Inwentaryzacja roczna w jednostkach – zasady przeprowadzenia, ewidencji i rozliczenia
Region
Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Online, Opolskie, Podlaskie, Pomorskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, ZachodniopomorskieTagi
Cel i korzyści
Co wyniesiesz z tego szkolenia?
Celem szkolenia jest usystematyzowanie i pogłębienie wiedzy z tematyki dotyczącej inwentaryzacji i odpowiedzialności za jej przeprowadzenie i rozliczenie w jednostkach.
Korzyści ze szkolenia: dzięki uczestnictwu w tym szkoleniu słuchacze będą mogli samodzielnie przeprowadzać inwentaryzację, jak również zidentyfikować ewentualne nieprawidłowości w metodach i sposobach jej przeprowadzania i rozliczania.
Program szkolenia
1.Podstawy prawne przeprowadzania inwentaryzacji
- Ustawa o Rachunkowości
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 13 września 2017 r. w sprawie rachunkowości budżetowej
- Rozporządzenie Rady Ministrów z 21 października 2019 r. w sprawie szczegółowego sposobu gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego Skarbu Państwa.
2. Istota inwentaryzacji oraz jej podstawowe cele
3. Metody i formy przeprowadzania inwentaryzacji
- Spis z natury i różne formy jego przeprowadzenia
- Potwierdzenie sald
- Weryfikacja sald
4. Częstotliwość przeprowadzania inwentaryzacji
- terminy i częstotliwość inwentaryzacji przeprowadzonej metodą spisu z natury
- terminy i częstotliwość inwentaryzacji przeprowadzonej metodą potwierdzenia sald
- terminy i częstotliwość inwentaryzacji przeprowadzonej metodą weryfikacji sald
5.Etapy inwentaryzacji
- Etap przygotowawczy
- Etap podstawowy (realizacja inwentaryzacji)
- Etap opracowania wyników i wniosków
- Wykorzystanie wyników inwentaryzacji
6. Dokumentacja związana z przeprowadzeniem inwentaryzacji
- Instrukcja inwentaryzacyjna + harmonogram inwentaryzacji
- Arkusze spisowe
- Oświadczenia osób odpowiedzialnie materialnych
- Sprawozdanie zespołu spisowego
7.Osoby odpowiedzialne za przeprowadzenie inwentaryzacji:
- Przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej i jego rola w inwentaryzacji
- Kierownik jednostki
- Główny księgowy
- Osoby odpowiedzialne materialnie
- Zadania członków zespołów spisowych
8. Spis nietypowych składników majątku.
9. Najczęstsze problemy przy inwentaryzacji.
10. Nieprawidłowości występujące podczas inwentaryzacji i sposoby ich rozwiązywania
- Niewłaściwe przygotowanie pola spisowego
- Niewłaściwy dobór uczestników inwentaryzacji
- Nieprawidłowe liczenie, sugerowane ilości, itp.
11. Zasady rozliczania różnic inwentaryzacyjnych
- Rodzaje różnic inwentaryzacyjnych
- Kompensowanie niedoborów i nadwyżek
- Protokół rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych
- Protokół komisji inwentaryzacyjnej na zakończenie inwentaryzacji
- Rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych w księgach rachunkowych
- Pytania do wykładowcy
Prowadzący
Ekonomista, księgowa, analityk finansowy. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w obszarach finansów, księgowości i analizy finansowej poparte wieloma dyplomami i certyfikatami (m. in. dyplom ukończenia Studiów Podyplomowych w zakresie „Rachunkowość” i „Rachunkowość zarządcza i controlling”, certyfikat ukończenia kursu zawodowego na Główną Księgową).
Od lat prowadzi szkolenia z zakresu księgowości i finansów, zarówno dla jednostek z sektora finansów publicznych, jak i pozostałych jednostek.
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
- W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
- Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
- Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Podobne szkolenia
Co jeszcze może Cię zainteresować?
Kontrola zarządcza w JSFP z elementami samooceny – dyscyplina finansów publicznych w zakresie kontroli zarządczej i audytu wewnętrznego
Zobacz więcejGospodarka kasowa i gospodarka drukami ścisłego zarachowania w jednostkach organizacyjnych samorządu terytorialnego. Limity płatności gotówkowych obowiązujące w 2025r. – kogo dotyczą ograniczenia i jakie mogą być konsekwencje zapłaty gotówką np. w kasie urzędu gminy?
Zobacz więcejProcedury kontroli zarządczej , sposoby tworzenia procedur wewnętrznych, regulamin i jego elementy, planowanie i bieżące monitorowanie systemu kontroli zarządczej
Zobacz więcejDowiedz się więcej
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!
Sprawdź nasze szkolenia