Nowa ustawa o zamówieniach publicznych 2021r.- szkolenie online

ID szkolenia: 421

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#nowa ustawa, #online #res edukacja, #RES, #szkolenie online, #zamówienia, #zamowienia publiczne
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 17 wrześnie Miejsce: online Cena: 279 zł (+VAT)


Magda Rygorczuk
tel. 888 549 572
e-mail: mrygorczuk@res.edu.pl

Cel i korzyści

Cel:

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników ze zmianami wynikającymi z nowej ustawy Prawo zamówień publicznych uchwalonej przez Sejm 11 września 2019r. oraz dokonanie analizy porównawczej starych i nowych przepisów.

11 września 2019 r. Sejm uchwalił nową ustawę Prawo zamówień publicznych, która ma na celu m.in. zwiększenie konkurencyjności i efektywności zamówień publicznych. Ustawa ma wejść w życie 1 stycznia 2021 r.

Już dziś warto się zapoznać z jej treścią i porównać z obecnymi przepisami, gdyż nowa ustawa jest bardzo obszerna (ponad 600 artykułów) i istotnie zmienia system zamówień publicznych w Polsce.

Korzyści:

Udział w szkoleniu pozwoli uczestnikom:-zapoznać się z nowym prawem zamówień publicznych, odpowiednio wcześniej zatem bezpiecznie.

Szkolenie będzie zrealizowane na zasadzie:
nowości: co i dlaczego – oraz jaki jest cel nowego przepisu,
zmiany: – jak jest – jak będzie – dlaczego taka zmiana.

Transparentnie, przejrzyście w celu optymalnego przygotowania do użytkowania nowej ustawy – dla Zamawiających, audytorów, kontrolujących oraz wszystkich osób zainteresowanych wprowadzeniem zmian w tak ważnym i newralgicznym obszarze funkcjonowania sektora publicznego.

Adresaci

-pracownicy wydziałów zamówień publicznych w jednostkach samorządu terytorialnego i administracji rządowej;
-specjaliści ds. zamówień publicznych zatrudnieni w jednostkach służby zdrowia, szkolnictwie, służbach mundurowych, wymiarze sprawiedliwości, ośrodkach pomocy społecznej, urzędach pracy i innych jednostkach podlegających reżimowi pzp;
-specjaliści ds. ofertowania w firmach uczestniczących w postępowaniach opartych o prawo zamówień publicznych po stronie Wykonawcy;
-wszystkie osoby pragnące zdobyć wiedzę na temat nowej ustawy Pzp, w tym audytorzy i pracownicy do spraw kontroli zamówień.

Program szkolenia

PROGRAM SZKOLENIA:

  1. NOWA USTAWA Prawo zamówień publicznych – dlaczego potrzebne są zmiany? Cele i konkluzje na temat nowego prawa wchodzącego w życie 1 stycznia 2021r.
  2. Przygotowanie postępowania według NOWEJ USTAWY PZP
  3. Zamówienia o wartości pomiędzy 50.000, a 130.000 zł.
  • obowiązek publikacji ogłoszeń o zamówieniach bagatelnych ( wymagana zawartość, zasady publikacji)
  • procedura udzielenia zamówienia bagatelnego
  1. Konieczność uwzględnienia „polityki zakupowej państwa” w prowadzonych postępowaniach po wejściu w życie ustawy Pzp – nowy obowiązek Zamawiającego 
  2. Obowiązki związane z planowaniem postępowań o udzielenie zamówień polegające na wprowadzeniu:
  • wymogu dokonywania analizy potrzeb przed wszczęciem postępowania o udzielenie Zamówienia
  • obowiązku aktualizacji rocznych planów postępowań
  • koncentracji ogłoszeń o zamówieniach w oficjalnym publikatorze, tj. Biuletynie Zamówień Publicznych (poniżej progów UE) oraz Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej (powyżej progów UE);
  • zwiększenia znaczenia wstępnych konsultacji rynkowych na etapie przygotowania postępowania
  • zasady efektywności.
  1. Nowe zasady ustalania wartości zamówienia
  • Podstawy szacowania wartości zamówień
  • Udzielanie zamówień mieszanych w częściach
  • Sumowanie wartości zamówień, w tym brak konieczności agregowania podobnych usług i robót budowlanych
  1. Dokumenty w postępowaniu wg. nowego Prawa zamówień publicznych:
  • SWZ ,opis potrzeb i wymagań Zamawiającego
  1. Ocena podmiotowa wykonawców:
  • nowe warunki udziału w postępowaniu;
  • zmienione obligatoryjne i fakultatywne przesłanki wykluczenia
  • składanie wykonawców listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej przy sprawdzaniu podstawy wykluczenia dotyczącej zaangażowania w przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia
  • zasady polegania na zasobach podmiotu trzeciego
  • nowe zasady wykazywania spełnienia kryteriów selekcji w procedurach wieloetapowych
  1. Wymagania proceduralne w postępowaniach powyżej progów unijnych według nowej ustawy Pzp
  • powyżej progu:
    • ważne zmiany w trybach udzielania zamówień
    • uporządkowanie procedury odwróconej i dalsze odformalizowanie procedur
    • nowe zasady wnoszenia i zwrotu wadium
    • nowe terminy związania z ofertą
  • Poniżej progu:
    • zastąpienie trybów przetargowych i negocjacji z ogłoszeniem trybem podstawowym
    • nowe zasady udzielania wyjaśnień dotyczących treści SWZ i OPiW
    • możliowść negocjowania treści ofert w celu ich ulepszania
    • uproszczenia w zakresie publikacji ogłoszenia ( nowe zasady wszczynania postępowań poniżej progów UE)

III. Przeprowadzenie postępowania według NOWEJ USTAWY PZP

  1. Rezygnacja z jawnego otwarcia ofert I inne ograniczenia zasady jawności:
  • brak obecności wykonawcy podczas otwarcia ofert
  • ograniczenie informacji publikowanych na stronie internetowej zamawiającego
  • nowe zasady postępowania w przypadku awarii system teleinformatycznego
  • otwarcie ofert po zmianach
  • nowa procedura wykazywania braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej.
  1. Badanie i ocena ofert z uwzględnieniem wymogów elektronizacji i form składanych dokumentów:
  • przedmiotowe środki dowodowe;
  • podmiotowe środki dowodowe;
  • nowe przesłanki odrzucenia oferty;
  • zmiany w zakresie uzupełniania dokumentów i oświadczeń.
  1. Wybór oferty po terminie związania ofertą – kontrowersje i wątpliwości
  2. ZMIANY w umowach o zamówienie publiczne
  3. Zrównoważenie stron w umowach w sprawie zamówienia publicznego przez:
  • określenie nowej zasady kształtowania umów
  • wprowadzenie katalogu klauzul abuzywnych
  • określenie obowiązkowych postanowień umownych;
  • wprowadzenie nowych zasad waloryzacji wynagrodzenia.
  • wymagane postanowienia umowy w przypadku korzystania z prawa opcji.
  1. Wprowadzenie obowiązku stosowania zaliczek lub częściowych płatności w umowach powyżej 12 miesięcy.
  2. Obowiązek sporządzenia raportu
  3. Środki ochrony prawnej
  4. Zmiany w katalogu podmiotów uprawnionych do wnoszenia środków ochrony prawnej
  5. Możliwość złożenia odwołania do Prezesa KIO:
  • przez Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców;
  • na każdą czynność i zaniechanie w postępowaniach poniżej progów unijnych;
  1. Ważne zmiany w zakresie ustanowienia pełnomocnika w postepowaniu odwoławczym
  2. Usprawnienie postępowania skargowego na orzeczenia KIO przez:
  • wnoszenie skargi do Sądu Okręgowego w Warszawie – sądu zamówień publicznych;
  • obniżenie opłaty od skargi na orzeczenie KIO;
  • wydłużenie terminu na wniesienie skargi na orzeczenie KIO.
  1. Pozasądowe rozwiązywanie sporów wynikających z zamówienia publicznego (mediacja koncyliacja)

 

Prowadzący

Radca prawny i trener z praktycznym doświadczeniem w zakresie prawa. Pracownik działów prawnych i kancelarii, odpowiedzialny za stosowanie przepisów różnych gałęzi prawa, cywilnego (umowy w obrocie gospodarczym, ogólne warunki umów), handlowego, administracyjnego (ochrona danych osobowych i informacji niejawnych, zamówienia publiczne – umowy).

Uczestnik prac legislacyjnych. Wieloletnie doświadczenie zawodowe wykładowcy wyniesione z różnych instytucji – od firm , w tym międzynarodowych, poprzez urzędy administracji rządowej i samorządowej a także działalność publicystyczna dały bazę do specyficznego podejścia w zakresie prowadzonych szkoleń.  Praktyczne przykłady i ćwiczenia dobrane do zapotrzebowania uczestników są ich nieodzownym elementem, a prowadzone tzw. burze mózgów i dyskusje wręcz nieodzowne.

Od lat związana z sektorami gospodarczymi gdzie ochrona danych osobowych, zagadnienia poufności są podstawą prowadzenia działalności biznesowej. Do jej doświadczeń zawodowych zalicza się także współpraca z syndykiem masy upadłości, firmami z sektora budowlanego, komputerowej, gospodarki odpadami, JST.

 

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl

Uwaga!

Przy zgłoszeniu do 27 sierpnia 2020 r. cena szkolenia to 259 zł/os!

 

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
  • W oparciu o  platformę szkoleniową
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

17 wrzesień 2020 09:00

Data do:

17 wrzesień 2020 13:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

279 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz
Nic tu nie ma

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia