Instrukcja kancelaryjna dla instytucji kultury

ID szkolenia: 708

Kategorie

Archiwistyka

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#instrukcjakancelaryjna, #instytucjakultury, #normatywy, #obiegdokumentów, #szkolenieonline
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 21. kwietnia Miejsce: ONLINE Cena: 289 zł (+VAT)


Elwira Grygorczuk
tel. 518 192 393
e-mail: egrygorczuk@res.edu.pl

 

 

Adresaci

Pracownicy jst oraz instytucji kultury odpowiedzialni za zarządzanie dokumentacją w podmiocie.

Program szkolenia

I. Zasady tworzenia i uzgadniania normatywów kancelaryjno-archiwalnych dla instytucji kultury
1) Pojęcie, zakres i podstawy prawne stosowania normatywów kancelaryjno-archiwalnych
2) Tryby uzgadniania i wdrażania normatywów kancelaryjno-archiwalnych w instytucjach kultury
3) Normatywy kancelaryjno-archiwalne a przepisy prawa

II. Instrukcja kancelaryjna
1) Zakres, budowa, stosowanie
2) System kancelaryjny w instytucjach kultury
3) Wybór systemu wykonywania czynności kancelaryjnych

III. Instrukcja kancelaryjna a obieg dokumentów
1) Procedury wykonywania czynności kancelaryjnych
2) Instrukcja kancelaryjna a Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt

IV. Punkty zatrzymania pisma
1) Rola punktu kancelaryjnego
2) Dekretacja i rozdział przesyłek
3) Rejestracja, dokumentowanie i załatwianie spraw
4) Pisma wychodzące, akceptacja pośrednia i końcowa

V. Gromadzenie dokumentacji na stanowisku pracy i jej przygotowanie do archiwizacji
1) Zasady przechowywania,
2) Opis jednostki archiwalnej,
3) Postępowanie z aktami użyczanymi
4) Terminy i zasady ogólne przekazywania akt,
5) Porządkowanie przekazywanej dokumentacji,
6) Ewidencja przekazywanej dokumentacji
7) Sprawozdawczość archiwum zakładowego

VI. Postępowanie z dokumentacja w przypadku reorganizacji/likwidacji podmiotu lub jego komórek organizacyjnych
1) Likwidacja jednostki,
2) Przekształcenie jednostki
3) Likwidacja komórki organizacyjnej

Prowadzący

Dyplomowany archiwista, absolwent Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego. Były pracownik pionu archiwalnego Instytutu Pamięci Narodowej.
W swojej karierze zawodowej współpracował ponadto m. in. z archiwum Polskiej Akademii Nauk, Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz kilkoma jednostkami samorządowymi. Przez kilka lat kierował archiwum zakładowym i kancelarią przetwarzania informacji niejawnych Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie.
Obecnie prowadzi własną działalność gospodarczą w zakresie usług archiwistycznych i szkoleniowych.

Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z organizowaniem i prowadzeniem archiwum zakładowego oraz postępowaniem z dokumentacją w jednostkach administracji publicznej i przedsiębiorstwach. Posiada doświadczenie związane z przygotowywaniem normatywów kancelaryjno-archiwalnych (instrukcje, rzeczowy wykaz akt), wprowadzaniem elektronicznego obiegu dokumentacji, jak również w archiwizacji różnorodnych dokumentów, m. in. dokumentacji osobowej, technicznej, medycznej, dokumentacji szkół i placówek oświatowych, dokumentacji projektów unijnych oraz dokumentacji niejawnej.

W trakcie swojej kariery zawodowej przeprowadził ponad 2000 godz. kursów i szkoleń z zakresu archiwizacji i zarządzania dokumentacją papierową i elektroniczną.

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj  i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl

Przy zgłoszeniu dwóch i więcej osób z jednej instytucji – możliwa negocjacje ceny.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
  • W oparciu o  platformę szkoleniową
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

21 kwiecień 2021 09:00

Data do:

21 kwiecień 2021 13:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

289 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz
Nic tu nie ma

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia