Platforma EPUAP2 – kompendium wiedzy

ID szkolenia: 1416

Kategorie

Oświata

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Online, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#Doręczanie dokumentów elektronicznych, #EPUAP2, #kompediumwiedzy, #szkolenieonline
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 07. grudnia Miejsce: SZKOLENIE ONLINE Cena: 349zł (+VAT)


Elwira Grygorczuk

tel. 518 192 393
e-mail: egrygorczuk@res.edu.pl

Cel i korzyści

• Zdobycie praktycznej wiedzy w zakresie kompleksowej obsługi platformy EPUAP2;
• Uzyskanie wiedzy w jaki sposób radzić sobie z problemami pojawiającymi się w trakcie obsługi platformy;
• Zapoznanie się z możliwościami platformy;
• Nabycie praktycznej wiedzy z zakresu funkcjonowania Panelu „Administrowanie” i „Zarządzanie”, przypisywania do ról, grup i systemów, konfigurowania ról, dodawania usług, tworzenia formularzy, zaawansowanej obsługi skrytek

Adresaci

Pracownicy instytucji publicznych obsługujący interesantów, osoby obsługujące Platformę EPUAP2 lub przygotowujący się do jej przejęcia, administratorzy EPUAP2, informatycy, osoby chcące pogłębić swoją wiedzę z zakresu praktycznego wykorzystania Panelu „Administrowanie”

Program szkolenia

Cz. I – Obowiązki prawne i obsługa platformy
I. Obowiązki podmiotów realizujących zadania publiczne- podstawa prawna
1. Doręczanie dokumentów elektronicznych – w jakich sytuacjach ma zastosowanie poczta elektroniczna, a w jakich elektroniczna skrzynka podawcza;
2. Zakres niezbędnych informacji do opublikowania na stronach podmiotowych Biuletynów Informacji Publicznej;
3. Kiedy stosujemy podpis kwalifikowany
4. Sporządzanie pism w formie dokumentów elektronicznych;
5. Sporządzanie kopii pism otrzymanych w postaci elektronicznej;
6. Wymiana dokumentów pomiędzy podmiotami realizującymi zadania publiczne.
II. ePUAP2 – platforma w praktyce
1. Proces zakładania konta
2. Nowe okno logowania i identyfikacji elektronicznej
3. Widok ekranu – strefa klienta i strefa urzędnika
4. Podział na dwie strefy i funkcjonalności z nim związane
5. Opis zdarzenia i spraw z nim związanych
6. ePUAP2 – elektroniczna skrzynka podawcza;
7. Przeglądanie zasobów skrzynek
8. Odbieranie dokumentów
9. Odpowiedź na pismo
10. Odpowiedź na pismo w przypadku braku pola „Odpowiedz”
11. Przekazywanie dokumentów wg właściwości
12. Tworzenie, wypełnianie i podpisywanie nowego dokumentu poprzez „Załatw sprawę”
13. Tworzenie, wypełnianie i podpisywanie nowego dokumentu poprzez „Inne podziały spraw”
14. Podpis Zaufany (Uzyskanie, podpisywanie, zarządzanie, unieważnianie)
15. Załączanie dokumentów ze dysku i z lokalnego składu
16. Wysyłanie dokumentów
17. Przenoszenie dokumentów między skrytkami
18. Sporządzanie kopii roboczej
19. Przeglądanie raportów
20. Sposoby identyfikacji użytkowników systemów teleinformatycznych (podpis elektroniczny, podpis zaufany, podpis osobisty)
21. Wysyłanie dokumentów do osób prywatnych oraz firm, kancelarii komorniczych i innych jednostek nie posiadających konta instytucji
Cz. II – Administracja platformą
III. ESP- Operacje
1) Operacje na składzie
• Ustawienia i zarządzanie składem
• Tworzenie nowego składu
• Usuwanie i eksport składu
• Przypinanie, usuwanie skrytki w składzie
• Ustawianie powiadomień z poziomu składu
• Ustalanie preferowanych składów
IV. ePUAP2 – Panel „Zarządzanie”
1) Wysyłanie zaproszeń do organizacji
• Konto „Gość”, a „Administrator”- różnice
• Nadawanie uprawnień Gościa i Administratora w systemie
• Zaproszenie do organizacji osoby posiadającej konto na EPUAP2 i nie posiadającej konta
• Rola konta „Właściciel”
2) Zmiana uprawnień z poziomu zakładki „Uprawnienia” (Nadawanie i odbieranie uprawnień Gościa i Administratora)
V. Panel „Administrowanie”
1) Zakładka „Usługi i ustawienia”
• Przeglądanie zapotrzebowania i dodawanie opisu usługi
2) Zakładka „Budowanie usług”
• Podgląd opublikowanych Kart Spraw
• Utworzenie Karty Sprawy
3) Zakładka „Skrytki”
• Formatka „Przeglądanie UPO” (Jak wyszukać zaginione UPO)
• Formatka „Awaryjne pobieranie”
a) Konfiguracja skrytek (ESP, Domyślna oraz pozostałe)
• Konfiguracja zakładek: „Ogólne”, „Tryb pracy”, „Powiadomienia”, „Ustawienia szczegółowe”, „Ustawienia transmisji”, „Schematy i reguły”
4) Zakładka „Formularze”
• Import oraz budowa formularza
5) Zakładka „Wzory lokalne”
• Import oraz dodanie nowego wzoru
VI. Zakładka „Zarządzanie kontem: role i systemy”
1) Zakładka „Użytkownicy”
• Formatka „Właściwości” (zmiany informacji o użytkowniku)
• Formatka „Role” (przypisywanie użytkownika do roli)
• Formatka „Import” (dodawanie użytkowników do organizacji)
2) Zakładka „Grupy”
• Utworzenie nowej grupy
• Konfiguracja istniejących grup
• Formatka „Właściwości”
• Formatka „Przypisania” (dodawanie i odbieranie użytkownikom ról)
• Formatka „Role” (przypisanie grupy do roli)
3) Zakładka „Systemy”
• Utworzenie nowego systemu oraz konfiguracja już istniejącego
4) Zakładka „Role”
• Role globalne – charakterystyka
• Role lokalne – charakterystyka
• Tworzenie ról lokalnych i globalnych
• Formatka „Konfiguracja” (Wybór roli lub dodanie i skonfigurowanie nowej roli)
• Formatka „Konta” (dodanie konta lub grupy do roli)
• Formatka „Atrybuty” (dodanie aplikacji do roli)
• Formatka „Aplikacje” (zdefiniowanie aplikacji w organizacji)
• Formatka „Uprawnienia” (skonfigurowanie dostępu do skrzynek, usunięcie dostępu do skrzynek, zezwolenie lub zablokowanie dostępu do przeglądania UPO, panelu administratora, przeglądania wiadomości etc)
• Formatka „Uprawnienia” (zaawansowane nadawanie uprawnień do ról)

 

Prowadzący

Czynny Koordynator ds. dostępności i audytor dostępności cyfrowej i architektonicznej, doradca merytoryczny w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Opolskiego.
Założyciel i właściciel AMP Trainers’ HUB – Usługi szkoleniowe i archiwistyczne Adam Parysz. Zajmuje się prowadzeniem szkoleń z zakresu ochrony danych osobowych (RODO), archiwistyki, platformy EPUAP2, systemów klasy EZD (ELOprofessional), Biuletynu Informacji Publicznej, prawa administracyjnego i dostępu do informacji publicznej. Wdraża systemy ochrony danych osobowych, zajmuje się audytem ryzyka związanego z przeważaniem danych osobowych, opracowuje dokumentację z zakresu ochrony danych osobowych, obiegu dokumentów w podmiocie oraz informacji publicznej.
Ponadto wdraża platformę EPUAP2 wraz z jej konfiguracją, nadzoruje projekty archiwizacyjne oraz digitalizacyjne.

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na res@res.edu.pl

Przy zgłoszeniu do 22 listopada cena za osobę to jedyne 329 zł.

Przy zgłoszeniu dwóch i więcej osób z jednej instytucji – możliwa negocjacje ceny.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci;
  • W oparciu o  platformę szkoleniową;
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem;
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.

 

Szczegóły i rejestracja

Data od:

07 grudzień 2021 08:00

Data do:

07 grudzień 2021 16:00

Miejsce:

Brak danych

Koszt:

349 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Zamówienia publiczne do 130 000 zł. w oświacie

Zobacz więcej

Organizacja konkursu na dyrektora szkoły/przedszkola

Zobacz więcej

Warsztaty praktyczne: układanie receptur i jadłospisów w żywieniu zbiorowym dzieci i młodzieży.

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia