e-Doręczenia – wdrożenie i stosowanie krok po kroku

ID szkolenia: 1594

Kategorie

Kadry i płace

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Online, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

adres, bieg, doręczenia, e-Doręczenia, e-korespondencja, jst, korespondencja, postępowanie, terminy, zawiadomienie
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 22. kwietnia 2022 Cena: 369zł (+VAT)


Elwira Grygorczuk
tel. 518 192 393
e-mail: egrygorczuk@res.edu.pl

Cel i korzyści

e-Doręczenia to nowy obowiązkowy sposób doręczania korespondencji przez podmioty publiczne. Docelowo e-Doręczenia mają zastąpić korespondencję papierową.

 

Już od 5 lipca 2022 r. e-Doręczenia będą obowiązkowo stosowane m.in. przez:

  • organy administracji rządowej oraz jednostki budżetowe je obsługujące,
  • inne organy władzy publicznej, w tym organy kontroli państwowej i ochrony prawa, oraz jednostki budżetowe, które je obsługują,
  • ZUS i KRUS,

 

W dalszej kolejności do systemu e-Doręczeń sukcesywnie będą dołączać:

  • jednostki samorządu terytorialnego oraz ich związki;
  • związki metropolitalne;
  • jednostki budżetowe;
  • samorządowe zakłady budżetowe;
  • agencje wykonawcze;
  • instytucje gospodarki budżetowej;
  • państwowe fundusze celowe;
  • samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej;
  • uczelnie publiczne;
  • Polska Akademia Nauk i tworzone przez nią jednostki organizacyjne;
  • państwowe i samorządowe instytucje kultury;
  • inne państwowe lub samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych.

 

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z praktycznymi aspektami wdrożenia i stosowania e-Doręczeń.

 

Program szkolenia

Podczas szkolenia zostaną omówione w szczególności następujące zagadnienia:

I/ e-Doręczenia – nowe obowiązkowe zasady doręczeń dla podmiotów publicznych

  1. Co kryje się pod hasłem „e-Doręczenia”?
  2. Jakie usługi doręczeniowe są dostępne w ramach e-Doręczeń?
  3. Na czym polega publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego (PURDE) i publiczna usługa hybrydowa (PUH)?

II/ Praktyczne aspekty wdrożenia i stosowania e-Doręczeń

  1. Jak przygotować się do stosowania e-Doręczeń?
  2. Wdrożenie e-Doręczeń – krok po kroku.
  3. Jakie warunki trzeba spełnić, żeby korzystać z e-Doręczeń (PURDE i PUH)?
  4. W jaki sposób wysyłać i odbierać korespondencję w ramach e-Doręczeń?
  5. Wniosek o założenie adresu do e-Doręczeń – jak go przygotować?
  6. Gdzie założyć skrzynkę do e-Doręczeń?
  7. Umowa z Pocztą Polską o prowadzenie skrzynki do e-Doręczeń – jak ją zawrzeć?
  8. Jakie są skutki wpisu adresu do e-Doręczeń do Bazy Adresów Elektronicznych?
  9. Jak ustalić czy w skrzynce czeka przesyłka?
  10. W jakim terminie należy pobrać przesyłkę ze skrzynki?
  11. Do ilu adresatów jednocześnie można nadać jedną korespondencję w ramach PURDE?
  12. Jaki plik może wysłać nadawca w ramach PUH (wielkość, format, marginesy, czcionka, nazwa itd….)
  13. Jak zdobyć potwierdzenie nadania i potwierdzenie odbioru przesyłki listowej w ramach PUH?
  14. W jakim terminie pobrać dowody otrzymania i wysłania korespondencji w ramach e-Doręczeń?
  15. Jaką pojemność ma skrzynka?
  16. Co w przypadku przepełnienia skrzynki?
  17. Czy można zintegrować EPUAP z e-Doręczeniami?
  18. Jak korzystać z aplikacji do obsługi e-Doręczeń?
  19. Czy można zintegrować skrzynkę do e-Doręczeń z teleinformatycznym systemem kancelaryjnym urzędu?
  20. Ile kosztują e-Doręczenia?
  21. PURDE, PUH. parametry dodatkowe PUH – jakie opłaty?
  22. Rozliczenia z Pocztą Polską – faktury, terminy, odsetki.
  23. Jakie roszczenia można kierować do Poczty Polskiej w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania e-Doręczenia?
  24. Czy można dochodzić odszkodowania od Poczty Polskiej?
  25. Procedura reklamacyjna dotycząca e-Doręczeń.
  26. Kiedy można złożyć reklamację na e-Doręczenie?
  27. Co zrobić, gdy Poczta Polska odmówi uznania reklamacji?

Prowadzący

Radca prawny Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Posiada bogate doświadczenie w dochodzeniu wierzytelności cywilnoprawnych, w tym o charakterze kontraktowym, i reprezentowaniu klientów przed sądami powszechnymi, również w sporach przeciwko osobom odpowiedzialnym za zobowiązania podmiotów gospodarczych, a także w postępowaniach restrukturyzacyjnych i upadłościowych. Posiada praktykę w dochodzeniu wierzytelności przeciwko podmiotom zagranicznym. Wspiera przedsiębiorców w zakresie prawnych aspektów ich działalności, uczestniczy w opracowywaniu dokumentacji korporacyjnej spółek. Wspomaga klientów w ustaleniu optymalnych ram współpracy handlowej, w szczególności w zakresie prawa cywilnego, ze szczególnym uwzględnieniem prawa konsumentów i branży e-commerce. Zajmuje się opracowywaniem i opiniowaniem umów, w tym m.in. umów o współpracy, ogólnych warunków umów, umów ramowych, regulaminów sklepów, również internetowych. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie w obsłudze prawnej umów leasingu, w szczególności w zakresie sporządzania i opiniowania umów leasingu i ogólnych warunków leasingu, rozliczenia umów leasingu po wypowiedzeniu i wygaśnięciu, dochodzenia wierzytelności, w tym odszkodowań i zwrotu

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na res@res.edu.pl

UWAGA!
Przy zgłoszeniu do 4. kwietnia cena szkolenia to jedyne 319 zł/os!

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
  • W oparciu o  platformę szkoleniową
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

22 kwiecień 2022 08:15

Data do:

22 kwiecień 2022 11:30

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

369 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Profesjonalny sekretariat z czynności kancelaryjnych i archiwizacyjnych oraz rozporządzenia „RODO” i ustawy o ochronie danych osobowych.

Zobacz więcej

Wymiar i pobór niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publicznoprawnym – od decyzji do tytułu wykonawczego

Zobacz więcej

Zgłaszanie naruszeń przez sygnalistów. Sygnalista w miejscu pracy – obowiązki pracodawców – nowy projekt ustawy

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia