szkolenie online

Kodeks Postępowania Administracyjnego w geodezji i kartografii (Prawo geodezyjne i kartograficzne)

ID szkolenia: 3453

Region

Cała Polska, Online

Tagi

#droga, #drogawewnętrzna, #drogi publiczne, #infrastruktura, #nadawanie nazw ulicom, #służebność, #szkolenieonline, #zarządca drogi, #zjazdy, geodezja, kartografia, KPA
Opiekun szkolenia

Program szkolenia

1. Zakres stosowania Ustawy KPA

2. Omówienie zasad ogólnych kpa i ich wpływu na załatwianie spraw administracyjnych.
2.1. Omówienie nowych regulacji kpa po ostatnich zmianach prawnych.

3. Terminy kpa – omówienie
3.1. Omówienie terminu „niezwłocznie” i „bez zbędnej zwłoki”.
3.2. Omówienie innych terminów i w jakich warunkach mają zastosowanie.
3.3. Sposób obliczania terminów.
3.4. Omówienie nowych regulacji które mają i nie mają zastosowania w procedurach geodezyjnych.

4. „Załatwianie spraw” na podstawie uregulowań zawartych w Ustawie Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz przepisów wykonawczych do ww. Ustawy, a także innych przepisów z dziedziny geodezji i kartografii w odniesieniu do kpa.
4.1. Postępowania administracyjne w geodezji i kartografii – kiedy i w jakich sytuacjach.
4.2. Załatwianie spraw w drodze czynności materialno – technicznej – kiedy i w jakich sytuacjach.
4.3. Tryby załatwiania spraw i postępowań – kiedy z urzędu a kiedy na wniosek.
4.4. Strony postępowań, wnioskodawcy.
4.5. Rodzaje rozstrzygnięć administracyjnych – kiedy i w jakich sytuacjach.
4.6. Organy odwoławcze, sposoby weryfikacji rozstrzygnięć organów administracji geodezyjnej i organów nadzoru geodezyjnego i kartograficznego.
4.7. Nowelizacja Ustawy Pgik przyjęta przez Sejm RP 13 lutego 2020r.

5. Zgłaszanie prac geodezyjnych lub kartograficznych.
5.1. Definicja wykonawcy prac geodezyjnych i kartograficznych i jego usytuowanie prawne względem administracji geodezyjnej i kartograficznej.
5.2. Czy można nie przyjąć zgłoszenia pracy geodezyjnej i kartograficznej? Rodzaj i charakter czynności w odniesieniu do przepisów kpa.
5.3. Egzekwowanie obowiązku zgłaszania prac wynikającego z art.12 ust.1 pkt 3) Ustawy w związku z treścią art. 48 ust.1 pkt 1) Ustawy Pgik.
5.4. Nowelizacja Ustawy Pgik przyjęta przez Sejm RP 13 lutego 2020r.

6. Uzgadnianie listy materiałów zasobu niezbędnych lub przydatnych do wykonania zgłoszonych prac geodezyjnych lub kartograficznych.
6.1. Charakter czynności i 10 – cio dniowego terminu dokonywania uzgodnienia oraz skutki jakie może wywołać niedotrzymanie tego terminu przez organ administracji. Czy uzgodnienie to władcza forma działania organu administracji czy też forma „konsensusu” między ww. podmiotami.
6.2. Forma dokumentowania uzgodnienia a spór między wykonawcą prac a organem administracji.
6.3. Postępowanie administracyjne w zakresie rozstrzygania sporu między wykonawcą a organem administracji odnośnie zakresu udostępnianych materiałów i wysokości naliczonej opłaty.
6.4. Nowelizacja Ustawy Pgik przyjęta przez Sejm RP 13 lutego 2020r.

7. Przyjęcie zbiorów danych lub innych materiałów do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
7.1. Zawiadomienie o zakończeniu prac geodezyjnych i kartograficznych. Charakter tej czynności i skutki jakie wywołuje.
7.2. Weryfikacja zbiorów danych lub innych materiałów stanowiących wyniki prac geodezyjnych lub prac kartograficznych.
7.2.1. Terminy w Ustawie Pgik. Omówienie skutków ich niedotrzymania dla organów administracji geodezyjnej oraz możliwości egzekwowania terminu na podstawie różnych przepisów (nie tylko na gruncie kpa).
7.2.2. Pojęcie weryfikacja, charakter tej czynności.
7.2.3. Co to znaczy, że organ administracji „weryfikuje je pod względem zgodności z przepisami prawa obowiązującymi w geodezji i kartografii, w szczególności dotyczącymi…” , – o które przepisy chodzi?
7.2.4. Protokół z czynności weryfikacji, jego rola i „moc dowodowa”. Prawidłowe wskazywanie i opisywanie nieprawidłowości w przekazywanych plikach i dokumentach jako podstawa skutecznej odmowy przyjęcia wyników pracy geodezyjnej lub kartograficznej do zasobu.
7.3. Nowelizacja Ustawy Pgik przyjęta przez Sejm RP 13 lutego 2020r. – określone terminy weryfikacji, zaniechanie pracy, oświadczenia wykonawcy.

