Jak zrealizować obowiązki wobec osób ze szczególnymi potrzebami w szpitalach i placówkach medycznych- zagadnienia praktyczne. Pierwszy raport o stanie zapewnienia dostępności – 31.03.2021
Region
Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, ZachodniopomorskieTagi
Termin: 11. czerwca Miejsce: online Cena: 339 zł (+VAT)
Sylwia Głowacka
tel. 504 268 795
e-mail:sburak@res.edu.pl
Opis szkolenia
Przedmiot i cel szkolenia: szkolenie dotyczy konieczności zrealizowania obowiązku zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami przez szpitale i placówki POZ. Szkolenie ma na celu szczegółowe i praktyczne wyjaśnienie zagadnienia dostępności oraz pokazania zasad, metod praktycznego wdrażania dostępności w obszarach: architektonicznych, komunikacyjno-informacyjnych oraz cyfrowych.
Adresaci
Grupa docelowa: przedstawiciele ww. placówek zobowiązanych lub chcących wdrożyć rozwiązania w obszarze zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami
Program szkolenia
1. Podstawy prawne- ustawy o zapewnieniu dostępności i regulacje sektorowe.
1.1. ustawa z dnia 19.07.2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
1.2. Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/882 z 17.04.2019r. w sprawie wymogów dostępności produktów i usług,
1.3. ustawa z 4.04.2019r. o odstępności cyfrowej, stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych,
1.4. Standard dostępności szpitali opracowany w ramach projektu grantowego pn. Dostępność Plus dla zdrowia (nr. POWR.05.02.00-00-0044/18)-Działanie 5.2 Działania projakościowe i rozwiązania organizacyjne w systemie ochrony zdrowia ułatwiające dostęp do niedrogich, trwałych oraz wysokiej jakości usług zdrowotnych, Oś priorytetowa V Wsparcie dla obszaru zdrowia, Program Operacyjny Wiedza, Edukacja, Rozwój 2014-2020,
1.5.Standardy zaakceptowane przez Komitet Dostępności Plus w ochronie zdrowia.
2. Zakres podmiotowy regulacji – kto jest zobowiązany do wdrożenia rozwiązań z zakresu dostępności.
3. Zakres przedmiotowy regulacji, czyli zapewnianie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez podmiot publiczny poprzez uniwersalne projektowanie, racjonalne usprawnienie i dostęp alternatywny.
4. Dostępność architektoniczna, komunikacyjno-informacyjna, cyfrowa, organizacyjna i szkoleniowa- omówienie zagadnień
5. Uniwersalne projektowanie- minimalne wymagania -kwestie praktyczne
6. Racjonalne usprawnienia- minimalne wymagania -kwestie praktyczne.
7. Alternatywny dostęp- wyjaśnienia i kwestie praktyczne.
8. Koordynator ds. dostępności:
o kto jest zobowiązany do wyznaczenia Koordynatora
o powołanie zespołu ds. dostępności,
o zarządzenia – przykłady,
o zadania koordynatora,
o jak opracować i wykonać plan zapewnienia dostępności- omówienie czynności na każdym etapie opracowania, realizacji i wdrażania Planu.
o monitorowanie zapewnienia dostępności- sposób realizacji-zagadnienia praktyczne
9. Audyty dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej., cyfrowej- program zadania audytowego (przykład), pytania audytowe (przykład), sprawozdanie z audytu (omówienie), omówienie poszczególnych etapów audytu realizowanego w ramach zadania zapewniającego i zadania doradczego.
10. Raporty o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami- pierwszy raport do 31.03.2021r.
11. Informowanie podmiotu publicznego o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
12. Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, cyfrowej.
13. Skarga na brak dostępności.
14. Grzywna w celu przymuszenia do wykonania nakazu zapewnienia dostępności.
Prowadzący
Prawnik, wieloletni pracownik i współpracownik organów administracji rządowej i samorządowej, specjalista w zakresie procedur administracyjnych, ochrony danych osobowych, kontroli zarządczej, dostępu do informacji publicznej, zarzadzania jednostką organizacyjną administracji publicznej, audytor wewnętrzny, wieloletni wykładowca uczelni publicznych i niepublicznych (WSB Wrocław, WSB Gorzów Wielkopolski, SAS Kraków, Uniwersytet Ekonomiczny Wrocław).
Formularz zgłoszeniowy
Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl
UWAGA!
Przy zgłoszeniu do 24. maja cena to jedyne 309 zł/os!!
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
- W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
- Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
- Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Podobne szkolenia
Co jeszcze może Cię zainteresować?
Aktualizacja instrukcji kancelaryjnych oraz jednolitego rzeczowego wykazu akt w związku z wdrażaniem EZD i e-Doręczenia
Zobacz więcejDowiedz się więcej
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!
Sprawdź nasze szkolenia