KPA po zmianach szkolenie on-line
Kategorie
Region
Nie określonoTagi
Termin: 19 października Miejsce: online Cena: 299 zł (+VAT)
Magda Rygorczuk
tel. 888 549 572
e-mail: mrygorczuk@res.edu.pl
Cele szkolenia
Cele szkolenia:
- uzyskanie niezbędnej podstawy teoretycznej oraz wiedzy praktycznej pomagających w prawidłowym i bezpiecznym stosowaniu w bieżącej pracy przepisów k.p.a.
- przedstawienie sposobów radzenia sobie z przewidywanymi problemami praktycznymi, które będą powstawały w trakcie prowadzenia postępowań administracyjnych według znowelizowanych przepisów k.p.a.
- omówienie stosowania k.p.a. w postępowaniach w tym zagadnień kontrowersyjnych dla praktyki i orzecznictwa, w szczególności:
– form wszczęcia postępowania administracyjnego,
– konstrukcji procesowej strony,
– wad podania,
– fikcji doręczeń,
– umorzenia postępowania,
– ustalania właściwości organów,
– obowiązywania decyzji administracyjnej w czasie i jej natychmiastowej wykonalności,
– wpływu stanowiska organu odwoławczego na kolejne
– rozstrzygnięcia w tej samej sprawie,
– weryfikacji decyzji ostatecznych i jej czasowych następstw,
– relacji KPA do ustaw sektorowych.
Adresaci
Adresaci szkolenia:
- Pracownicy organów administracji rządowej i samorządowej, osoby decyzyjne, wszyscy zainteresowani tematyką KPA.
Program szkolenia
- KPA: elektronizacja postępowań
- Postępowanie elektroniczne;
- Pełnomocnictwo elektroniczne;
- Doręczenia elektroniczne;
- Kiedy stosujemy podpis kwalifikowany?;
- Czy możemy stosować Podpis potwierdzony Profilem Zaufanym?;
- Sporządzanie skanów dokumentów i nadawanie im mocy oryginału- na jakich zasadach?;
- Dokumenty sporządzane elektronicznie;
- Sporządzanie kopii pism otrzymanych w postaci elektronicznej;
- Wymiana dokumentów pomiędzy podmiotami realizującymi zadania publiczne.
- Nowości w zasadach ogólnych postępowań
- „Nowe” zasady ogólne postępowania administracyjnego;
- Nowe „elastyczne” ujęcie zasady dwuinstancyjności;
- Nowa definicja decyzji prawomocnej.
- KPA- zasady prowadzenia postępowań. Postępowanie administracyjne na gruncie KPA
- Warunki konieczne dla wszczęcia postępowania administracyjnego;
- Obowiązek informacyjny w postępowaniach;
- Nowe możliwości skutecznego doręczenia;
- RODO a postępowania administracyjne;
- Wyłączenie pracownika i organu;
- Przyjazna dla strony interpretacja przepisów prawa – praktyczne zastosowanie art. 7a,
- Obowiązek analogicznych rozstrzygnięć organów administracji w analogicznych stanach faktycznych sprawy,
- Współdziałanie organów przy rozpoznawaniu spraw – jakich organów dotyczy i na czym polega?
- Obowiązek polubownego załatwiania spraw,
- Rozstrzyganie wątpliwości na rzecz stron postępowania a przepisy szczególne,
- Problemy z zastosowaniem art. 79a kpa w postępowaniach administracyjnych,
- Instytucja doręczenia w teorii i w praktyce.
- Wezwanie do usunięcia braków formalnych zasady wynikające z k.p.a. a utrwalona linia orzecznicza.
- Elementy decyzji administracyjnej. Rodzaje rozstrzygnięć w postępowaniu administracyjnym.
- Postępowanie uproszczone. Milczące załatwienie sprawy – przesłanki, zasady prowadzenia postępowania, rodzaje rozstrzygnięć, tryby zaskarżenia.
- Zrzeczenie się prawa do wniesienia odwołania i jego skutki. Stanowisko sądów administracyjnych.
- Postępowanie organu odwoławczego po wniesieniu przez stronę odwołania i konsekwencje dla organów prowadzących postępowanie.
- Zastosowanie art. 136 k.p.a. w kontekście znowelizowanego brzmienia art. 138 k.p.a.
- Administracyjne kary pieniężne – przesłanki nałożenia kary, miarkowanie kary, zasady stosowania ulg przy nałożeniu kary, odstąpienie od nałożenia kary, przedawnienie. Stanowisko doktryny i judykatury
- Europejska współpraca administracyjna – ocena nowelizacji.
- Przewlekłość postępowania a bezczynność organu administracji publicznej właściwego do załatwienia sprawy. Konsekwencje przewlekłego prowadzenia postępowania oraz bezczynności organu;
- Mediacja –instytucja w Kodeksie Rozdział 5a – problemy praktyczne;
IV.Decyzja administracyjna
- Konstrukcja prawna i skutki prawne jej wydania;
- Forma decyzji;
- Elementy decyzji administracyjnej (osnowa i uzasadnienie);
- Konstrukcja osnowy (rozstrzygnięcia) decyzji;
- Konstrukcja uzasadnienia decyzji;
- Pouczenia w decyzji (w tym o wysokości opłaty albo wpisu od skargi do sądu);
- Rygor natychmiastowej wykonalności;
- Najczęstsze błędy i problemy praktyczne w konstruowaniu decyzji;
- Koszty postępowania.
Prowadzący
Dyplomowany
Archiwista, absolwent Instytutu Historii Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Historia, specjalizacja Archiwistyka i Zarządzanie Dokumentacją Współczesną. Czynny Inspektor Ochrony Danych Osobowych w PNBU „BT” Teresa
Buzińska , Gminie Lądek oraz Zarządzie Oświaty w Pruszczu Pomorskim Były Specjalista ds. Archiwizacji oraz Kierownik Projektów w ArchiDoc SA. Doświadczenie zawodowe w charakterze archiwisty oraz w kierowaniu projektami archiwizacji dokumentacji. Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń 5 462 h
dydaktycznych spędzonych na sali szkoleniowej oraz 7 189 przeszkolonych uczestników z zakresu archiwizacji dokumentacji, systemów teleinformatycznych (w szczególności EPUAP2), prawa archiwalnego , administracyjnego , ochrony danych osobowych , informacji publicznej, BIP oraz zarządzania dokumentem i podpisem
elektronicznym dla wielu instytucji państwowych, samorządowych i firm prywatnych .Udokumentowane przeprowadzenie ponad 6 00 szkoleń dla wielu instytucji państwowych, prywatnych i samorządowych m.in. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Kancelaria Senatu RP, U rząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów , Komenda Główna , Poczta Polska S.A., Koleje Mazowieckie, CBA, ZUS, PGE, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Żandarmeria Wojskowa, Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie, Polska Akademia Nauk, Akademia Górniczo Hutnicza, Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie, Rzeszowie i w Olsztynie, Urząd Miasta Rzeszowa, Wojewódzka Stacja Sanitarno Epidemiologiczna w Poznaniu, Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie, Szpital Zachodni im. Św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim, Arcelormittal , ArchiDoc S.A , Sąd Okręgow y w Kielcach oraz Sąd Apelacyjny we Wrocławiu W zakresie ochrony danych osobowych szkolił m. in. ING Bank Śląski, Powiatowy Urząd Pracy w Piotrkowie Trybunalskim, Fenice Poland , Wojewódzki Urz ąd Pracy w Rzeszowie i Podlaski Urząd Wojewódzki . Współpracuje m.in. z Fundacj ą Rozwoju Demokracji Lokalnej : Ośrodki w Warszawie, Łodzi, Lublinie,
Rzeszowie, Krakowie, Katowicach, Gdańsku, Zielonej Górze Opolu i Białymstoku , ADEPT S.C., Fundacja Rozwoju i Ochrony Komunikacji Elektronicznej FORCE, SUKCES C.R. Edyta Szczerkowska, PNBU „BT” Teresa Buzińska , COGNITIO S.
Formularz zgłoszeniowy
Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl
Przy zgłoszeniu do 05 października cena szkolenia to 269 zł/os!
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci;
- W oparciu o platformę szkoleniową;
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem;
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Przy zgłoszeniu dwóch i więcej osób z jednej instytucji – możliwa negocjacje ceny.
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
- W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
- Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
- Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Podobne szkolenia
Co jeszcze może Cię zainteresować?
Kontrola gmin w obszarze gospodarki odpadami komunalnymi. Kontrola firm oraz właścicieli nieruchomości.
Zobacz więcejZARZĄDZANIE ZASOBEM MIESZKANIOWYM GMINY na podstawie przepisów ustawy oraz aktów prawa miejscowego.
Zobacz więcejUmorzenie administracyjnego postępowania egzekucyjnego…..i co dalej? Prawa i obowiązki wierzyciela w zakresie ponownego wszczęcia postępowania egzekucyjnego.
Zobacz więcejDowiedz się więcej
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!
Sprawdź nasze szkolenia