KPA po zmianach szkolenie on-line

ID szkolenia: 450

Kategorie

Region

Nie określono

Tagi

#elektornizacja postępowań, #kodeks postępowania administracyjnego, #KPA #KPA po zmianach, #res edukacja, #szkolenie online
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 19 października  Miejsce: online  Cena: 299 zł (+VAT)


Magda Rygorczuk
tel. 888 549 572
e-mail: mrygorczuk@res.edu.pl

Cele szkolenia

Cele szkolenia:

  • uzyskanie niezbędnej podstawy teoretycznej oraz wiedzy praktycznej pomagających w prawidłowym i bezpiecznym stosowaniu w bieżącej pracy przepisów k.p.a.
  • przedstawienie sposobów radzenia sobie z przewidywanymi problemami praktycznymi, które będą powstawały w trakcie prowadzenia postępowań administracyjnych według znowelizowanych przepisów k.p.a.
  • omówienie stosowania k.p.a. w postępowaniach w tym zagadnień kontrowersyjnych dla praktyki i orzecznictwa, w szczególności:

– form wszczęcia postępowania administracyjnego,

– konstrukcji procesowej strony,

– wad podania,

– fikcji doręczeń,

– umorzenia postępowania,

– ustalania właściwości organów,

– obowiązywania decyzji administracyjnej w czasie i jej natychmiastowej wykonalności,

– wpływu stanowiska organu odwoławczego na kolejne

– rozstrzygnięcia w tej samej sprawie,

– weryfikacji decyzji ostatecznych i jej czasowych następstw,

– relacji KPA do ustaw sektorowych.

 

Adresaci

Adresaci szkolenia:

  • Pracownicy organów administracji rządowej i samorządowej, osoby decyzyjne, wszyscy zainteresowani tematyką KPA.

Program szkolenia

 

  1. KPA: elektronizacja postępowań
  2. Postępowanie elektroniczne;
  3. Pełnomocnictwo elektroniczne;
  4. Doręczenia elektroniczne;
  5. Kiedy stosujemy podpis kwalifikowany?;
  6. Czy możemy stosować Podpis potwierdzony Profilem Zaufanym?;
  7. Sporządzanie skanów dokumentów i nadawanie im mocy oryginału- na jakich zasadach?;
  8. Dokumenty sporządzane elektronicznie;
  9. Sporządzanie kopii pism otrzymanych w postaci elektronicznej;
  10. Wymiana dokumentów pomiędzy podmiotami realizującymi zadania publiczne.
  11. Nowości w zasadach ogólnych postępowań
  1. „Nowe” zasady ogólne postępowania administracyjnego;
  2. Nowe „elastyczne” ujęcie zasady dwuinstancyjności;
  3. Nowa definicja decyzji prawomocnej.

 

  • KPA- zasady prowadzenia postępowań. Postępowanie administracyjne na gruncie KPA
  1. Warunki konieczne dla wszczęcia postępowania administracyjnego;
  2. Obowiązek informacyjny w postępowaniach;
  3. Nowe możliwości skutecznego doręczenia;
  4. RODO a postępowania administracyjne;
  5. Wyłączenie pracownika i organu;
  6. Przyjazna dla strony interpretacja przepisów prawa – praktyczne zastosowanie art. 7a,
  7. Obowiązek analogicznych rozstrzygnięć organów administracji w analogicznych stanach faktycznych sprawy,
  8. Współdziałanie organów przy rozpoznawaniu spraw – jakich organów dotyczy i na czym polega?
  9. Obowiązek polubownego załatwiania spraw,
  10. Rozstrzyganie wątpliwości na rzecz stron postępowania a przepisy szczególne,
  11. Problemy z zastosowaniem art. 79a kpa w postępowaniach administracyjnych,
  12. Instytucja doręczenia w teorii i w praktyce.
  13. Wezwanie do usunięcia braków formalnych zasady wynikające z k.p.a. a utrwalona linia orzecznicza.
  14. Elementy decyzji administracyjnej. Rodzaje rozstrzygnięć w postępowaniu administracyjnym.
  15. Postępowanie uproszczone. Milczące załatwienie sprawy – przesłanki, zasady prowadzenia postępowania, rodzaje rozstrzygnięć, tryby zaskarżenia.
  16. Zrzeczenie się prawa do wniesienia odwołania i jego skutki. Stanowisko sądów administracyjnych.
  17. Postępowanie organu odwoławczego po wniesieniu przez stronę odwołania i konsekwencje dla organów prowadzących postępowanie.
  18. Zastosowanie art. 136 k.p.a. w kontekście znowelizowanego brzmienia art. 138 k.p.a.
  19. Administracyjne kary pieniężne – przesłanki nałożenia kary, miarkowanie kary, zasady stosowania ulg przy nałożeniu kary, odstąpienie od nałożenia kary, przedawnienie. Stanowisko doktryny i judykatury
  20. Europejska współpraca administracyjna – ocena nowelizacji.
  21. Przewlekłość postępowania a bezczynność organu administracji publicznej właściwego do załatwienia sprawy. Konsekwencje przewlekłego prowadzenia postępowania oraz bezczynności organu;
  22. Mediacja –instytucja w Kodeksie Rozdział 5a – problemy praktyczne;

    IV.Decyzja administracyjna
  1. Konstrukcja prawna i skutki prawne jej wydania;
  2. Forma decyzji;
  3. Elementy decyzji administracyjnej (osnowa i uzasadnienie);
  4. Konstrukcja osnowy (rozstrzygnięcia) decyzji;
  5. Konstrukcja uzasadnienia decyzji;
  6. Pouczenia w decyzji (w tym o wysokości opłaty albo wpisu od skargi do sądu);
  7. Rygor natychmiastowej wykonalności;
  8. Najczęstsze błędy i problemy praktyczne w konstruowaniu decyzji;
  9. Koszty postępowania.

Prowadzący

Dyplomowany
Archiwista, absolwent Instytutu Historii Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Historia, specjalizacja Archiwistyka i Zarządzanie Dokumentacją Współczesną. Czynny Inspektor Ochrony Danych Osobowych w PNBU „BT” Teresa
Buzińska , Gminie Lądek oraz Zarządzie Oświaty w Pruszczu Pomorskim Były Specjalista ds. Archiwizacji oraz Kierownik Projektów w ArchiDoc SA. Doświadczenie zawodowe w charakterze archiwisty oraz w kierowaniu projektami archiwizacji dokumentacji. Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń 5 462 h
dydaktycznych spędzonych na sali szkoleniowej oraz 7 189 przeszkolonych uczestników z zakresu archiwizacji dokumentacji, systemów teleinformatycznych (w szczególności EPUAP2), prawa archiwalnego , administracyjnego , ochrony danych osobowych , informacji publicznej, BIP oraz zarządzania dokumentem i podpisem
elektronicznym dla wielu instytucji państwowych, samorządowych i firm prywatnych .Udokumentowane przeprowadzenie ponad 6 00 szkoleń dla wielu instytucji państwowych, prywatnych i samorządowych m.in. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Kancelaria Senatu RP, U rząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów , Komenda Główna , Poczta Polska S.A., Koleje Mazowieckie, CBA, ZUS, PGE, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Żandarmeria Wojskowa, Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie, Polska Akademia Nauk, Akademia Górniczo Hutnicza, Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie, Rzeszowie i w Olsztynie, Urząd Miasta Rzeszowa, Wojewódzka Stacja Sanitarno Epidemiologiczna w Poznaniu, Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie, Szpital Zachodni im. Św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim, Arcelormittal , ArchiDoc S.A , Sąd Okręgow y w Kielcach oraz Sąd Apelacyjny we Wrocławiu W zakresie ochrony danych osobowych szkolił m. in. ING Bank Śląski, Powiatowy Urząd Pracy w Piotrkowie Trybunalskim, Fenice Poland , Wojewódzki Urz ąd Pracy w Rzeszowie i Podlaski Urząd Wojewódzki . Współpracuje m.in. z Fundacj ą Rozwoju Demokracji Lokalnej : Ośrodki w Warszawie, Łodzi, Lublinie,
Rzeszowie, Krakowie, Katowicach, Gdańsku, Zielonej Górze Opolu i Białymstoku , ADEPT S.C., Fundacja Rozwoju i Ochrony Komunikacji Elektronicznej FORCE, SUKCES C.R. Edyta Szczerkowska, PNBU „BT” Teresa Buzińska , COGNITIO S.

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl

Przy zgłoszeniu do 05 października cena szkolenia to 269 zł/os!

 

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci;
  • W oparciu o  platformę szkoleniową;
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem;
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.

Przy zgłoszeniu dwóch i więcej osób z jednej instytucji – możliwa negocjacje ceny.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

19 październik 2020 09:00

Data do:

19 październik 2020 14:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

299 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Kontrola gmin w obszarze gospodarki odpadami komunalnymi. Kontrola firm oraz właścicieli nieruchomości.

Zobacz więcej

ZARZĄDZANIE ZASOBEM MIESZKANIOWYM GMINY na podstawie przepisów ustawy oraz aktów prawa miejscowego.

Zobacz więcej

Umorzenie administracyjnego postępowania egzekucyjnego…..i co dalej? Prawa i obowiązki wierzyciela w zakresie ponownego wszczęcia postępowania egzekucyjnego.

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia