Inwentaryzacja roczna w jednostkach – zasady przeprowadzenia, ewidencji i rozliczenia

ID szkolenia: 549

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#etapy inwentaryzacji, #ewidencja, #Instrukcja inwentaryzacyjna, #problemy przy inwentaryzacji, #resedukacja, #szkolenieonline, inwentaryzacja, rachunkowość, rozliczanie
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 01. października Miejsce: Szkolenie on-line Cena: 299 zł (+VAT)


Katarzyna Wardzińska
tel. 792 210 125
e-mail: kwardzinska@res.edu.pl

Cel

Celem szkolenia jest usystematyzowanie i pogłębienie wiedzy z tematyki dotyczącej inwentaryzacji i odpowiedzialności za jej przeprowadzenie i rozliczenie w jednostkach.

Korzyści

Korzyści ze szkolenia: dzięki uczestnictwu w tym szkoleniu słuchacze będą mogli samodzielnie przeprowadzać inwentaryzację, jak również zidentyfikować ewentualne nieprawidłowości w metodach i sposobach jej przeprowadzania i rozliczania.

Program szkolenia

1.Podstawy prawne przeprowadzania inwentaryzacji

  • Ustawa o Rachunkowości
  • Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 13 września 2017 r. w sprawie rachunkowości budżetowej
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z 21 października 2019 r. w sprawie szczegółowego sposobu gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego Skarbu Państwa.

2. Istota inwentaryzacji oraz jej podstawowe cele

3. Metody i formy przeprowadzania inwentaryzacji

  • Spis z natury i różne formy jego przeprowadzenia
  • Potwierdzenie sald
  • Weryfikacja sald

4. Częstotliwość przeprowadzania inwentaryzacji

  • terminy i częstotliwość inwentaryzacji przeprowadzonej metodą spisu z natury
  • terminy i częstotliwość inwentaryzacji przeprowadzonej metodą potwierdzenia sald
  • terminy i częstotliwość inwentaryzacji przeprowadzonej metodą weryfikacji sald

5.Etapy inwentaryzacji

  • Etap przygotowawczy
  • Etap podstawowy (realizacja inwentaryzacji)
  • Etap opracowania wyników i wniosków
  • Wykorzystanie wyników inwentaryzacji

6. Dokumentacja związana z przeprowadzeniem inwentaryzacji

  • Instrukcja inwentaryzacyjna + harmonogram inwentaryzacji
  • Arkusze spisowe
  • Oświadczenia osób odpowiedzialnie materialnych
  • Sprawozdanie zespołu spisowego

7.Osoby odpowiedzialne za przeprowadzenie inwentaryzacji:

  • Przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej i jego rola w inwentaryzacji
  • Kierownik jednostki
  • Główny księgowy
  • Osoby odpowiedzialne materialnie
  • Zadania członków zespołów spisowych

8. Spis nietypowych składników majątku.

9. Najczęstsze problemy przy inwentaryzacji.

10. Nieprawidłowości występujące podczas inwentaryzacji i sposoby ich rozwiązywania

  • Niewłaściwe przygotowanie pola spisowego
  • Niewłaściwy dobór uczestników inwentaryzacji
  • Nieprawidłowe liczenie, sugerowane ilości, itp.

11. Zasady rozliczania różnic inwentaryzacyjnych

  • Rodzaje różnic inwentaryzacyjnych
  • Kompensowanie niedoborów i nadwyżek
  • Protokół rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych
  • Protokół komisji inwentaryzacyjnej na zakończenie inwentaryzacji
  • Rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych w księgach rachunkowych
  1. Pytania do wykładowcy

Prowadzący

Ekonomista, księgowa, analityk finansowy. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w obszarach finansów, księgowości i analizy finansowej poparte wieloma dyplomami i certyfikatami (m. in. dyplom ukończenia Studiów Podyplomowych w zakresie „Rachunkowość” i „Rachunkowość zarządcza i controlling”, certyfikat ukończenia kursu zawodowego na Główną Księgową).
Od lat prowadzi szkolenia z zakresu księgowości i finansów, zarówno dla jednostek z sektora finansów publicznych, jak i pozostałych jednostek.

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl

Przy zgłoszeniu do 10. września 2021 cena za osobę to jedyne 259 zł.

Przy zgłoszeniu dwóch i więcej osób z jednej instytucji – możliwa negocjacje ceny.

 

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci;
  • W oparciu o  platformę szkoleniową;
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem;
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

01 październik 2021 09:00

Data do:

01 październik 2021 13:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

299 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Profesjonalny sekretariat z czynności kancelaryjnych i archiwizacyjnych oraz rozporządzenia „RODO” i ustawy o ochronie danych osobowych.

Zobacz więcej

PRAKTYCZNE WARSZTATY Z RAPORTOWANIA SCHEMATÓW PODATKOWYCH NA PRZYKŁADACHZ UWZGLĘDNIENIEM ZMIAN OD 1 LIPCA 2023R.

Zobacz więcej

Zmiany w pomocy PFRON na zatrudnianie osób z niepełnosprawnością w 2024 r. orzecznictwo o niepełnosprawności, dofinansowania do wynagrodzeń, wpłaty na PFRON, refundacje kosztów zatrudnienia

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia