przekazanie  odpowiedzialności za gospodarowanie odpadami

– przekazanie odpadów osobie fizycznej

– przekazanie odpadów pomiędzy oddziałami

– co wpisać w prowadzoną ewidencję lub jakie dokumenty należy posiadać, aby ewidencji nie prowadzić

– ewidencja uproszczona, KPO

–  zwolnienia z wpisu do BDO dla wytwórców odpadów

– jakie decyzje wpisywane są z urzędu do rejestru BDO

– problem określenia wagi przekazywanych odpadów

– status KPO – odrzucone, wycofane i konsekwencje z tego wynikające

– ewidencja odpadów w formie papierowej.

  1. Kontrole gospodarki odpadami – wytwarzanie, zbieranie, przetwarzanie, transport i działania nad tymi procesami.

– KPO, KPOK, faktura

– uprawnienia kontrolne policji, inspekcji transportu drogowego, wioś, straży miejskiej do kontroli przedsiębiorców w zakresie spełniania wymagań prawnych dotyczących gospodarki i gospodarowania odpadami oraz wysokość przewidzianych prawnie kar dla przedsiębiorców (od 10.000 do 1.000.000) za brak lub niewłaściwe wykonanie przepisów.

Ponadto, omawianie przykładów zgłaszanych przez uczestników szkolenia

Prowadzący

Pracownik Departamentu Zarządzania Zasobami Przyrody w Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska (od 9 lat). Posiada doświadczenie w zakresie stosowania przepisów związanych z ochroną terenów zieleni i zadrzewień, ochroną gatunkową, gatunków obcych inwazyjnych, kodeksu postępowania administracyjnego, procesu legislacyjnego (przygotowanie projektów rozstrzygnięć administracyjnych w I i II instancji, udzielanie interpretacji prawnych i opinii). Od 2015 r. prowadzi szkolenia m.in. dla pracowników organów administracji rządowej i samorządowej, chirurgów drzew oraz inwestorów z zakresu usuwania drzew.

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na res@res.edu.pl

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci;
  • W oparciu o  platformę szkoleniową;
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem;
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.

Przy zgłoszeniu dwóch i więcej osób z jednej instytucji – możliwa negocjacje ceny.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

28 lipiec 2021 09:00

Data do:

28 lipiec 2021 13:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

339 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach i oceny oddziaływania na środowisko

Zobacz więcej

ZARZĄDZANIE ZASOBEM MIESZKANIOWYM GMINY na podstawie przepisów ustawy oraz aktów prawa miejscowego.

Zobacz więcej

Ewidencja gruntów i budynków – aktualne problemy i nowelizacja przepisów wykonawczych.

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia