INWENTARYZACJA W JEDNOSTKACH SEKTORA FINANSÓW PUBLICZNYCH – warsztat online
Kategorie
Kadry i płaceRegion
Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, ZachodniopomorskieTagi
Termin: 24 listopada Miejsce: SZKOLENIE ONLINE Cena: 299 zł (+VAT)
Katarzyna Zajkowska
tel. 798 301 781
e-mail: kzajkowska@res.edu.pl
Cel i korzyści
Celem szkolenia jest pozyskanie, usystematyzowanie i pogłębienie wiedzy w zakresie zasad przygotowania, przeprowadzenia, udokumentowania i rozliczenia inwentaryzacji w jednostkach sektora finansów publicznych.
Adresaci
Adresaci szkolenia:
- Wszystkie osoby zainteresowane powyższą tematyką;
- Osoby przygotowujące się do inwentaryzacji w JSFP;
- Osoby chcące podnieść swoją wiedzę.
Program szkolenia
Tezy szkolenia:
- Regulacje prawne dotyczące inwentaryzacji, w tym: rola i odpowiedzialność kierownika, głównego księgowego, pracowników jednostki i członków komisji inwentaryzacyjnej.
- Cel, przedmiot i funkcje inwentaryzacji.
- Organizacja inwentaryzacji:
– regulacje wewnętrzne dotyczące inwentaryzacji,
– przygotowanie do inwentaryzacji ewidencji księgowej,
– przygotowanie obszaru inwentaryzacji (pól spisowych),
– dokumentacja spisowa (proponowane wzory dokumentacji):
a) przed inwentaryzacją,
b) w trakcie inwentaryzacji
c) po jej zakończeniu
4. Spis z natury jako podstawowa metoda inwentaryzacji (zakres, terminy, dokumentacja):
– spis z natury wartości pieniężnych,
– spis z natury majątku trwałego i obrotowego oraz pozostałych aktywów i pasywów,
– zakończenie czynności spisowych i dokumentacja wyników inwentaryzacji.
5. Inwentaryzacja drogą potwierdzenia sald (zakres, terminy, dokumentacja)
6. Udokumentowanie drogą weryfikacji rzeczywistego stany aktywów i pasywów nieobjętych inwentaryzacją w drodze spisu z natury lub potwierdzeniem sald.
- Inwentaryzacja w przypadku obsługi prowadzonej przez CUW.
- Urealnienie ksiąg rachunkowych za 2020 roku na podstawie wyników inwentaryzacji:
– ujęcie w księgach rachunkowych różnic inwentaryzacyjnych,
– rozliczenie osób materialnie odpowiedzialnych,
– zasady postępowania z majątkiem zbędnym lub zużytym w myśl obowiązujących
przepisów prawa i procedur wewnętrznych.
- Zasady postępowanie z zaległościami, należnościami wątpliwymi, spornymi oraz przedawnionymi (regulacje wynikające z przepisu prawa i z przyjętych w jednostce procedur wewnętrznych),
- Błędy i nieprawidłowości popełniane podczas inwentaryzacji i przy jej rozliczaniu, w tym skutkujące możliwością naruszenia dyscypliny finansów publicznych.
- Inwentaryzacja jako element kontroli zarządczej zapewniającej ochronę zasobów i wiarygodność sprawozdań.
- Odpowiedzi na pytania i wątpliwości
Prowadzący
DANUTA KUBYLIS
Absolwentka SGH, ukończone Studium Pedagogiczne w Instytucie Kształcenia Nauczycieli w Białymstoku, Studium Podyplomowe „Audyt i Kontrola Wewnętrzna w administracji publicznej, przedsiębiorstwach i instytucjach finansowych” w Wyższej Szkole Bankowości, Finansów i Zarządzania w Warszawie, ukończone Studium Prawa Europejskiego w Wyższej Szkole Studiów Międzynarodowych w Łodzi. Pozytywnie zdany egzamin w Ministerstwie Finansów na audytora wewnętrznego jednostek sektora finansów publicznych (na liście audytorów w MF pod nr 57/2004). Praktyk finansów i rachunkowości, ponad 20 lat członek kolegium RIO, powoływana jako biegły do kontroli prowadzonej przez NIK. Od wielu lat prowadząca szkolenia w różnych formach szkoleniowych i kursach dla kierowników i pracowników służb finansowo – księgowych jednostek sektora finansów publicznych, także wykładowca na studiach podyplomowych adresowanych dla jednostek sektora finansów publicznych na wyższych uczelniach: Uniwersytet w Białymstoku, Szkoła Głowna Handlowa w Warszawie. Obecnie audytor wewnętrzny w jednostce samorządu terytorialnego.
Formularz zgłoszeniowy
Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl
Przy zgłoszeniu dwóch i więcej osób z jednej instytucji – możliwa negocjacje ceny.
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
- W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
- Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
- Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Podobne szkolenia
Co jeszcze może Cię zainteresować?
Doręczenia elektroniczne w podmiotach publicznych. Jak doręczać korespondencję za pomocą PURDE i PUH warsztaty praktyczne – aplikacja e doręczenia oraz analiza kwestii prawnych , kpa i ochrona danych osobowych
Zobacz więcejDostępność w ogłoszeniach o otwartych konkursach ofert, zleceniu zadania publicznego organizacjom pozarządowym i zamówieniach publicznych.
Zobacz więcejDostęp do informacji publicznej, otwarte dane, ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego.
Zobacz więcejDowiedz się więcej
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!
Sprawdź nasze szkolenia