KURS KANCELARYJNO-ARCHIWALNY II STOPNIA – warsztaty ONLINE

ID szkolenia: 446

Kategorie

Region

Nie określono

Tagi

Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 20 – 22 .października Miejsce: Online Cena: 699 zł (+VAT)


Katarzyna Zajkowska
tel. 798 301 781

e-mail: kzajkowska@res.edu.pl

Cel i korzyści

Cele szkolenia:
Pogłębienie posiadanej przez słuchaczy wiedzy poprzez kompleksowe przekazanie wiedzy z zakresu archiwistyki i zarządzania dokumentacją współczesną oraz przygotowanie do pełnienia funkcji archiwisty zakładowego lub wykonywania czynności związanych z przechowywaniem dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców oraz wydawaniem odpisów i kopii z tej dokumentacji.

Adresaci

Adresaci:
Pracownicy administracyjni, koordynujący pracę, bądź pracujący w archiwach zakładowych, kancelariach, sekretariatach, a także pracownicy instytucji prowadzących składnice akt oraz osoby zainteresowane pracą na stanowiskach archiwisty zakładowego lub referenta kancelaryjnego.

W ramach kursu kancelaryjno-archiwalnego II stopnia osoby uczestniczące będę pracowały na materiałach archiwalnych oraz oficjalnych formularzach wymaganych przez Archiwum Akt Nowych i Archiwum Państwowe w Warszawie. W trakcie zajęć porządkowana będzie dokumentacja aktowa, techniczna, kartograficzna, fotograficzna, audiowizualna i druki ulotne.

Program szkolenia

Program szkolenia:

 

DZIEŃ 1

  1. Organizacja pracy kancelaryjnej
  1. Informacja jako podstawowy produkt kancelarii i formy jej dokumentowania
  2. Organizacja pracy kancelaryjnej – charakterystyka systemów kancelaryjnych
  3. Podstawy prawne funkcjonowania kancelarii – instrukcja kancelaryjna i wykaz akt
  4. Zasady obiegu pism w jednostkach organizacyjnych – kształtowanie narastającego zasobu archiwalnego
  5. Specyfika i zakres kompetencji twórców dokumentacji
  6. Miejsce archiwum zakładowego w strukturze organizacyjnej jednostki
  7. Przekazywanie dokumentacji do archiwum zakładowego
  8. Dokumentacja tajna, poufna, ochrona danych osobowych

 

  1. Zasady ogólne kwalifikacji akt – podział akt na materiały archiwalne
    i dokumentację niearchiwalną
  1. Ogólne zasady kwalifikacji dokumentów
  2. Przepisy archiwalne oraz resortowe określające okresy przechowywania akt
  3. Podział akt na materiały archiwalne i dokumentację niearchiwalną
  4. Rodzaje akt zakwalifikowanych do materiałów archiwalnych

 

  • Standardy postępowania z materiałami archiwalnymi
  1. Standard porządkowania materiałów archiwalnych
  2. Standard ewidencjonowania materiałów archiwalnych
  3. Standard technicznego zabezpieczenia materiałów archiwalnych

 

  1. Porządkowanie akt w archiwum zakładowym
  1. Podstawowe terminy i etapy prac porządkowych w archiwum zakładowym
  2. Rozpoznawanie przynależności zespołowej akt znajdujących się w archiwum zakładowym
  3. Etapy porządkowania dokumentacji
  4. Wydzielanie materiałów kategorii B
  5. Segregacja i systematyzacja akt zaliczanych do kategorii B
  6. Segregacja i systematyzacja akt kategorii A
  7. Znakowanie akt – nadawanie sygnatury archiwalnej

 

  1. Organizacja i zasady działania archiwum i składnicy akt
  1. Cele i zadania archiwów zakładowych i składnic akt
  2. Planowanie i sprawozdawczość archiwum zakładowego
  3. Personel archiwum zakładowego i składnicy akt
  4. Lokal archiwum zakładowego i składnicy akt
  5. Wyposażenie archiwum zakładowego
  6. Przejmowanie akt z komórek organizacyjnych
  7. Gromadzenie i układ akt w archiwum zakładowym i składnicy akt
  8. Środki ewidencyjne archiwum zakładowego
  9. Udostępnianie dokumentacji
  10. Konserwacja akt

 

  1. Przekazywanie dokumentacji do archiwum państwowego
  1. Przepisy prawne dotyczące przekazywania dokumentacji
  2. Sporządzanie spisów dokumentacji przekazywanej do archiwum państwowego
  3. Organizacja przekazywania
  4. Stan fizyczny przekazywanej dokumentacji
  5. Dodatkowa ewidencja przekazywanej dokumentacji
  6. Opracowanie notatki wstępnej

 

  • Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej
  1. Przepisy dotyczące brakowania dokumentacji
  2. Metody brakowania dokumentacji
  3. Brakowanie w zasobie uporządkowanym
  4. Brakowanie w zasobie nieuporządkowanym
  5. Zastępcze funkcje dokumentacji niearchiwalnej
  6. Komisje kwalifikujące dokumentację do brakowania
  7. Sporządzanie spisów i wniosków o brakowanie dokumentacji niearchiwalnej
  8. Tryb uzyskiwania zezwoleń na brakowanie dokumentacji
  9. Ekspertyzy archiwalne
  10. Likwidacja dokumentacji

 

  • Porządkowanie zasoby archiwum zakładowego
  1. Rozgraniczanie zespołów archiwalnych i ich rodzaje
  2. Ustalenie przynależności zespołowej
  3. Archiwizowanie materiałów archiwalnych
  4. Archiwizowanie dokumentacji niearchiwalnej
  5. Archiwizowanie innych rodzajów dokumentacji
  6. Systemy ewidencji zasobu archiwalnego

DNI 2-3

Zajęcia praktyczne, m. in:

  • Rozpoznanie przynależności zespołowej
  • Segregacja dokumentacji
  • Weryfikacja kategorii archiwalnych
  • Porządkowanie materiałów archiwalnych
  • Porządkowanie dokumentacji niearchiwalnej
  • Opisywanie teczek
  • Sygnowanie dokumentacji
  • Opracowane rysu historycznego twórcy zespołu archiwalnego

Prowadzący

AMP Trainers’ HUB – Usługi szkoleniowe i archiwistyczne Adam Parysz. Zajmuje się prowadzeniem szkoleń z zakresu ochrony danych osobowych (RODO), archiwistyki, platformy EPUAP2, systemów klasy EZD (ELOprofessional), Biuletynu Informacji Publicznej, prawa administracyjnego i dostępu do informacji publicznej. Wdraża systemy ochrony danych osobowych, zajmuje się audytem ryzyka związanego z przeważaniem danych osobowych, opracowuje dokumentację z zakresu ochrony danych osobowych, obiegu dokumentów w podmiocie oraz informacji publicznej., Ponadto wdraża platformę EPUAP2 wraz z jej konfiguracją, nadzoruje projekty archiwizacyjne oraz digitalizacyjne.

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj  i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl

Przy zgłoszeniu dwóch i więcej osób z jednej instytucji – możliwa negocjacje ceny.

UWAGA!

Przy zgłoszeniu do 9 października cena za kurs to 659 zł / osobę!

 SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci;
  • W oparciu o  platformę szkoleniową;
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem;
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo!
Szczegóły i rejestracja

Data:

Miejsce:

Brak danych

Koszt:

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

KURS KPA DLA URZĘDNIKÓW – PRAKTYCZNE WARSZTATY

Zobacz więcej

Warsztaty praktyczne: układanie receptur i jadłospisów w żywieniu zbiorowym dzieci i młodzieży.

Zobacz więcej

Obowiązki gmin w zakresie zaspokajania potrzeb mieszkaniowych gospodarstw domowych o niskich dochodach oraz zapewniania lokali w ramach najmu socjalnego i lokali zamiennych.

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia