EPUAP2, podpis zaufany i podpis elektroniczny w pracy urzędu
Kategorie
Kadry i płaceRegion
Cała PolskaTagi
Cel
• Zapoznanie się z rodzajami podpisu elektronicznego i prawidłowością ich składania na dokumencie,
• Nabycie umiejętności prawidłowej weryfikacji podpisów złożonych na dokumencie,
• Zapoznanie się z obsługą platformy EPUAP2
• Zdobycie wiedzy jak postępować gdy pojawia się informacja o podpisie nieprawidłowym, nieważnym oraz o braku możliwości weryfikacji.
Adresaci
Pracownicy sekretariatów, kancelarii, referencji, osoby decyzyjne, pracownicy posługujący się podpisem elektronicznym lub pracujące w systemach EZD, SOD, EPUAP2, informatycy
Program szkolenia
I. Obowiązki podmiotów realizujących zadania publiczne- podstawa prawna
1. Doręczanie dokumentów elektronicznych – w jakich sytuacjach ma zastosowanie poczta elektroniczna, a w jakich elektroniczna skrzynka podawcza;
2. Zakres niezbędnych informacji do opublikowania na stronach podmiotowych Biuletynów Informacji Publicznej;
3. Kiedy stosujemy podpis kwalifikowany
4. Sporządzanie pism w formie dokumentów elektronicznych;
5. Sporządzanie kopii pism otrzymanych w postaci elektronicznej;
6. Wymiana dokumentów pomiędzy podmiotami realizującymi zadania publiczne.
II. ePUAP2 – platforma w praktyce
1. Widok ekranu spraw i opis sprawy
2. Podział na dwie strefy i funkcjonalności z nim związane
3. Opis zdarzenia i spraw z nim związanych
4. ePUAP2 – bezpłatna skrzynka podawcza;
5. Odbieranie dokumentów
6. Tworzenie, wypełnianie i podpisywanie nowego dokumentu
7. Profil Zaufany (Uzyskanie, podpisywanie, zarządzanie, unieważnianie)
8. Załączanie dokumentów ze dysku i lokalnego składu
9. Wysyłanie dokumentów
10. Przenoszenie dokumentów między skrytkami
11. Przekazywanie dokumentów wg właściwości
12. Sporządzanie kopii roboczej
13. Przeglądanie raportów
14. Sposoby identyfikacji użytkowników systemów teleinformatycznych (podpis elektroniczny, podpis zaufany)
15. Wysyłanie dokumentów do osób prywatnych oraz firm, kancelarii komorniczych i innych jednostek nie posiadających konta instytucji
III. ESP- Operacje
1) Operacje na składzie
• Ustawienia i zarządzanie składem
• Tworzenie nowego składu
• Usuwanie i eksport składu
• Przypinanie, usuwanie skrytki w składzie
• Ustawianie powiadomień z poziomu składu
• Ustalanie preferowanych składów
IV. ePUAP2 – Panel „Zarządzanie”
1) Wysyłanie zaproszeń do organizacji
• Konto „Gość”, a „Administrator”- różnice
• Nadawanie uprawnień Gościa i Administratora w systemie
• Zaproszenie do organizacji osoby posiadającej konto na EPUAP2 i nie posiadającej konta
2) Zmiana uprawnień z poziomu zakładki „Uprawnienia” (Nadawanie i odbieranie uprawnień Gościa i Administratora)
V. Panel „Administrowanie” (W związku z ochroną danych osobowych, ten moduł realizowany jest tylko w formie nagrania)
a) Konfiguracja skrytek (ESP, Domyślna oraz pozostałe)
• Konfiguracja zakładek: „Ogólne”, „Tryb pracy”, „Powiadomienia”, „Ustawienia szczegółowe”, „Ustawienia transmisji”, „Schematy i reguły”
VI. Podpisywanie dokumentów i weryfikacja poprawności podpisów
1. Podpisywanie dokumentów podpisem kwalifikowanym
2. Podpisywanie dokumentów podpisem kwalifikowanym w plikach formatu PDF
3. Zastosowanie kwalifikowanej pieczęci elektronicznej
4. Warianty podpisu
5. Podpis wewnętrzny i zewnętrzny – zastosowanie, teoria i praktyka
6. Podpisywanie wielu dokumentów
7. Weryfikacja podpisu – sposoby
8. Negatywna weryfikacja podpisu- sposób postepowania, skutki
9. Brak możliwości weryfikacji podpisu- sposób postępowania, skutki
10. Podpisywanie dokumentów na platformie
11. Weryfikacja dokumentów
12. Podpisywanie Podpisem Zaufanym
13. Weryfikacja Podpisu Zaufanego
14. Przedłużanie ważności i unieważnianie Podpisu Zaufanego
15. Pełnienie roli punktu potwierdzającego Podpisy Zaufane
VII. Przykłady zastosowania podpisu w praktyce
Prowadzący
Czynny Koordynator ds. dostępności i audytor dostępności cyfrowej i architektonicznej, doradca merytoryczny w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Opolskiego.
Zajmuje się prowadzeniem szkoleń z zakresu ochrony danych os. (RODO), archiwistyki, platformy EPUAP2, systemów klasy EZD (ELOprofessional), Biuletynu Informacji Publicznej, prawa administracyjnego i dostępu do informacji publicznej. Wdraża systemy ochrony danych os., zajmuje się audytem ryzyka związanego z przeważaniem danych os., opracowuje dokumentację z zakresu ochrony danych os., obiegu dokumentów w podmiocie oraz informacji publicznej., Ponadto wdraża platformę EPUAP2 wraz z jej konfiguracją, nadzoruje projekty archiwizacyjne oraz digitalizacyjne.
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
- W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
- Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
- Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Podobne szkolenia
Co jeszcze może Cię zainteresować?
Profesjonalny sekretariat z czynności kancelaryjnych i archiwizacyjnych oraz rozporządzenia „RODO” i ustawy o ochronie danych osobowych.
Zobacz więcejDowiedz się więcej
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!
Sprawdź nasze szkolenia