szkolenie online

Instrukcja kancelaryjna i rzeczowy wykaz akt

ID szkolenia: 3528

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Online, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#archiwa, #archiwizacja, #archiwumzakładowe, #instrukcja, #instrukcjakancelaryjna, #online, #placówka oświatowa, #RES, #resedukacja, #szkolenie, dyrektor, kancelaria, kurs, rozwój, szkoła, warsztaty
Opiekun szkolenia
Uwaga!

Przy zgłoszeniu dwóch i więcej osób z jednej instytucji – możliwa negocjacje ceny.

Program szkolenia

Instrukcja kancelaryjna

  1. Przegląd aktów prawnych – ustawa archiwalna, przepisy wykonawcze, resortowe/branżowe akty prawne;
  2. Planowane zmiany w prawie archiwalnym – nowe obowiązki – od kiedy i dla kogo? (projekt).
  3. Prawa i obowiązki organów państwowych, PJO, JST i SJO – a co z pozostałymi?
  4. Sankcje prawno-karne;
  5. System kancelaryjny a podstawowy sposób dokumentowania przebiegu załatwiania spraw. Wyjątki od podstawowego sposobu dokumentowania.
  6. EZD – czy na pewno jesteś na to gotowy? Jak sprawdzić możliwości i ograniczenia organizacyjne i techniczne, jak uregulować te kwestie?
  7. Czynności kancelaryjne:
  • Przyjmowanie, otwieranie i sprawdzanie przesyłek – jakich przesyłek punkt kancelaryjny nie otwiera i jak to uregulować?
  • Przeglądanie i przydzielanie przesyłek – dekretacja jednostopniowa, wielostopniowa i czy w ogóle jest potrzebna?
  • Rejestracja spraw i sposób ich dokumentowania
    a) czym są: sprawa, akta sprawy i dokumentacja ich nietworząca?
    b) znak sprawy, znak akt, znak podteczki – jak zachować zdrowy rozsądek i się nie pogubić?
    c) Formy prowadzenia teczek aktowych – teczka zbiorcza, teczka wieloletnia, teczka dla podmiotu lub przedmiotu sprawy, teczka dla akt jednej sprawy – co wybrać?
    d) Kiedy znak sprawy może ulec zmianie i jak to odnotować?
    e) Interoperacyjność znaku sprawy, czyli jak uniknąć nadgorliwości?
    f) Prawidłowe i błędne opisy spraw, dokumentów, załączników – dlaczego „pismo1”, „pismo2” to nie najlepszy wybór?
  • Załatwianie spraw;
  • Akceptacja, podpisywanie i wysyłanie pism;
  1. Przechowywanie dokumentacji w komórkach organizacyjnych – jak długo i na jakich warunkach?
  2. Przekazywanie dokumentacji do archiwum zakładowego – jak uporządkować dokumentację w zależności od kategorii archiwalnej i okresu przechowywania – przykładowe rekomendacje różnych archiwów państwowych.
  3. Postępowanie z dokumentacją w przypadku reorganizacji jednostki/komórki.

JRWA:
1. Kto musi a kto może wprowadzić?
2. Bezdziennikowy system kancelaryjny oparty na JRWA;
3. Co to znaczy, że wykaz jest jednolity i rzeczowy?
4. Czym jest dokumentacja typowa i specyficzna?
5. Czym jest klasa końcowa z JRWA?
6. Klasyfikacja a kwalikacja, czym się różnią i kiedy się ich dokonuje?
7. Poprawiać po pracowniku merytorycznym czy nie?
8. Jak zbudować i rozbudować rzeczowy wykaz akt?
9. Jak stosować JRWA aby był faktycznym wsparciem a nie martwym przepisem?
10. Jak liczyć okresy przechowywania i co to jest kategoria archiwalna o wartości wyższej?
11. Czy wykaz akt to wyrocznia czy wskazówka?
12. Przepisy przejściowe w akcie prawnym wprowadzającym wykaz akt do stosowania – na co zwrócić uwagę i czego unikać?
13. Jak się przygotować do wprowadzenia wykazu akt aby dać pracownikom narzędzie do jego stosowania?

 

Prowadzący

Absolwentka studiów magisterskich na UMCS w Lublinie, studiów podyplomowych na Uniwersytecie Warszawskim oraz kursów kancelaryjno-archiwalnych i szkoleń metodycznych, organizowanych przez Krajowe Centrum Edukacji Archiwalnej SAP i Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Praktyk, na co dzień współpracuje z archiwami państwowymi, dzięki czemu wiedza przekazywana podczas szkoleń jest zawsze aktualna i zgodna z najnowszymi przepisami. Od wielu lat tworzy i wdraża przepisy kancelaryjne, a także prowadzi szkolenia, warsztaty, konsultacje i prace archiwizacyjne na terenie całego kraju, dzięki czemu szkolenia charakteryzują się wysokim stopniem wiedzy praktycznej. Pracuje na zlecenie jednostek administracji rządowej i samorządowej,porządkując zasób archiwalny ministerstw, urzędów centralnych, samorządowych jednostek administracyjnych i firm prywatnych oraz organizując i prowadząc ich archiwa zakładowe i składnice akt. Współpracowała m.in. z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji, Krajowym Instytutem Polityki Przestrzennej i Mieszkalnictwa, Naczelną i Okręgową Radą Adwokacką w Warszawie, PAN, Ministerstwem Środowiska, Ministerstwem Sportu, Ministerstwem Edukacji Narodowej, Generalną i Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska, WFOŚiGW, Lasami Państwowymi, Polską Grupą Energetyczną, Polskimi Sieciami Elektroenergetycznymi, Polskim LNG, Przemysłowym Instytutem Automatyki i Pomiarów, Głównym Urzędem Miar, teatrami, instytucjami i ośrodkami kultury, biurami festiwalowymi, placówkami oświatowymi i medycznymi, ośrodkami naukowo-badawczymi. Specjalizuje się w archiwizacji dokumentów, obiegu i zarządzaniu dokumentacją w jednostce, prowadzeniu archiwów zakładowych i składnic akt oraz tworzeniu i wdrażaniu przepisów kancelaryjno -archiwalnych.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

15 listopad 2024 09:00

Data do:

15 listopad 2024 13:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

429 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Zorganizowanie i funkcjonowanie archiwum/składnicy akt w instytucji kultury

Zobacz więcej

Obowiązki archiwisty zakładowego jako procedury realizowane w archiwach zakładowych i składnicach akt

Zobacz więcej

Wdrażanie Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją i e-Doręczeń – aktualizacja instrukcji kancelaryjnych oraz jednolitego rzeczowego wykazu akt

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia