Cel i korzyści
Co wyniesiesz z tego szkolenia?
Celem szkolenia jest przybliżenie i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej prowadzenia spraw kadrowych, a przede wszystkim wiedzy z zakresu przeprowadzania naboru na wolne stanowiska urzędnicze, łącznie z obowiązującą i fakultatywną dokumentacją w urzędach i jednostkach samorządowych gminnych, powiatowych i wojewódzkich.
Adresaci
Szkolenie kierowane jest do pracodawców samorządowych, sekretarzy miast, gmin i powiatów oraz pracowników zajmujących się problematyką kadrową w urzędach i jednostkach samorządowych gminnych, powiatowych i wojewódzkich.
Program szkolenia
1. Podstawy prawne regulujące status pracowników samorządowych.
2. Formy zatrudnienia w jednostkach samorządu terytorialnego
3. Nabór kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze:
a. osoby odpowiedzialne za dokonanie naboru,
b. procedura poprzedzająca nabór,
c. określenie wymagań niezbędnych i dodatkowych,
d. przeprowadzenie naboru – metody i techniki naboru,
e. kryteria wyłaniania kandydata,
f. protokół pokonkursowy,
4. Ogłoszenie wyników naboru.
5. Dokumenty pozostałe po przeprowadzeniu naboru
6. Przechowywanie dokumentacji związanej z naborem.
7. Wyjątki od przeprowadzania naboru.
8. Nabory fakultatywne.
9. Zatrudnienie w samorządzie bez przeprowadzania naboru
10. Orzecznictwo sądowe.
Materiały szkoleniowe obejmują część teoretyczną, obowiązujące orzecznictwo sądowe oraz wzory dokumentów pism które można wykorzystać w bieżącej pracy.
Prowadzący
Mgr administracji, absolwent Wydziału Prawa i Administracji UAM w Poznaniu.
Posiada bogate doświadczenie w tematyce samorządowego prawa pracy oraz organizacji i funkcjonowania urzędu, oparte na ponad 35-letnim doświadczeniu zawodowym w administracji publicznej, w tym 25 letnim w samorządzie gminnym na stanowiskach związanych z funkcjonowaniem urzędu oraz sprawami pracowniczymi.
Jako szkoleniowiec od wielu lat współpracuje z firmami szkoleniowymi oraz z jednostkami samorządu terytorialnego na terenie całego kraju.
Wykładowca akademicki w zakresie prawa pracy. Autorka publikacji na temat dokumentacji pracowniczej. Obecnie Dyrektor Wydziału Organizacyjnego Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp.
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
- W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
- Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
- Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Podobne szkolenia
Co jeszcze może Cię zainteresować?
Nadzór jednostki samorządu terytorialnego nad wprowadzaniem danych do SIO w kontekście naliczania subwencji oświatowej na rok 2025
Zobacz więcejDowiedz się więcej
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!
Sprawdź nasze szkolenia