e-Doręczenia – wdrożenie i stosowanie krok po kroku
Kategorie
Kadry i płaceRegion
Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Online, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, ZachodniopomorskieTagi
Termin: 22. kwietnia 2022 Cena: 369zł (+VAT)
Elwira Grygorczuk
tel. 518 192 393
e-mail: egrygorczuk@res.edu.pl
Cel i korzyści
e-Doręczenia to nowy obowiązkowy sposób doręczania korespondencji przez podmioty publiczne. Docelowo e-Doręczenia mają zastąpić korespondencję papierową.
Już od 5 lipca 2022 r. e-Doręczenia będą obowiązkowo stosowane m.in. przez:
- organy administracji rządowej oraz jednostki budżetowe je obsługujące,
- inne organy władzy publicznej, w tym organy kontroli państwowej i ochrony prawa, oraz jednostki budżetowe, które je obsługują,
- ZUS i KRUS,
W dalszej kolejności do systemu e-Doręczeń sukcesywnie będą dołączać:
- jednostki samorządu terytorialnego oraz ich związki;
- związki metropolitalne;
- jednostki budżetowe;
- samorządowe zakłady budżetowe;
- agencje wykonawcze;
- instytucje gospodarki budżetowej;
- państwowe fundusze celowe;
- samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej;
- uczelnie publiczne;
- Polska Akademia Nauk i tworzone przez nią jednostki organizacyjne;
- państwowe i samorządowe instytucje kultury;
- inne państwowe lub samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych.
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z praktycznymi aspektami wdrożenia i stosowania e-Doręczeń.
Program szkolenia
Podczas szkolenia zostaną omówione w szczególności następujące zagadnienia:
I/ e-Doręczenia – nowe obowiązkowe zasady doręczeń dla podmiotów publicznych
- Co kryje się pod hasłem „e-Doręczenia”?
- Jakie usługi doręczeniowe są dostępne w ramach e-Doręczeń?
- Na czym polega publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego (PURDE) i publiczna usługa hybrydowa (PUH)?
II/ Praktyczne aspekty wdrożenia i stosowania e-Doręczeń
- Jak przygotować się do stosowania e-Doręczeń?
- Wdrożenie e-Doręczeń – krok po kroku.
- Jakie warunki trzeba spełnić, żeby korzystać z e-Doręczeń (PURDE i PUH)?
- W jaki sposób wysyłać i odbierać korespondencję w ramach e-Doręczeń?
- Wniosek o założenie adresu do e-Doręczeń – jak go przygotować?
- Gdzie założyć skrzynkę do e-Doręczeń?
- Umowa z Pocztą Polską o prowadzenie skrzynki do e-Doręczeń – jak ją zawrzeć?
- Jakie są skutki wpisu adresu do e-Doręczeń do Bazy Adresów Elektronicznych?
- Jak ustalić czy w skrzynce czeka przesyłka?
- W jakim terminie należy pobrać przesyłkę ze skrzynki?
- Do ilu adresatów jednocześnie można nadać jedną korespondencję w ramach PURDE?
- Jaki plik może wysłać nadawca w ramach PUH (wielkość, format, marginesy, czcionka, nazwa itd….)
- Jak zdobyć potwierdzenie nadania i potwierdzenie odbioru przesyłki listowej w ramach PUH?
- W jakim terminie pobrać dowody otrzymania i wysłania korespondencji w ramach e-Doręczeń?
- Jaką pojemność ma skrzynka?
- Co w przypadku przepełnienia skrzynki?
- Czy można zintegrować EPUAP z e-Doręczeniami?
- Jak korzystać z aplikacji do obsługi e-Doręczeń?
- Czy można zintegrować skrzynkę do e-Doręczeń z teleinformatycznym systemem kancelaryjnym urzędu?
- Ile kosztują e-Doręczenia?
- PURDE, PUH. parametry dodatkowe PUH – jakie opłaty?
- Rozliczenia z Pocztą Polską – faktury, terminy, odsetki.
- Jakie roszczenia można kierować do Poczty Polskiej w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania e-Doręczenia?
- Czy można dochodzić odszkodowania od Poczty Polskiej?
- Procedura reklamacyjna dotycząca e-Doręczeń.
- Kiedy można złożyć reklamację na e-Doręczenie?
- Co zrobić, gdy Poczta Polska odmówi uznania reklamacji?
Prowadzący
Radca prawny Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Posiada bogate doświadczenie w dochodzeniu wierzytelności cywilnoprawnych, w tym o charakterze kontraktowym, i reprezentowaniu klientów przed sądami powszechnymi, również w sporach przeciwko osobom odpowiedzialnym za zobowiązania podmiotów gospodarczych, a także w postępowaniach restrukturyzacyjnych i upadłościowych. Posiada praktykę w dochodzeniu wierzytelności przeciwko podmiotom zagranicznym. Wspiera przedsiębiorców w zakresie prawnych aspektów ich działalności, uczestniczy w opracowywaniu dokumentacji korporacyjnej spółek. Wspomaga klientów w ustaleniu optymalnych ram współpracy handlowej, w szczególności w zakresie prawa cywilnego, ze szczególnym uwzględnieniem prawa konsumentów i branży e-commerce. Zajmuje się opracowywaniem i opiniowaniem umów, w tym m.in. umów o współpracy, ogólnych warunków umów, umów ramowych, regulaminów sklepów, również internetowych. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie w obsłudze prawnej umów leasingu, w szczególności w zakresie sporządzania i opiniowania umów leasingu i ogólnych warunków leasingu, rozliczenia umów leasingu po wypowiedzeniu i wygaśnięciu, dochodzenia wierzytelności, w tym odszkodowań i zwrotu
Formularz zgłoszeniowy
Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na res@res.edu.pl
UWAGA!
Przy zgłoszeniu do 4. kwietnia cena szkolenia to jedyne 319 zł/os!
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
- W oparciu o platformę szkoleniową
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
- W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
- Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
- Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Podobne szkolenia
Co jeszcze może Cię zainteresować?
Profesjonalny sekretariat z czynności kancelaryjnych i archiwizacyjnych oraz rozporządzenia „RODO” i ustawy o ochronie danych osobowych.
Zobacz więcejWymiar i pobór niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publicznoprawnym – od decyzji do tytułu wykonawczego
Zobacz więcejZgłaszanie naruszeń przez sygnalistów. Sygnalista w miejscu pracy – obowiązki pracodawców – nowy projekt ustawy
Zobacz więcejDowiedz się więcej
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!
Sprawdź nasze szkolenia