
Instrukcja kancelaryjna dla organów gminy, powiatu, samorządu województwa, zespolonej administracji rządowej w województwie i urzędów obsługujących te organy.
Kategorie
ArchiwistykaRegion
Nie określonoTagi

Cel i korzyści
Co wyniesiesz z tego szkolenia?
Omówienie stosowania instrukcji kancelaryjnej obowiązującej organy gminy, związki międzygminne, organy powiatu, organy samorządu województwa, organy zespolonej administracji rządowej w województwie oraz urzędy obsługujące te organy, wykonujące czynności kancelaryjne w systemie tradycyjnym.
Program szkolenia
- Podstawa prawna: Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
- Najważniejsze definicje: akta sprawy, przesyłka, komórka merytoryczna itp.
- Jednolity rzeczowy wykaz akt.
- Instrukcja kancelaryjna: przepisy ogólne.
- Teczki akt spraw i teczki akt nietworzących akt spraw. Budowa znaku sprawy.
- Rejestracja spraw. Wydzielone grupy spraw – „podteczki”. Teczki przedmiotu i podmiotu sprawy. Teczki zbiorcze.
- Dokumentacja będąca elementem akt sprawy.
- Czynności tradycyjne i pomocnicze wykorzystanie narzędzi teleinformatycznych.
- Postępowanie z przesyłkami wpływającymi do jednostki.
- Dekretacja.
- Akceptacja sposobu załatwienia sprawy.
- Wysyłanie pism na zewnątrz.
- Opis teczki spraw zakończonych. Uporządkowanie akt wewnątrz teczki.
- Postępowanie z dokumentacją spraw zakończonych w komórkach organizacyjnych, przed przekazaniem jej do archiwum zakładowego.
- Postępowanie z dokumentacją w przypadku ustania działalności podmiotu lub jego reorganizacji.
- Postępowanie ze sprawami wszczętymi przed wejściem w życie rozporządzenia.
- Postępowanie z dokumentacją zakwalifikowaną przed wejściem w życie rozporządzenia.
Prowadzący
Doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie historia. Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Historia (licencjat: pierwsza specjalizacja: nauczycielska, druga: archiwalna; studia magisterskie specjalizacja: archiwalna i zarządzanie dokumentacją), na kierunku Socjologia (licencjat) oraz Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej na kierunku Bezpieczeństwo Narodowe (studia magisterskie). Ukończyła studia podyplomowe w dziedzinie Zarządzania BHP oraz Ochrony danych osobowych w administracji i biznesie.
Laureatka nagród i stypendiów naukowych, w tym Wyróżnienia Rektora Uniwersytetu Śląskiego dla Najlepszych Absolwentów. Posiada wieloletnie doświadczenie w nauczaniu: ponad dwa tysiące godzin przeprowadzonych szkoleń oraz kilkuletnie zatrudnienie na etacie nauczyciela na kierunku Technik Archiwista. Zwolenniczka praktycznego podejścia do wykładanej problematyki.
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
- W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
- Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
- Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Podobne szkolenia
Co jeszcze może Cię zainteresować?

Postępowanie z dokumentacją w jednostkach opieki zdrowotnej Organizacja archiwum w SP ZOZ
Zobacz więcejDowiedz się więcej
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!
Sprawdź nasze szkolenia