OBSŁUGA TRUDNEGO, PROBLEMATYCZNEGO KLIENTA/PETENTA- PROFESJONALNA KOMUNIKACJA
Kategorie
Kadry i płaceRegion
Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, ZachodniopomorskieTagi
Termin: 13 kwietnia Cena: 279 zł (+VAT)
Magda Rygorczuk
tel. 888 549 572
e-mail: mrygorczuk@res.edu.pl
Cel i korzyści
Cel szkolenia : szkolenie zbuduje ciągłość i całościowe rozumienie procesu obsługi klienta/petenta. Uczestnicy zajęć wzbogacą wiedzę oraz uzyskają praktyczne umiejętności z zakresu skutecznych procedur rozpoznawania i postępowania z trudnym klientem- łatwe do wdrożenia w codziennej pracy z petentem. Zakładamy przygotowanie odpowiednio zmotywowanego personelu, wyposażonego w umiejętności komunikacyjne ( werbalne i niewerbalne ), skutecznie przełamującego opór klienta, świadomie stosującego techniki komunikacji, biegle poruszającego się w całym procesie realizacji obsługi petenta/klienta.
Metody pracy
Wykład interaktywny z elementami warsztatu.
Program szkolenia
Program szkolenia
1. Autoprezentacja i kształtowanie wizerunku firmy
1.1 Określenie celu i zakresu szkolenia. Sondaż potrzeb szkoleniowych
1.3 Ćwiczenie autoprezentacji + korekta
1.4 Budowanie wizerunku własnego i Urzędu/ Firmy w kontakcie z petentem/ klientem trudnym oraz w jego profesjonalnej obsłudze/ świadczeniu usług
2. Praktyczne zastosowanie sztuki komunikacji
2.1 Umiejętność komunikowania się a kanały komunikacji
2.1.1 Komunikacja werbalna i niewerbalna – zastosowanie
2.1.2 Modalności – wizualna, audytywna, kinestetyczna
2.2 Wykorzystanie modelu R. Jakobsona w relacjach z klientem
2.3 Sprzężenie zwrotne i efektywność komunikowania się
2.4 Bariery i zakłócenia w komunikacji – sposoby ich usuwania
3. Ramy spotkania z klientem
3.1 Planowanie i przygotowanie rozmowy/spotkania|
3.2 Motywacja i kondycja psychofizyczna
3.2.1 Świadomość celu
3.2.2 Nastawienie na osiągnięcia
3.2.3 Trójkąt sukcesu
3.3 Ćwiczenie przygotowania do spotkania z petentem wg modelu R. Jakobsona
3.4 Planowanie spotkania w aspekcie wyglądu zewnętrznego, rekwizytów, narzędzi, materiałów pomocowych – ćwiczenia
3.5 Przewidywane utrudnienia w spotkaniu z klientem i możliwości ich korekty – dyskusja sterowana
4. Model procesu obsługi petenta i schemat rozmowy
4.1 Nawiązanie kontaktu z klientem
4.1.1 Świadomość cech skutecznego i profesjonalnego pracownika/urzędnika – sondaż
4.1.2 Błyskawiczna analiza sytuacji rozmowy/spotkania
4.1.3 Efekt pierwszego wrażenia-powitanie i wytworzenie korzystnej atmosfery rozmowy/spotkania – ćwiczenia
4.1.4 Określenie ilości czasu przewidzianego na rozmowę/spotkanie
4.2 Identyfikacja potrzeb petenta/klienta- specyfika klienta trudnego
4.2.1 Poznanie i zrozumienie potrzeb klienta w oparciu o hierarchiczną teorię potrzeb A. Maslowa
4.2.2 Ćwiczenie umiejętności zadawania pytań, stosowania parafrazy, aktywnego słuchania
4.2.3 Wykorzystanie wybranego modelu strategii motywacyjnej w skutecznym dotarciu do trudnego klienta
4.3.4 trudny klient- przyczyny braku porozumienia; porozumienie uzależniające
5. Prezentacja oferty; świadczenie obsługi
5.1 Powiązanie potrzeb klienta z wybranym sposobem prezentacji
5.2 Sposoby argumentacji i pobudzania uwagi. Asertywność i obrona przed manipulacją w postępowaniu wobec trudnego/problematycznego klienta
5.3 Ćwiczenie ” Zalety naszej usługi”
5.4 Zastosowanie telemarketingu- sposoby prowadzenia rozmowy telefonicznej z klientem trudnym
5.5 Ograniczenie barier i zakłóceń w skutecznej komunikacji
5.6 Vademecum skutecznej prezentacji
6. Pokonywanie zastrzeżeń petenta/ klienta- pozyskiwanie klienta trudnego
6.1 Typologia klientów – interpretacja postaw i sposoby postępowania
6.2 Obiekcje klienta w relacji: szczerość i uzasadnienie
6.3 Ćwiczenie odpowiedzi na najczęściej zgłaszane zastrzeżenia klienta
6.4 Wprowadzanie klienta ” na scenę „, rama ” jak gdyby”
6.5 Dobór i kolejność prezentowania argumentów; środki retoryczne
6.6 Taktyka i techniki prowadzenia sporu; wywierania wpływu
6.6.1Ćwiczenia w deszyfrowaniu taktyki klienta; rozpoznawanie emocji
6.6.2 Zastosowanie asertywności i NLP w rozwiązywaniu trudnych sytuacji procesu obsługi; umiejętność błyskawicznego redukowania stresu
6.7 Reguły obyczajowe i etykieta w postępowaniu wobec petenta/klienta
7. Finalizowanie rozmowy/spotkania
7.1 Ocena ” punktów zapalnych” i ryzyka zdenerwowania petenta/ utraty klienta
7.2 Szacowanie rangi przyjętych ustaleń. ” Skok do celu ” – odbieranie sygnałów gotowości
7.3 Budowanie ” efektu finalnego „- klient zadowolony z rozmowy/spotkania
7.4 Długotrwałe kontakty z petentem/klientem- jak klient trudny staje się klientem lojalnym
8. Podsumowanie zajęć- perspektywy profesjonalnej i efektywnej obsługi petenta/klienta- z wykorzystaniem zdobytej wiedzy i umiejętności
Prowadzący
Socjolog, trener, doradca i wykładowca m.in. w: RES Edukacja, Wydział Prawa i Administracji UŁ, SAN, Konsulting i Edukacja, SZKOLENIA ŁÓDŹ, CE ORLEN.
Formularz zgłoszeniowy
Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
- W oparciu o platformę szkoleniową
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo
Podobne szkolenia
Co jeszcze może Cię zainteresować?
Wymiar i pobór niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publicznoprawnym – od decyzji do tytułu wykonawczego
Zobacz więcejDowiedz się więcej
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!
Sprawdź nasze szkolenia