szkolenie online

Obsługa systemu eDoręczenia

ID szkolenia: 2737

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Online, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#adres do doręczeń elektronicznych, #bazaadresów, #Budowa adresu do e-Doręczeń, #doręczeniaelektroniczne, #edoreczenia, #Moduł Uprawnień, #szkolenieonline, #usługahybrydowa, doręczenia
Uwaga!

Przy zgłoszeniu dwóch i więcej osób z jednej instytucji – cena za osobę 299 zł/os.

Cel i korzyści

Co wyniesiesz z tego szkolenia?

  • uzyskanie niezbędnej podstawy teoretycznej pomagających w prawidłowym stosowaniu ustawy o doręczeniach elektronicznych;
  • omówienie problematyki bazy adresów elektronicznych i przekształcania dokumentów elektronicznych w przesyłki listowne;
  • zdobycie praktycznej wiedzy w zakresie obsługi systemu eDoręczenia.

Adresaci

Pracownicy organów administracji rządowej i samorządowej, wszyscy zainteresowani tematyką.

Program szkolenia

Cz. I – Teoria

I. Definicje ustawowe:
1. Podmiot publiczny,
2. Kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
3. Operator wyznaczony,
4. Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
5. Publiczna usługa hybrydowa,
6. Przesłanki doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej, wyłączenia,
7. Adres do doręczeń elektronicznych.
II. Czego nie obejmuje ustawa o doręczeniach. Baza adresów elektronicznych.
1. Jakich rodzajów doręczeń nie obejmuje ustawa?
2. Baza adresów elektronicznych – co to?
3. Jakie skutki prawne wywołuje wpis do bazy
4. Obowiązek posiadania przez podmiot publiczny adresu do doręczeń elektronicznych
5. Jedna skrytka do doręczeń w miejsce dwóch
6. Co z firmami i obywatelami?
7. Zarządzanie skrzynką doręczeń
8. Czy i jak można zrezygnować z rejestrowanego doręczenia elektronicznego
9. Jakie są metody wpisu do bazy adresów elektronicznych
10. Na jaki okres następuje wpis do bazy?
III. Usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publiczna usługa hybrydowa
1. Jakie warunki należy spełnić?
2. Wymogi techniczne i organizacyjne
3. Doręczenie korespondencji przy wykorzystaniu publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego
4. Usługi on- line
5. Przekształcanie dokumentu elektronicznego w przesyłkę listową – przesłanki, wady i zalety
6. Jakie są opłaty za przekazywanie korespondencji?
7. Odpowiedzialność operatora wyznaczonego
8. Wyszukiwanie w bazie adresów elektronicznych

Cz. II – Zajęcia praktyczne – Obsługa systemu eDoręczenia

IV. Obsługa skrzynki e-Doręczeń
1. Interfejs programu
2. Obsługa skrzynki do e-Doręczeń
3. Zarządzanie skrzynkami do e- Doręczeń
4. Odbieranie wiadomości
5. Odpowiedź na wiadomość
6. Sortowanie wiadomości
7. Przeszukiwanie skrzynki
8. Wysyłanie wiadomości
9. Dodawanie załączników
10. Podgląd wiadomości
11. Budowa adresu do e-Doręczeń
12. Wyszukiwanie adresata wiadomości
13. Zapisywanie kopii roboczej
14. Kopie robocze
15. Usuwanie wiadomości
V. Administrowanie systemem – Moduł Uprawnień
1. Użytkownicy
2. Dodawanie użytkownika
3. Zarządzanie użytkownikiem
4. Usuwanie użytkownika
5. Role w systemie
6. Dodawanie ról
7. Usuwanie ról
8. Modyfikacja ról
9. Role: Właściciel, Administrator, Obserwator, Uprawniony – różnice, podobieństwa, uprawnienia ról
10. Zasoby – zarządzanie zasobami
11. Systemy – dodawanie systemu
12. Systemy – usuwanie i modyfikacja systemu
VI. Administrowanie systemem – Ustawienia
1. Do czego jest potrzebny adres do powiadomień?
2. Dodawanie adresu powiadomień
3. Zmiana adresu powiadomień

Prowadzący

Czynny Koordynator ds. dostępności i audytor dostępności cyfrowej i architektonicznej, doradca merytoryczny w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Opolskiego.
Założyciel i właściciel AMP Trainers’ HUB – Usługi szkoleniowe i archiwistyczne Adam Parysz. Zajmuje się prowadzeniem szkoleń z zakresu ochrony danych osobowych (RODO), archiwistyki, platformy EPUAP2, systemów klasy EZD (ELOprofessional), Biuletynu Informacji Publicznej, prawa administracyjnego i dostępu do informacji publicznej. Wdraża systemy ochrony danych osobowych, zajmuje się audytem ryzyka związanego z przeważaniem danych osobowych, opracowuje dokumentację z zakresu ochrony danych osobowych, obiegu dokumentów w podmiocie oraz informacji publicznej.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

05 maj 2023 09:00

Data do:

05 maj 2023 13:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

355 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

ZARZĄDZANIE ZASOBEM MIESZKANIOWYM GMINY na podstawie przepisów ustawy oraz aktów prawa miejscowego.

Zobacz więcej

Wymiar i pobór niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publicznoprawnym – od decyzji do tytułu wykonawczego

Zobacz więcej

Zmiany w pomocy PFRON na zatrudnianie osób z niepełnosprawnością w 2024 r. orzecznictwo o niepełnosprawności, dofinansowania do wynagrodzeń, wpłaty na PFRON, refundacje kosztów zatrudnienia

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia