Organizacja archiwum w firmie i analiza SWOT dla działalności archiwalnej – szkolenie archiwalne dla samorządowych i państwowych jednostek organizacyjnych

ID szkolenia: 799

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Online, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#archiwiska, #ewidencjonowanie, analiza, archiwum, brakowanie, dokumentacja, kontrola, składnica, SWOT, zakłądowe
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 23. maja 2021 Miejsce: on-line Cena: 339 zł (+VAT)


Elwira Grygorczuk
tel. 518 192 393
e-mail: egrygorczuk@res.edu.pl

 

Korzyści

Korzyści:

  1. Kompleksowe zapoznanie się z problematyką funkcjonowania archiwów zakładowych i składnic akt.
  2. Poznanie zasad prowadzenia i archiwizacji dokumentacji w jednostce organizacyjnej.
  3. Nabycie wiedzy w zakresie znakowania, opisywania i ewidencjonowania dokumentacji w archiwum.
  4. Omówienie obowiązujących trendów w zarządzaniu dokumentacją.
  5. Realizacja zapisów Instrukcji archiwalnej w zakresie obowiązku stałego podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników odpowiedzialnych za archiwa zakładowe.
  6. Pozyskanie niezbędnych formularzy i druków kancelaryjno-archiwalnych.

Adresaci

Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do nowych pracowników realizujących zadania archiwisty lub instytucji dopiero organizujących własne archiwum lub składnicę akt, zwłaszcza samorządowych podmiotów tj. szkół, przedszkoli, żłobków, bibliotek, warsztatów terapii zajęciowej, ośrodków szkolno-wychowawczych, ośrodków pomocy społecznej, centrów usług wspólnych, zakładów usług komunalnych i mieszkaniowych, gminnych domów kultury, straży miejskich i gminnych, SP ZOZ-ów, itp.

Program szkolenia

1. Archiwum zakładowe a składnica akt (podobieństwa i różnice).
2. Podstawy formalno-prawne dla organizacji i funkcjonowania archiwów zakładowych i składnic akt.
3. Cele i zadania archiwum/składnicy.
4. Sylwetka archiwisty zakładowego. Wymagania, wykształcenie, przygotowanie do zawodu.
5. Prawa i obowiązki personelu archiwum.
6. Rodzaje dokumentacji współczesnej i różnice w jej prowadzeniu i przechowywaniu.
7. Kwalifikacja dokumentacji w oparciu o rzeczowy wykaz akt. Zasady ustalania okresów przechowywania segregatorów i teczek z aktami.
8. Proces przejmowania dokumentacji do archiwum instytucji.
9. Opracowanie akt zakończonych: etapy prac porządkowych i ewidencjonowanie dokumentacji.
10. Opis archiwalny teczek rzeczowych i środki ewidencyjne dla zbioru akt.
11. Wymogi lokalowe i techniczne zabezpieczenie dokumentacji.
12. Gromadzenie i układ dokumentacji w magazynach archiwalnych.
13. Udostępnianie materiałów przez archiwistę. Procedura wycofania dokumentacji z archiwum.
14. Brakowanie akt.
15. Nadzór nad dokumentacją i prawo do przeprowadzania kontroli prowadzenia dokumentacji przez archiwa państwowe.
16. Ryzyka w archiwum i SWOT dla działalności archiwalnej.
17. Rola i zadania archiwum/składnicy w zakresie profilaktyki i konserwacji akt.

Prowadzący

Specjalista ds. zarządzania dokumentacją najnowszą, doktor n. hum. z zakresu archiwistyki, biegły sądowy, trener i wykładowca akademicki, absolwentka UMCS w Lublinie i KUL, ukończyła studia menadżerskie MBA, wieloletni pracownik Archiwum Państwowego, prowadzi własną działalność gospodarczą z zakresu spraw kancelaryjno-archiwalnych.

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na res@res.edu.pl

UWAGA!
Przy zgłoszeniu do 9. maja cena szkolenia
to 299 zł/os.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
  • W oparciu o  platformę szkoleniową
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

23 maj 2022 09:00

Data do:

23 maj 2022 13:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

339 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Kurs Kancelaryjno – Archiwalny I stopnia

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia