KURS KANCELARYJNO-ARCHIWALNY II STOPNIA – warsztaty ONLINE

ID szkolenia: 400

Kategorie

Region

Nie określono

Tagi

Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 27-29. lipca Miejsce: Wrocław Cena: 729 zł (+VAT)


Katarzyna Zajkowska
tel. 798 301 781

e-mail: kzajkowska@res.edu.pl

Cel i korzyści

Cele szkolenia:
Pogłębienie posiadanej przez słuchaczy wiedzy poprzez kompleksowe przekazanie wiedzy z zakresu archiwistyki i zarządzania dokumentacją współczesną oraz przygotowanie do pełnienia funkcji archiwisty zakładowego lub wykonywania czynności związanych z przechowywaniem dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców oraz wydawaniem odpisów i kopii z tej dokumentacji.

Adresaci

Adresaci:
Pracownicy administracyjni, koordynujący pracę, bądź pracujący w archiwach zakładowych, kancelariach, sekretariatach, a także pracownicy instytucji prowadzących składnice akt oraz osoby zainteresowane pracą na stanowiskach archiwisty zakładowego lub referenta kancelaryjnego.

W ramach kursu kancelaryjno-archiwalnego II stopnia osoby uczestniczące będę pracowały na materiałach archiwalnych oraz oficjalnych formularzach wymaganych przez Archiwum Akt Nowych i Archiwum Państwowe w Warszawie. W trakcie zajęć porządkowana będzie dokumentacja aktowa, techniczna, kartograficzna, fotograficzna, audiowizualna i druki ulotne.

Program szkolenia

Program szkolenia:

 

DZIEŃ 1

  1. Organizacja pracy kancelaryjnej
  1. Informacja jako podstawowy produkt kancelarii i formy jej dokumentowania
  2. Organizacja pracy kancelaryjnej – charakterystyka systemów kancelaryjnych
  3. Podstawy prawne funkcjonowania kancelarii – instrukcja kancelaryjna i wykaz akt
  4. Zasady obiegu pism w jednostkach organizacyjnych – kształtowanie narastającego zasobu archiwalnego
  5. Specyfika i zakres kompetencji twórców dokumentacji
  6. Miejsce archiwum zakładowego w strukturze organizacyjnej jednostki
  7. Przekazywanie dokumentacji do archiwum zakładowego
  8. Dokumentacja tajna, poufna, ochrona danych osobowych

 

  1. Zasady ogólne kwalifikacji akt – podział akt na materiały archiwalne
    i dokumentację niearchiwalną
  1. Ogólne zasady kwalifikacji dokumentów
  2. Przepisy archiwalne oraz resortowe określające okresy przechowywania akt
  3. Podział akt na materiały archiwalne i dokumentację niearchiwalną
  4. Rodzaje akt zakwalifikowanych do materiałów archiwalnych

 

  • Standardy postępowania z materiałami archiwalnymi
  1. Standard porządkowania materiałów archiwalnych
  2. Standard ewidencjonowania materiałów archiwalnych
  3. Standard technicznego zabezpieczenia materiałów archiwalnych

 

  1. Porządkowanie akt w archiwum zakładowym
  1. Podstawowe terminy i etapy prac porządkowych w archiwum zakładowym
  2. Rozpoznawanie przynależności zespołowej akt znajdujących się w archiwum zakładowym
  3. Etapy porządkowania dokumentacji
  4. Wydzielanie materiałów kategorii B
  5. Segregacja i systematyzacja akt zaliczanych do kategorii B
  6. Segregacja i systematyzacja akt kategorii A
  7. Znakowanie akt – nadawanie sygnatury archiwalnej

 

  1. Organizacja i zasady działania archiwum i składnicy akt
  1. Cele i zadania archiwów zakładowych i składnic akt
  2. Planowanie i sprawozdawczość archiwum zakładowego
  3. Personel archiwum zakładowego i składnicy akt
  4. Lokal archiwum zakładowego i składnicy akt
  5. Wyposażenie archiwum zakładowego
  6. Przejmowanie akt z komórek organizacyjnych
  7. Gromadzenie i układ akt w archiwum zakładowym i składnicy akt
  8. Środki ewidencyjne archiwum zakładowego
  9. Udostępnianie dokumentacji
  10. Konserwacja akt

 

  1. Przekazywanie dokumentacji do archiwum państwowego
  1. Przepisy prawne dotyczące przekazywania dokumentacji
  2. Sporządzanie spisów dokumentacji przekazywanej do archiwum państwowego
  3. Organizacja przekazywania
  4. Stan fizyczny przekazywanej dokumentacji
  5. Dodatkowa ewidencja przekazywanej dokumentacji
  6. Opracowanie notatki wstępnej

 

  • Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej
  1. Przepisy dotyczące brakowania dokumentacji
  2. Metody brakowania dokumentacji
  3. Brakowanie w zasobie uporządkowanym
  4. Brakowanie w zasobie nieuporządkowanym
  5. Zastępcze funkcje dokumentacji niearchiwalnej
  6. Komisje kwalifikujące dokumentację do brakowania
  7. Sporządzanie spisów i wniosków o brakowanie dokumentacji niearchiwalnej
  8. Tryb uzyskiwania zezwoleń na brakowanie dokumentacji
  9. Ekspertyzy archiwalne
  10. Likwidacja dokumentacji

 

  • Porządkowanie zasoby archiwum zakładowego
  1. Rozgraniczanie zespołów archiwalnych i ich rodzaje
  2. Ustalenie przynależności zespołowej
  3. Archiwizowanie materiałów archiwalnych
  4. Archiwizowanie dokumentacji niearchiwalnej
  5. Archiwizowanie innych rodzajów dokumentacji
  6. Systemy ewidencji zasobu archiwalnego

DNI 2-3

Zajęcia praktyczne, m. in:

  • Rozpoznanie przynależności zespołowej
  • Segregacja dokumentacji
  • Weryfikacja kategorii archiwalnych
  • Porządkowanie materiałów archiwalnych
  • Porządkowanie dokumentacji niearchiwalnej
  • Opisywanie teczek
  • Sygnowanie dokumentacji
  • Opracowane rysu historycznego twórcy zespołu archiwalnego

Prowadzący

Czynny Inspektor Ochrony Danych Osobowych w Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie, PNBU „BT” Teresa Buzińska, Gminie Lądek oraz Zarządzie Oświaty w Pruszczu Pomorskim. Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń (5 166 godzin dydaktycznych spędzonych na sali szkoleniowej oraz 6 687 przeszkolonych uczestników ) z zakresu archiwizacji dokumentacji, systemów teleinformatycznych (w szczególności EPUAP2), prawa archiwalnego, administracyjnego, ochrony danych osobowych, informacji publicznej, BIP oraz zarządzania dokumentem i podpisem elektronicznym dla wielu instytucji państwowych, samorządowych i firm prywatnych. Z zakresu ochrony danych osobowych przeszkolił dotychczas 2 324 osoby, przeprowadzając 684 godziny dydaktyczne szkoleń oraz przeprowadził oraz 22 audytów. Autor kilkunastu artykułów poświęconych zagadnieniom ochrony danych. Udokumentowane przeprowadzenie ponad 600 szkoleń dla wielu instytucji państwowych, prywatnych i samorządowych m.in. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Kancelaria Senatu RP, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Komenda Główna Policji, , Poczta Polska S.A., Koleje Mazowieckie, CBA, ZUS, PGE, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Żandarmeria Wojskowa, Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie, Polska Akademia Nauk, Akademia Górniczo-Hutnicza, Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie, Rzeszowie i w Olsztynie, Urząd Miasta Rzeszowa, Wojewódzka Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna w Poznaniu, Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie, Szpital Zachodni im. Św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim, Arcelormittal, ArchiDoc S.A, Sąd Okręgowy w Kielcach oraz Sąd Apelacyjny we Wrocławiu. W zakresie ochrony danych osobowych szkolił m. in. ING, Bank Śląski, Powiatowy Urząd Pracy w Piotrkowie Trybunalskim, Fenice Poland, Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie i Podlaski Urząd Wojewódzki. Współpracuje m. in. z Fundacją Rozwoju Demokracji Lokalnej: Ośrodki w Warszawie, Łodzi, Lublinie, Rzeszowie, Krakowie, Katowicach, Gdańsku, Zielonej Górze, Opolu i Białymstoku, ADEPT S.C., Fundacja Rozwoju i Ochrony Komunikacji Elektronicznej FORCE, SUKCES C.R. Edyta Szczerkowska, PNBU „BT” Teresa Buzińska, COGNITIO S.C.

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj  i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl

Przy zgłoszeniu dwóch i więcej osób z jednej instytucji – możliwa negocjacje ceny.

UWAGA!

Przy zgłoszeniu do 17 LIPCA cena za szkolenie to 699 zł / osobę!

Szczegóły i rejestracja

Data:

Miejsce:

Brak danych

Koszt:

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Jak poprawnie zredagować projekt uchwały w JST? Zasady techniki prawodawczej.

Zobacz więcej

Doręczenia elektroniczne w podmiotach publicznych. Jak doręczać korespondencję za pomocą PURDE i PUH  warsztaty praktyczne – aplikacja e doręczenia oraz analiza kwestii prawnych , kpa i ochrona danych osobowych

Zobacz więcej

Prawa i obowiązki radnych nowej kadencji

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia