INWENTARYZACJA W JEDNOSTKACH SEKTORA FINANSÓW PUBLICZNYCH – warsztat online

ID szkolenia: 540

Kategorie

Kadry i płace

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#JSFP, #RES, #szkolenie, edukacja, finanse, inwentaryzacja, rozliczenie
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 24 listopada Miejsce: SZKOLENIE ONLINE Cena: 299 zł (+VAT)


Katarzyna Zajkowska
tel. 798 301 781

e-mail: kzajkowska@res.edu.pl

Cel i korzyści

Celem szkolenia jest pozyskanie, usystematyzowanie i pogłębienie wiedzy w zakresie zasad przygotowania, przeprowadzenia, udokumentowania i rozliczenia inwentaryzacji w jednostkach sektora finansów publicznych.

Adresaci

Adresaci szkolenia:

    • Wszystkie osoby zainteresowane powyższą tematyką;
    • Osoby przygotowujące się do inwentaryzacji w JSFP;
    • Osoby chcące podnieść swoją wiedzę.

Program szkolenia

Tezy szkolenia:

  1. Regulacje prawne dotyczące inwentaryzacji, w tym: rola i odpowiedzialność kierownika, głównego księgowego, pracowników jednostki i członków komisji inwentaryzacyjnej.
  2. Cel, przedmiot i funkcje inwentaryzacji.
  3. Organizacja inwentaryzacji:

– regulacje wewnętrzne dotyczące inwentaryzacji,

– przygotowanie do inwentaryzacji ewidencji księgowej,

– przygotowanie obszaru inwentaryzacji (pól spisowych),

– dokumentacja spisowa (proponowane wzory dokumentacji):

a) przed inwentaryzacją,

b) w trakcie inwentaryzacji

c) po jej zakończeniu

4. Spis z natury jako podstawowa metoda inwentaryzacji (zakres, terminy, dokumentacja):

– spis z natury wartości pieniężnych,

– spis z natury majątku  trwałego i obrotowego oraz pozostałych aktywów i pasywów,

– zakończenie czynności spisowych i dokumentacja wyników inwentaryzacji.

5. Inwentaryzacja drogą potwierdzenia sald (zakres, terminy, dokumentacja)

6. Udokumentowanie drogą weryfikacji rzeczywistego stany aktywów i pasywów nieobjętych inwentaryzacją w drodze spisu z natury lub potwierdzeniem sald.

  1. Inwentaryzacja w przypadku obsługi prowadzonej przez CUW.
  2. Urealnienie ksiąg rachunkowych za 2020 roku na podstawie wyników inwentaryzacji:

– ujęcie w księgach rachunkowych różnic inwentaryzacyjnych,

– rozliczenie osób materialnie odpowiedzialnych,

– zasady postępowania z majątkiem zbędnym lub zużytym w myśl obowiązujących

przepisów  prawa i procedur wewnętrznych.

  1. Zasady postępowanie z zaległościami, należnościami wątpliwymi, spornymi oraz przedawnionymi (regulacje  wynikające z  przepisu prawa i z przyjętych w jednostce procedur wewnętrznych),
  1. Błędy i nieprawidłowości popełniane podczas inwentaryzacji i przy jej rozliczaniu, w tym skutkujące możliwością naruszenia dyscypliny finansów publicznych.
  1. Inwentaryzacja jako element kontroli zarządczej zapewniającej ochronę zasobów i wiarygodność sprawozdań.
  1. Odpowiedzi na pytania i wątpliwości

Prowadzący

DANUTA KUBYLIS 

Absolwentka SGH, ukończone Studium Pedagogiczne w Instytucie Kształcenia Nauczycieli w Białymstoku, Studium Podyplomowe „Audyt i Kontrola Wewnętrzna w administracji publicznej, przedsiębiorstwach i instytucjach finansowych” w Wyższej Szkole Bankowości,  Finansów i Zarządzania w Warszawie, ukończone Studium Prawa Europejskiego w Wyższej Szkole Studiów Międzynarodowych w Łodzi. Pozytywnie zdany egzamin w Ministerstwie Finansów na audytora wewnętrznego jednostek sektora finansów publicznych (na liście audytorów w MF pod nr 57/2004). Praktyk finansów i rachunkowości, ponad 20 lat członek kolegium RIO, powoływana jako biegły do kontroli prowadzonej przez NIK. Od wielu lat prowadząca szkolenia w różnych formach szkoleniowych i kursach dla kierowników i pracowników służb finansowo – księgowych  jednostek sektora finansów publicznych, także wykładowca na studiach podyplomowych adresowanych dla jednostek sektora finansów publicznych na wyższych uczelniach: Uniwersytet w Białymstoku, Szkoła Głowna Handlowa w Warszawie. Obecnie audytor wewnętrzny w jednostce samorządu terytorialnego.

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj  i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl

Przy zgłoszeniu dwóch i więcej osób z jednej instytucji – możliwa negocjacje ceny.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

24 listopad 2020 09:00

Data do:

24 listopad 2020 14:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

299 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Doręczenia elektroniczne w podmiotach publicznych. Jak doręczać korespondencję za pomocą PURDE i PUH  warsztaty praktyczne – aplikacja e doręczenia oraz analiza kwestii prawnych , kpa i ochrona danych osobowych

Zobacz więcej

Dostępność w ogłoszeniach o otwartych konkursach ofert, zleceniu zadania publicznego organizacjom pozarządowym i zamówieniach publicznych.

Zobacz więcej

Dostęp do informacji publicznej, otwarte dane, ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego.

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia