Kurs Kancelaryjno – Archiwalny I stopnia

ID szkolenia: 1359

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Online, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#kursarchiwalny, #szkolenieonline, archiwum
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 29. wrzesienia – 01. października Miejsce: SZKOLENIE ONLINE Cena: 750 zł (+VAT)


Elwira Grygorczuk
tel. 518 192 393

e-mail: egrygorczuk@res.edu.pl

Cel

Przekazanie kompleksowej wiedzy z zakresu archiwistyki i zarządzania dokumentacją współczesną oraz przygotowanie do pełnienia funkcji archiwisty zakładowego lub wykonywania czynności związanych z przechowywaniem dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców oraz wydawaniem odpisów i kopii z tej dokumentacji.

Adresaci

Adresaci:

  • Pracownicy administracyjni, koordynujący pracę, bądź pracujący w archiwach zakładowych;
  • Pracownicy kancelarii i sekretariatów;
  • Pracownicy składnic akt;
  • Osoby zainteresowane pracą na stanowiskach archiwisty zakładowego lub referenta kancelaryjnego.

Program szkolenia

DZIEŃ I
1. Podstawy prawne postępowania z dokumentacją

  • Ważniejsze akty polskiego prawa archiwalnego;
  • Podstawowe konstrukcje prawa archiwalnego;
  • Narodowy zasób archiwalny;
  • Państwowy zasób archiwalny;
  • Niepaństwowy zasób archiwalny;
  • Państwowa sieć archiwalna;
  • Nadzór archiwalny nad narodowym zasobem archiwalnym;
  • Formy ochrony prawnej.

2. Rodzaje współczesnej dokumentacji

  • Podział dokumentacji pod względem formy i podmiotowości;
  • Rodzaje dokumentacji aktowej i nieaktowej;
  • Rodzaje dokumentacji typowej i specyficznej;
  • Dokumentacja jawna i niejawna;
  • Materiały archiwalne i dokumentacja niearchiwalna.

3. Kwalifikacja archiwalna współczesnej dokumentacji

  • Kryteria kwalifikacji archiwalnej dokumentacji;
  • Podział dokumentacji na kategorie archiwalne;
  • Okresy przechowywania ważniejszych rodzajów dokumentacji niearchiwalnej.

4. Organizacja pracy kancelaryjnej

  • Tradycyjny obieg dokumentacji;
  • Elektroniczny system obiegu i zarządzania dokumentacją;
  • Systemy kancelaryjne;
  • Instrukcja kancelaryjna;
  • Jednolity rzeczowy wykaz akt.

DZIEŃ II
5. Organizacja i zasady działania archiwum i składnicy akt

  • Cele i zadania archiwów zakładowych i składnic akt;
  • Planowanie i sprawozdawczość archiwum zakładowego;
  • Personel archiwum zakładowego i składnicy akt;
  • Lokal archiwum zakładowego i składnicy akt;
  • Wyposażenie archiwum zakładowego;
  • Przejmowanie akt z komórek organizacyjnych;
  • Gromadzenie i układ akt w archiwum zakładowym i składnicy akt;
  • Środki ewidencyjne archiwum zakładowego;
  • Udostępnianie dokumentacji;
  • Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej;
  • Konserwacja akt;
  • Przekazywane akt do archiwum państwowego.

6. Komputerowe zarządzanie dokumentacją w archiwum zakładowym.
7. Archiwizowanie dokumentacji aktowej.

  • Terminologia archiwizowania;
  • Studia wstępne;
  • Rozpoznanie przynależności zespołowej;
  • Segregacja dokumentacji;
  • Systematyzacja dokumentacji w obrębie zespołu;
  • Weryfikacja kategorii archiwalnych;
  • Brakowanie przeterminowanej dokumentacji niearchiwalnej;
  • Archiwizowanie materiałów archiwalnych;
  • Archiwizowanie dokumentacji niearchiwalnej;
  • Opisywanie teczek;
  • Inwentaryzacja;
  • Sygnowanie dokumentacji;
  • Opracowane rysu historycznego twórcy zespołu archiwalnego.

DZIEŃ III
8. Postępowanie z dokumentacją w razie ustania działalności lub reorganizacji jednostki organizacyjnej
9. Usługi archiwalne
10. Zajęcia praktyczne

  • Zapoznanie się:
  • ze spisem spraw;
  • ze spisem zdawczo – odbiorczym akt dokumentacji niearchiwalnej;
  • ze spisem zdawczo – odbiorczym akt dokumentacji archiwalnej przekazywanej do archiwum państwowego;
  • ze spisem dokumentacji niearchiwalnej (aktowej) przeznaczonej na makulaturę lub zniszczenie
    z wykazem spisów zdawczo- odbiorczych;
  • z kartą udostępnienia akt;
  • z protokołem oceny dokumentacji niearchiwalnej;
  • z kartą zastępczą akt.
  • Analiza jednolitego rzeczowego wykazu akt.
  • Opisywanie teczek z dokumentacją kat. A i kat. B.

 

Prowadzący

AMP Trainers’ HUB – Usługi szkoleniowe i archiwistyczne, zajmujące się prowadzeniem szkoleń z zakresu ochrony danych osobowych (RODO), archiwistyki, platformy EPUAP2, systemów klasy EZD (ELOprofessional), Biuletynu Informacji Publicznej, prawa administracyjnego i dostępu do informacji publicznej. Wdraża systemy ochrony danych osobowych, zajmuje się audytem ryzyka związanego z przeważaniem danych osobowych, opracowuje dokumentację z zakresu ochrony danych osobowych, obiegu dokumentów w podmiocie oraz informacji publicznej., Ponadto wdraża platformę EPUAP2 wraz z jej konfiguracją, nadzoruje projekty archiwizacyjne oraz digitalizacyjne.

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na res@res.edu.pl

Przy zgłoszeniu dwóch i więcej osób z jednej instytucji – – 10 % od ceny regularnej.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci;
  • W oparciu o  platformę szkoleniową;
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem;
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.

 

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

29 wrzesień 2021 09:00

Data do:

01 październik 2021 13:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

750 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Warsztaty kancelaryjne dla pracowników biurowych. Formy grupowania i łączenia pism.

Zobacz więcej

Aktualizacja instrukcji kancelaryjnych oraz jednolitego rzeczowego wykazu akt w związku z wdrażaniem EZD i e-Doręczenia

Zobacz więcej

Obieg i archiwizacja dokumentów, archiwum zakładowe

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia