Nadzór i kontrola starostw nad prawidłowym stosowaniem przepisów o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i terroryzmowi (AML) przez fundacje i stowarzyszenia

ID szkolenia: 817

Kategorie

Kadry i płace

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#AML, #kontrola starostw, #nadzór, #online, #pranie pieniędzy, #RES, #resedukacja, #szkolenie, #szkolenie online, #terroryzm, naduzycia
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 16. kwietnia 2021 Cena: 329zł (+VAT)


Katarzyna Wardzińska
tel. 792 210 125
e-mail: kwardzinska@res.edu.pl

Cel szkolenia

Uzyskanie wiedzy w zakresie zasad prawidłowego zabezpieczenia organizacji przed wykorzystaniem jej do procederu prania pieniędzy i finansowania terroryzmu oraz zapoznanie się z zagadnieniami kontroli, częstszymi uchybieniami i ich potencjalnymi skutkami. Nauka umiejętności w zakresie trafnego interpretowania wymogów prawnych, formalnych i rozwiązywania praktycznych problemów związanych z tworzeniem i egzekwowaniem przepisów procedury AML.

Adresaci

Członkowie organów stowarzyszeń i fundacji, wolontariusze, pracownicy i osoby współpracujące ze stowarzyszeniami oraz fundacjami, pracownicy starostw i urzędów odpowiedzialni za nadzór nad NGO, pracownicy zajmujący się omawianym zakresem i inne osoby pragnące poszerzyć swoją wiedzę w kwestii wymogów związanych z zapobieganiem praniu pieniędzy i terroryzmowi.

Program szkolenia

Informacja wprowadzające

1. Dlaczego NGO i urzędnicy muszą znać ustawę o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i terroryzmowi?
2. Przyczyny i cel regulacji – zobowiązania międzynarodowe
3. Podstawy prawne obowiązku przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu
4. Podstawowe zagadnienia dotyczące prania pieniędzy – definicja prania pieniędzy i finansowania terroryzmu
5. Różnice pomiędzy praniem pieniędzy a finansowaniem terroryzmu
6. Szczególne ryzyka związane z działalnością NGO w kontekście potencjalnego wykorzystania ich do działalności przestępczej

Podejście oparte na ocenie ryzyka – risk based approach – rozpoznawanie nieprawidłowości

1. Podejście oparte na ocenie ryzyka jako klucz do interpretacji nowych przepisów
2. Ocena ryzyka w instytucji obowiązanej
3. Wymóg prawny sporządzenia oceny ryzyka
4. Elementy oceny ryzyka

Zawartość procedury AML i podstawowe definicje

1. Procedura AML – części składowe
2. Przeciwdziałanie praniu pieniędzy w instytucjach obowiązanych
3. Przeciwdziałanie finansowaniu terroryzmu
4. Osoby odpowiedzialne w organizacji
5. Omówienie środków bezpieczeństwa finansowego i ich zakres (standardowe, uproszczone, wzmożone)
6. Osoba na eksponowanym stanowisku politycznym
7. Beneficjent rzeczywisty – ustalanie beneficjenta rzeczywistego
8. Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych
9. Zasady gromadzenia i przekazywania informacji do GIIF
10. Katalog informacji podlegających obowiązkowi przekazania do GIIF
11. Archiwizacja dokumentacji

Procedura zgłaszania nadużyć (whistleblowing)

1. Organizacja procedury zgłaszania nieprawidłowości
2. Sposób przyjmowania i weryfikowania zgłoszeń
3. Ochrona sygnalistów
4. Postępowanie ze zgłoszeniem
5. Kanały informowania o naruszeniach
6. Praktyczne wdrożenie systemu w organizacji

Nadzór, przebieg kontroli i kary

1. Kompetencje i zadania organu nadzoru
2. Nadzór nad przestrzeganiem przepisów ustawy
3. Tryb i zakres ustawowy podmiotów przeprowadzających kontrolę,
4. Przygotowanie i przeprowadzenie kontroli
5. Przebieg i konsekwencje kontroli – przepisy ustawy
6. Sankcje i odpowiedzialność za naruszenie ustawy

 

Prowadzący

Doktor nauk prawnych, radca prawny, praktyk od 10 lat zajmujący się kompleksową obsługą prawną podmiotów gospodarczych, wdrażaniem procedur sygnalizowania nieprawidłowości, procedur przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz procedur antykorupcyjnych. Absolwentka studiów magisterskich na Uniwersytecie Jagiellońskim, adiunkt na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, autorka wielu publikacji z zakresu prawa gospodarczego, cywilnego oraz compliance zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Dysponuje zarówno ogromnym doświadczeniem praktycznym, jak i umiejętnościami dydaktycznymi popartymi rzetelną wiedzą naukową. Jej doświadczenie z zakresu compliance obejmuje m.in. wdrażanie standardów antykorupcyjnych opartych m.in. o rekomendacje GPW w spółkach publicznych, przygotowywanie regulacji compliance (ocen ryzyka, polityk prezentowych, procedur zgłaszania nieprawidłowości – whistleblowing, polityk sponsoringu, darowizn), przygotowywanie kodeksów etycznych, opracowanie klauzul antykorupcyjnych, wdrażanie regulaminów korporacyjnych (w tym: polityk antymobbingowych i antydyskryminacyjnych, kodeksów funkcjonowania audytu wewnętrznego i procedur przeciwdziałaniu terroryzmowi oraz praniu brudnych pieniędzy), przeprowadziła także wiele audytów i szkoleń. Posiada certyfikat ze szkolenia “Antykorupcja w Biznesie” organizowanego przez CBA, jak również z wyróżnieniem ukończyła kurs organizowany przez GIIF z zakresu obowiązków związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy i terroryzmowi.

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl

UWAGA!

Przy zgłoszeniu do 02. kwietnia cena szkolenia to jedyne 299 zł/os!

 

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
  • W oparciu o  platformę szkoleniową
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo

RES Edukacja s.c. zapewnia Trenera, materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

16 kwiecień 2021 09:00

Data do:

16 kwiecień 2021 13:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

329 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Zamówienia publiczne do 130 000 zł w pomocy społecznej

Zobacz więcej

SAMORZADOWE PRAWO PRACY Z UWZGLĘDNIENIEM WPROWADZONYCH ZMIAN

Zobacz więcej

Dostępność w ogłoszeniach o otwartych konkursach ofert, zleceniu zadania publicznego organizacjom pozarządowym i zamówieniach publicznych.

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia