KURS KANCELARYJNO-ARCHIWALNY I STOPNIA – 3-dniowe warsztaty ONLINE

ID szkolenia: 1528

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Online, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#II stopień, #instrukcjakancelaryjna, #KKA II stopnia, #online, #RES, #resedukacja, #szkolenie, kancelaria, kurs, rozwój
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 2-4. lutego Miejsce: Online Cena: 749 zł (+VAT)


Katarzyna Zajkowska
tel. 798 301 781

e-mail: kzajkowska@res.edu.pl

Adresaci

Pracownicy administracyjni, koordynujący pracę, bądź pracujący w archiwach zakładowych, kancelariach, sekretariatach, a także pracownicy instytucji prowadzących składnice akt oraz osoby zainteresowane pracą na stanowiskach archiwisty zakładowego lub referenta kancelaryjnego.

Program szkolenia

DZIEŃ 1
I. Podstawy prawne postępowania z dokumentacją
1. Ważniejsze akty polskiego prawa archiwalnego
2. Podstawowe konstrukcje prawa archiwalnego, definicje
3. Narodowy zasób archiwalny
4. Państwowy zasób archiwalny
5. Niepaństwowy zasób archiwalny
6. Państwowa sieć archiwalna
7. Nadzór archiwalny
8. Formy ochrony prawnej, sankcje prawno-karne
II. Rodzaje współczesnej dokumentacji
1. Podział dokumentacji pod względem formy i podmiotowości
2. Rodzaje dokumentacji aktowej i nieaktowej
3. Rodzaje dokumentacji typowej i specyficznej
4. Materiały archiwalne i dokumentacja niearchiwalna
5. Dokumentacja tworząca i nietworząca akt sprawy – zasady gromadzenia i rejestrowania.
III. Kwalifikacja archiwalna współczesnej dokumentacji
1. Kryteria kwalifikacji archiwalnej dokumentacji
2. Podział dokumentacji na kategorie archiwalne
3. Okresy przechowywania ważniejszych rodzajów dokumentacji niearchiwalnej
IV. Organizacja pracy kancelaryjnej
1. Tradycyjny obieg dokumentacji
2. Systemy kancelaryjne
3. Elektroniczne systemy obiegu i zarządzania dokumentacją
4. Instrukcja kancelaryjna
5. Jednolity rzeczowy wykaz akt – konstrukcja i stosowanie

DZIEŃ II
V. Organizacja i zasady działania archiwum i składnicy akt
1. Cele i zadania archiwów zakładowych i składnic akt, różnice pomiędzy zadaniami pracowników archiwum zakładowego i składnicy akt;
2. Miejsce archiwum zakładowego w strukturze organizacyjnej, filie archiwum;
3. Planowanie i sprawozdawczość archiwum zakładowego;
4. Personel archiwum zakładowego i składnicy akt;
5. Lokal archiwum zakładowego i składnicy akt;
6. Wyposażenie archiwum zakładowego;
7. Gromadzenie i układ dokumentacji w archiwum zakładowym i składnicy akt;
8. Przekwalifikowanie dokumentacji zastanej, weryfikacja kategorii archiwalnych, kategoria archiwalna o wartości wyższej;
9. Środki ewidencyjne archiwum zakładowego;
10. Udostępnianie dokumentacji – procedura i czynności zabronione;
11. Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej – procedura zgodnie z Rozporządzeniem MKiDN z 20.10.2015 r.
12. Przekazywane materiałów archiwalnych do archiwum państwowego – procedura zgodnie z Rozporządzeniem MKiDN z 20.10.2015 r.
VI. Komputerowe zarządzanie dokumentacją w archiwum zakładowym
VII. Postępowanie z dokumentacją w podmiotach niepublicznych.
VIII. Zajęcia praktyczne
1. Wypełnianie:
a. spisu spraw;
b. spisu zdawczo-odbiorczego (w tym informatycznych nośników danych);
c. wykazu spisów zdawczo- odbiorczych
d. spisu zdawczo-odbiorczego akt dokumentacji archiwalnej przekazywanej do archiwum państwowego
e. karty udostępnienia akt, rejestru udostępnień;
f. wniosku o wydanie zgody na brakowanie;
g. spisu dokumentacji niearchiwalnej (aktowej) przeznaczonej na makulaturę lub zniszczenie;
h. protokołu oceny dokumentacji niearchiwalnej;
i. protokołu wycofania;
j. protokołu zagubienia, zniszczenia dokumentacji;
k. sprawozdania z działalności.
2. Klasyfikacja dokumentacji zgodnie z rzeczowym wykazem akt;
3. Przekazanie dokumentacji do archiwum zakładowego, w tym opisywanie teczek z dokumentacją (korekta opisów);
4. Weryfikacja kategorii archiwalnych i ich zmiana w środkach ewidencyjnych.

DZIEŃ III
IX. Postępowanie z dokumentacją w razie ustania działalności lub reorganizacji jednostki organizacyjnej
X. Etapy prac porządkowych
1. Terminologia archiwizowania
2. Studia wstępne
3. Rozpoznanie przynależności zespołowej
4. Segregacja dokumentacji
5. Systematyzacja dokumentacji w obrębie zespołu
6. Weryfikacja kategorii archiwalnych
7. Brakowanie przeterminowanej dokumentacji niearchiwalnej
8. Archiwizowanie materiałów archiwalnych
9. Archiwizowanie dokumentacji niearchiwalnej
10. Opisywanie teczek
11. Inwentaryzacja
12. Sygnowanie dokumentacji
13. Opracowane rysu historycznego twórcy zespołu archiwalnego
14. Wprowadzenie do porządkowania dokumentacji innej niż aktowa (m. in. fotograficznej, technicznej, kartograficznej).

Prowadzący

Absolwentka studiów magisterskich na UMCS w Lublinie, studiów podyplomowych na Uniwersytecie Warszawskim
oraz kursów kancelaryjno-archiwalnych i szkoleń metodycznych, organizowanych przez Krajowe Centrum Edukacji Archiwalnej SAP i Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Praktyk, na co dzień współpracuje z archiwami państwowymi, dzięki czemu wiedza przekazywana podczas szkoleń jest zawsze aktualna i zgodna z
najnowszymi przepisami. Od wielu lat tworzy i wdraża przepisy kancelaryjne, a także prowadzi szkolenia, warsztaty, konsultacje i prace archiwizacyjne na terenie całego kraju, dzięki czemu szkolenia charakteryzują się wysokim stopniem wiedzy praktycznej. Pracuje na zlecenie jednostek administracji rządowej i samorządowej,porządkując zasób archiwalny ministerstw, urzędów centralnych, samorządowych jednostek administracyjnych i firm prywatnych oraz organizując i prowadząc ich archiwa zakładowe i składnice akt. Współpracowała m.in. z Krajową Radą
Radiofonii i Telewizji, Krajowym Instytutem Polityki Przestrzennej i Mieszkalnictwa, Naczelną i Okręgową Radą Adwokacką w Warszawie, PAN, Ministerstwem Środowiska, Ministerstwem Sportu, Ministerstwem Edukacji Narodowej, Generalną i Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska, WFOŚiGW, Lasami Państwowymi, Polską Grupą Energetyczną, Polskimi Sieciami Elektroenergetycznymi, Polskim LNG, Przemysłowym Instytutem Automatyki i Pomiarów, Głównym Urzędem Miar, teatrami, instytucjami i ośrodkami kultury, biurami festiwalowymi, placówkami oświatowymi i medycznymi, ośrodkami naukowo-badawczymi. Specjalizuje się w archiwizacji dokumentów, obiegu i zarządzaniu dokumentacją w jednostce, prowadzeniu archiwów zakładowych i składnic akt oraz tworzeniu i wdrażaniu przepisów kancelaryjno -archiwalnych.

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na res@res.edu.pl

Przy zgłoszeniu dwóch i więcej osób z jednej instytucji – możliwa negocjacje ceny.

UWAGA!

Przy zgłoszeniu do 14 stycznia cena za kurs to 659 zł / osobę!

 SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci;
  • W oparciu o  platformę szkoleniową;
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem;
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo!

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

02 luty 2022 09:00

Data do:

04 luty 2022 15:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

749 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz
Nic tu nie ma

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia