Kurs Kancelaryjno – Archiwalny I stopnia
Region
Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Online, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, ZachodniopomorskieTagi
Termin: 29. wrzesienia – 01. października Miejsce: SZKOLENIE ONLINE Cena: 750 zł (+VAT)
Elwira Grygorczuk
tel. 518 192 393
e-mail: egrygorczuk@res.edu.pl
Cel
Przekazanie kompleksowej wiedzy z zakresu archiwistyki i zarządzania dokumentacją współczesną oraz przygotowanie do pełnienia funkcji archiwisty zakładowego lub wykonywania czynności związanych z przechowywaniem dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców oraz wydawaniem odpisów i kopii z tej dokumentacji.
Adresaci
Adresaci:
- Pracownicy administracyjni, koordynujący pracę, bądź pracujący w archiwach zakładowych;
- Pracownicy kancelarii i sekretariatów;
- Pracownicy składnic akt;
- Osoby zainteresowane pracą na stanowiskach archiwisty zakładowego lub referenta kancelaryjnego.
Program szkolenia
DZIEŃ I
1. Podstawy prawne postępowania z dokumentacją
- Ważniejsze akty polskiego prawa archiwalnego;
- Podstawowe konstrukcje prawa archiwalnego;
- Narodowy zasób archiwalny;
- Państwowy zasób archiwalny;
- Niepaństwowy zasób archiwalny;
- Państwowa sieć archiwalna;
- Nadzór archiwalny nad narodowym zasobem archiwalnym;
- Formy ochrony prawnej.
2. Rodzaje współczesnej dokumentacji
- Podział dokumentacji pod względem formy i podmiotowości;
- Rodzaje dokumentacji aktowej i nieaktowej;
- Rodzaje dokumentacji typowej i specyficznej;
- Dokumentacja jawna i niejawna;
- Materiały archiwalne i dokumentacja niearchiwalna.
3. Kwalifikacja archiwalna współczesnej dokumentacji
- Kryteria kwalifikacji archiwalnej dokumentacji;
- Podział dokumentacji na kategorie archiwalne;
- Okresy przechowywania ważniejszych rodzajów dokumentacji niearchiwalnej.
4. Organizacja pracy kancelaryjnej
- Tradycyjny obieg dokumentacji;
- Elektroniczny system obiegu i zarządzania dokumentacją;
- Systemy kancelaryjne;
- Instrukcja kancelaryjna;
- Jednolity rzeczowy wykaz akt.
DZIEŃ II
5. Organizacja i zasady działania archiwum i składnicy akt
- Cele i zadania archiwów zakładowych i składnic akt;
- Planowanie i sprawozdawczość archiwum zakładowego;
- Personel archiwum zakładowego i składnicy akt;
- Lokal archiwum zakładowego i składnicy akt;
- Wyposażenie archiwum zakładowego;
- Przejmowanie akt z komórek organizacyjnych;
- Gromadzenie i układ akt w archiwum zakładowym i składnicy akt;
- Środki ewidencyjne archiwum zakładowego;
- Udostępnianie dokumentacji;
- Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej;
- Konserwacja akt;
- Przekazywane akt do archiwum państwowego.
6. Komputerowe zarządzanie dokumentacją w archiwum zakładowym.
7. Archiwizowanie dokumentacji aktowej.
- Terminologia archiwizowania;
- Studia wstępne;
- Rozpoznanie przynależności zespołowej;
- Segregacja dokumentacji;
- Systematyzacja dokumentacji w obrębie zespołu;
- Weryfikacja kategorii archiwalnych;
- Brakowanie przeterminowanej dokumentacji niearchiwalnej;
- Archiwizowanie materiałów archiwalnych;
- Archiwizowanie dokumentacji niearchiwalnej;
- Opisywanie teczek;
- Inwentaryzacja;
- Sygnowanie dokumentacji;
- Opracowane rysu historycznego twórcy zespołu archiwalnego.
DZIEŃ III
8. Postępowanie z dokumentacją w razie ustania działalności lub reorganizacji jednostki organizacyjnej
9. Usługi archiwalne
10. Zajęcia praktyczne
- Zapoznanie się:
- ze spisem spraw;
- ze spisem zdawczo – odbiorczym akt dokumentacji niearchiwalnej;
- ze spisem zdawczo – odbiorczym akt dokumentacji archiwalnej przekazywanej do archiwum państwowego;
- ze spisem dokumentacji niearchiwalnej (aktowej) przeznaczonej na makulaturę lub zniszczenie
z wykazem spisów zdawczo- odbiorczych; - z kartą udostępnienia akt;
- z protokołem oceny dokumentacji niearchiwalnej;
- z kartą zastępczą akt.
- Analiza jednolitego rzeczowego wykazu akt.
- Opisywanie teczek z dokumentacją kat. A i kat. B.
Prowadzący
AMP Trainers’ HUB – Usługi szkoleniowe i archiwistyczne, zajmujące się prowadzeniem szkoleń z zakresu ochrony danych osobowych (RODO), archiwistyki, platformy EPUAP2, systemów klasy EZD (ELOprofessional), Biuletynu Informacji Publicznej, prawa administracyjnego i dostępu do informacji publicznej. Wdraża systemy ochrony danych osobowych, zajmuje się audytem ryzyka związanego z przeważaniem danych osobowych, opracowuje dokumentację z zakresu ochrony danych osobowych, obiegu dokumentów w podmiocie oraz informacji publicznej., Ponadto wdraża platformę EPUAP2 wraz z jej konfiguracją, nadzoruje projekty archiwizacyjne oraz digitalizacyjne.
Formularz zgłoszeniowy
Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na res@res.edu.pl
Przy zgłoszeniu dwóch i więcej osób z jednej instytucji – – 10 % od ceny regularnej.
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
- Przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci;
- W oparciu o platformę szkoleniową;
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem;
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
- W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
- Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
- Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Podobne szkolenia
Co jeszcze może Cię zainteresować?
Aktualizacja instrukcji kancelaryjnych oraz jednolitego rzeczowego wykazu akt w związku z wdrażaniem EZD i e-Doręczenia
Zobacz więcejDowiedz się więcej
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!
Sprawdź nasze szkolenia