8. Przyjęcie i odmowa przyjęcia wyników pracy do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego. Charakter obu ww. czynności.
8.1. Zwrot wykonawcy zbiorów danych i innych materiałów (operatów technicznych) wraz z negatywnymi protokołami weryfikacji. Sposoby, skuteczność.
8.2. Możliwość ustosunkowania się wykonawcy do negatywnych wyników weryfikacji.
8.3. Postępowanie w przypadku braku ustosunkowania się wykonawcy lub wypowiedzenia się po przysługującym terminie – czy pozostawia się sprawę bez rozpatrzenia analogicznie do zasad kpa czy też postępuje się w inny sposób, pojęcie zaniechania.
8.4. Uznanie stanowiska wykonawcy prac – czy i jak się to dokumentuje?
8.5. Nieuznanie stanowiska wykonawcy prac.
8.6. Wszczęcie postępowania administracyjnego w wyniku nieuznania stanowiska wykonawcy prac a kodeks postępowania administracyjnego i wątpliwości w tym zakresie (co jest dowodem w sprawie administracyjnej, czy oprócz zbiorów i dokumentów od wykonawcy mogą być jeszcze jakieś inne dowody?)
8.7. Decyzja o odmowie przyjęcia do pzgik i skutki jakie wywołuje.
8.8. Nowelizacja Ustawy Pgik przyjęta przez Sejm RP 13 lutego 2020r.

9. Aktualizacja ewidencji gruntów i budynków.
9.1. Aktualizacja w drodze czynności materialno-technicznych.
9.2. Aktualizacja w drodze decyzji administracyjnych.
9.3. Decyzje zobowiązujące wydawane na podstawie art. 22 ust. Ustawy Pgik.
9.4. Nowelizacja Ustawy Pgik przyjęta przez Sejm RP 13 lutego 2020r. – nowe możliwości.

10. Udostępnianie informacji zawartych w pzgik, w tym w ewidencji gruntów i budynków.
10.1. Wyjaśnienie pojęcia interesu prawnego na gruncie przepisów prawa administracyjnego i cywilnego.
10.2. Sposoby reprezentacji podmiotów wnioskujących o udostępnienie danych.
10.3. Odmowa udostępnienia danych – forma i skutki oraz omówienie okoliczności uzasadniających.
10.4. Wypis i wyrys z ewidencji jako szczególne formy zaświadczeń administracyjnych.
10.5. Zastosowanie ogólnej formy zaświadczeń – art.217 kpa, czy ma zastosowanie?
10.6. Rozpatrywanie żądań o „przedstawianie historiografii zmian w operacie egib”.

11. Charakter czynności uzgadniania usytuowania sieci uzbrojenia terenu.
11.1. Protokół z narady koordynacyjnej.

12. Rodzaje rozstrzygnięć administracyjnych w postępowaniach o rozgraniczenie nieruchomości i ugoda przed geodetą.

13. Przyjmowanie i rozpatrywanie różnych żądań skierowanych do organów administracji, skuteczne doręczanie pism i dokumentów, skargi, petycje, spory kompetencyjne, obciążanie opłatami na podstawie art.261 kpa.

 

Prowadzący

Trener jest czynny zawodowo od początku lat dziewięćdziesiątych ub. wieku. Z wykształcenia, praktyki i zamiłowania mgr inż. geodezji i kartografii. Od 2004r. związany zawodowo z samorządem lokalnym i administracją publiczną. W latach 2004 – 2010 kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami w jednym z urzędów miejskich Aglomeracji Wrocławskiej, wcześniej praktyka zdobyta w dużej firmie projektowej Gazoprojekt S.A. Obecnie pełni funkcję geodety powiatowego. Udział w przyciągnięciu do gminy licznych inwestorów polskich i zagranicznych, udział w ich obsłudze i ulokowaniu podobszaru Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej oraz współpraca z nią. Współpraca z Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych w latach 2004 – 2010, Agencją Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz rozwoju gospodarczego samorządów.  Wieloletnia praktyka w gospodarowaniu nieruchomościami gminnymi oraz w dziedzinie geodezji i kartografii. Również w ramach własnej działalności gospodarczej. Przeprowadzone szkolenia dla administracji samorządowej w różnych lokalizacjach. Szereg ukończonych szkoleń i kursów (np. związanych z inwestycjami japońskimi w Polsce, na temat parków technologicznych, inkubatorów przedsiębiorczości, klastrów innowacyjnych i platform technologicznych, zarządzanie przez jakość – TQM ,Total Quality Managment). Obecnie również Członek Zarządu Związku Powiatów Województwa Dolnośląskiego z siedzibą w Głogowie.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

15 październik 2024 09:00

Data do:

15 październik 2024 13:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

459 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Przyjmowanie, ocena i analiza sporządzonych operatów szacunkowych pod względem formalnym i merytorycznym

Zobacz więcej

Podziały nieruchomości w praktyce administracyjnej – studium przypadków

Zobacz więcej

AI dla początkujących. Usprawnij swoją pracę od zaraz.

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia