KURS KANCELARYJNO-ARCHIWALNY II STOPNIA – warsztaty ONLINE
Kategorie
Region
Nie określonoTagi
Termin: 20 – 22 .października Miejsce: Online Cena: 699 zł (+VAT)
Katarzyna Zajkowska
tel. 798 301 781
e-mail: kzajkowska@res.edu.pl
Cel i korzyści
Cele szkolenia:
Pogłębienie posiadanej przez słuchaczy wiedzy poprzez kompleksowe przekazanie wiedzy z zakresu archiwistyki i zarządzania dokumentacją współczesną oraz przygotowanie do pełnienia funkcji archiwisty zakładowego lub wykonywania czynności związanych z przechowywaniem dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców oraz wydawaniem odpisów i kopii z tej dokumentacji.
Adresaci
Adresaci:
Pracownicy administracyjni, koordynujący pracę, bądź pracujący w archiwach zakładowych, kancelariach, sekretariatach, a także pracownicy instytucji prowadzących składnice akt oraz osoby zainteresowane pracą na stanowiskach archiwisty zakładowego lub referenta kancelaryjnego.
W ramach kursu kancelaryjno-archiwalnego II stopnia osoby uczestniczące będę pracowały na materiałach archiwalnych oraz oficjalnych formularzach wymaganych przez Archiwum Akt Nowych i Archiwum Państwowe w Warszawie. W trakcie zajęć porządkowana będzie dokumentacja aktowa, techniczna, kartograficzna, fotograficzna, audiowizualna i druki ulotne.
Program szkolenia
Program szkolenia:
DZIEŃ 1
- Organizacja pracy kancelaryjnej
- Informacja jako podstawowy produkt kancelarii i formy jej dokumentowania
- Organizacja pracy kancelaryjnej – charakterystyka systemów kancelaryjnych
- Podstawy prawne funkcjonowania kancelarii – instrukcja kancelaryjna i wykaz akt
- Zasady obiegu pism w jednostkach organizacyjnych – kształtowanie narastającego zasobu archiwalnego
- Specyfika i zakres kompetencji twórców dokumentacji
- Miejsce archiwum zakładowego w strukturze organizacyjnej jednostki
- Przekazywanie dokumentacji do archiwum zakładowego
- Dokumentacja tajna, poufna, ochrona danych osobowych
- Zasady ogólne kwalifikacji akt – podział akt na materiały archiwalne
i dokumentację niearchiwalną
- Ogólne zasady kwalifikacji dokumentów
- Przepisy archiwalne oraz resortowe określające okresy przechowywania akt
- Podział akt na materiały archiwalne i dokumentację niearchiwalną
- Rodzaje akt zakwalifikowanych do materiałów archiwalnych
- Standardy postępowania z materiałami archiwalnymi
- Standard porządkowania materiałów archiwalnych
- Standard ewidencjonowania materiałów archiwalnych
- Standard technicznego zabezpieczenia materiałów archiwalnych
- Porządkowanie akt w archiwum zakładowym
- Podstawowe terminy i etapy prac porządkowych w archiwum zakładowym
- Rozpoznawanie przynależności zespołowej akt znajdujących się w archiwum zakładowym
- Etapy porządkowania dokumentacji
- Wydzielanie materiałów kategorii B
- Segregacja i systematyzacja akt zaliczanych do kategorii B
- Segregacja i systematyzacja akt kategorii A
- Znakowanie akt – nadawanie sygnatury archiwalnej
- Organizacja i zasady działania archiwum i składnicy akt
- Cele i zadania archiwów zakładowych i składnic akt
- Planowanie i sprawozdawczość archiwum zakładowego
- Personel archiwum zakładowego i składnicy akt
- Lokal archiwum zakładowego i składnicy akt
- Wyposażenie archiwum zakładowego
- Przejmowanie akt z komórek organizacyjnych
- Gromadzenie i układ akt w archiwum zakładowym i składnicy akt
- Środki ewidencyjne archiwum zakładowego
- Udostępnianie dokumentacji
- Konserwacja akt
- Przekazywanie dokumentacji do archiwum państwowego
- Przepisy prawne dotyczące przekazywania dokumentacji
- Sporządzanie spisów dokumentacji przekazywanej do archiwum państwowego
- Organizacja przekazywania
- Stan fizyczny przekazywanej dokumentacji
- Dodatkowa ewidencja przekazywanej dokumentacji
- Opracowanie notatki wstępnej
- Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej
- Przepisy dotyczące brakowania dokumentacji
- Metody brakowania dokumentacji
- Brakowanie w zasobie uporządkowanym
- Brakowanie w zasobie nieuporządkowanym
- Zastępcze funkcje dokumentacji niearchiwalnej
- Komisje kwalifikujące dokumentację do brakowania
- Sporządzanie spisów i wniosków o brakowanie dokumentacji niearchiwalnej
- Tryb uzyskiwania zezwoleń na brakowanie dokumentacji
- Ekspertyzy archiwalne
- Likwidacja dokumentacji
- Porządkowanie zasoby archiwum zakładowego
- Rozgraniczanie zespołów archiwalnych i ich rodzaje
- Ustalenie przynależności zespołowej
- Archiwizowanie materiałów archiwalnych
- Archiwizowanie dokumentacji niearchiwalnej
- Archiwizowanie innych rodzajów dokumentacji
- Systemy ewidencji zasobu archiwalnego
DNI 2-3
Zajęcia praktyczne, m. in:
- Rozpoznanie przynależności zespołowej
- Segregacja dokumentacji
- Weryfikacja kategorii archiwalnych
- Porządkowanie materiałów archiwalnych
- Porządkowanie dokumentacji niearchiwalnej
- Opisywanie teczek
- Sygnowanie dokumentacji
- Opracowane rysu historycznego twórcy zespołu archiwalnego
Prowadzący
AMP Trainers’ HUB – Usługi szkoleniowe i archiwistyczne Adam Parysz. Zajmuje się prowadzeniem szkoleń z zakresu ochrony danych osobowych (RODO), archiwistyki, platformy EPUAP2, systemów klasy EZD (ELOprofessional), Biuletynu Informacji Publicznej, prawa administracyjnego i dostępu do informacji publicznej. Wdraża systemy ochrony danych osobowych, zajmuje się audytem ryzyka związanego z przeważaniem danych osobowych, opracowuje dokumentację z zakresu ochrony danych osobowych, obiegu dokumentów w podmiocie oraz informacji publicznej., Ponadto wdraża platformę EPUAP2 wraz z jej konfiguracją, nadzoruje projekty archiwizacyjne oraz digitalizacyjne.
Formularz zgłoszeniowy
Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl
Przy zgłoszeniu dwóch i więcej osób z jednej instytucji – możliwa negocjacje ceny.
UWAGA!
Przy zgłoszeniu do 9 października cena za kurs to 659 zł / osobę!
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci;
- W oparciu o platformę szkoleniową;
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem;
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo!
Podobne szkolenia
Co jeszcze może Cię zainteresować?
Warsztaty praktyczne: układanie receptur i jadłospisów w żywieniu zbiorowym dzieci i młodzieży.
Zobacz więcejObowiązki gmin w zakresie zaspokajania potrzeb mieszkaniowych gospodarstw domowych o niskich dochodach oraz zapewniania lokali w ramach najmu socjalnego i lokali zamiennych.
Zobacz więcejDowiedz się więcej
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!
Sprawdź nasze szkolenia