Księgowość projektów UE

ID szkolenia: 955

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#księgowość projektów UE, #online, #projekty unijne, #RES, #res edukacja, #szkolenie, #szkolenie online, #szkolimy, #UE, projekty
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 24. czerwca Miejsce: ON-LINE Cena: 359zł (+VAT)


Katarzyna Wardzińska
tel. 792 210 125
e-mail: kwardzinska@res.edu.pl

Adresaci

Szkolenie adresowane do kadry kierowniczej wyższego i średniego szczebla, pracowników administracji publicznej oraz pracowników innych jednostek realizujących kontrole projektów, osób weryfikujących lub zatwierdzających wnioski o płatność oraz innych zainteresowanych obsługą projektów, w tym koordynatorów projektów.

Program szkolenia

1. Cel i podstawa prowadzenia wyodrębnionej księgowości projektu w prawie unijnym i polskim
2. Zmiany w Nowej Perspektywie 2014-2020
3. Rzeczywiste aspekty regulacji wewnętrznych w zakresie rachunkowości w jednostce organizacyjnej w zależności od jej rodzaju:
o polityka rachunkowości (dobre praktyki),
o zakładowy plan kont
o system informatyczny
4. Dostosowanie polityki (zasad) rachunkowości dla celów ewidencji operacji związanych z projektem
5. Sposoby prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej z omówieniem przykładów
6. Sposoby stosowania odpowiedniego kodu księgowego
7. Kwestie szczegółowe związane z wprowadzeniem wyodrębnionej ewidencji lub kodu księgowego
o wydatki poniesione przed podpisaniem umowy o dofinansowanie
o terminy i warunki przeksięgowań – w tym praktyczne przykłady
o ewidencja i rozliczanie wydatków dotyczących dofinansowania do aktywów
o ewidencja zwrotu części lub całości dotacji
o dofinansowanie w sprawozdaniu finansowym
o konsekwencje związane z brakiem prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej
8. Praktyczne wypełnianie obowiązku prowadzenia kontroli wyodrębnionej księgowości jako element kontroli na miejscu realizacji projektu
9. Najczęściej popełniane błędy podczas tworzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej i kodu księgowego
10. Ogólne zasady dokumentowania wydatków oraz ich praktyczne zastosowanie
o Wymagania wynikające z przepisów prawa
o Szczególne wymagania dla dokumentacji projektowej – przykłady
11. Rodzaje dokumentów wymagane dla poszczególnych rodzajów wydatków kwalifikowanych – Omówienie rzeczywistych przypadków dotyczących wynagrodzeń, środków trwałych, podróży służbowych, umów cywilnoprawnych itp.
12. Środki trwałe w projektach – wartość początkowa, ewidencja, trwałość
13. Archiwizacja dokumentów – najlepsze rozwiązania i rzeczywiste przykłady
o terminy archiwizacji wynikające z przepisów prawa a termin wynikający z umowy o dofinansowanie
o sposób archiwizacji (szczególne wymogi w projektach dofinansowanych z dotacji)
14. Case studies – omówienie praktycznych przykładów (np. plany kont, opisywanie dokumentów, metody archiwizacji, zakańczanie projektu, itp.)
15. Dokładne omówienie i rozwiązanie zagadnień zgłoszonych przez uczestników

 

Prowadzący

Z wykształcenia ekonomista i finansista. Absolwent Wydziału Ekonomii i Zarządzania oraz Wydziału Finansów i Informatyki na Uniwersytecie w Białymstoku. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń. Przebył liczne kursy doszkalające, w tym kursy przeznaczone dla trenerów. Doświadczenie zawodowe zdobywał w bankach oraz urzędach. Szkoli pracowników jednostek samorządowych, właścicieli przedsiębiorstw, kadrę zarządzającą i menadżerską.

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj  i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci;
  • W oparciu o  platformę szkoleniową;
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem;
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.

 

UWAGA!

Przy zgłoszeniu do 10. czerwca cena szkolenia to jedyne 329 zł/os!

Przy zgłoszeniu dwóch i więcej osób z jednej instytucji – możliwa negocjacje ceny.

Szczegóły i rejestracja

Data od:

24 czerwiec 2021 09:00

Data do:

24 czerwiec 2021 13:00

Miejsce:

Brak danych

Koszt:

359 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Warsztaty praktyczne: przygotowanie i przeprowadzenie zamówienia publicznego na środki spożywcze i usługi cateringowe. Prowadzenie gospodarki magazynowej środkami spożywczymi po przeprowadzeniu zamówienia i podpisaniu umowy.

Zobacz więcej

Błędy w realizacji kontroli zarządczej w świetle wyników organów kontroli: NIK, MF, RIO

Zobacz więcej

PRZYGOTOWANIE ZAKŁADU ŻYWIENIA ZBIOROWEGO DO KONTROLI SANITARNEJ ORAZ DOKUMENTACJA GHP, GMP I HACCP ZGODNA Z AKTUALNYMI PRZEPISAMI PRAWNYMI

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia