e-Doręczenia – rewolucja w doręczeniach i „ostatnie dni” listu poleconego ZPO (KPA, OP)

ID szkolenia: 853

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

adres, bieg, doręczenia, e-Doręczenia, e-korespondencja, jst, korespondencja, postępowanie, terminy, zawiadomienie
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 05. listopada  2021 Cena: 369zł (+VAT)


Elwira Grygorczuk
tel. 518 192 393
e-mail: egrygorczuk@res.edu.pl

Cel i korzyści

Jaki jest cel szkolenia?

Ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. 2020 r. poz. 2320) znacznie zmieni zasady doręczania korespondencji przez JST i inne podmioty publiczne. Rewolucja polegać ma na zastąpieniu korespondencji papierowej korespondencją elektroniczną. Dotyczyć to ma komunikacji pomiędzy JST a podmiotami niepublicznymi. Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z nowymi zasadami doręczeń i procesem wdrożenia zmian. Samorządy jako podmiot publiczny będą zobowiązane stosować nowe zasady doręczeń, m.in. w toku postępowań administracyjnych (KPA) i podatkowych (OP).

Program szkolenia

Podczas szkolenia omówione zostaną w szczególności następujące zagadnienia:

W ramach szkolenia przestawione zostaną w szczególności następujące zagadnienia:

I. Jaka jest perspektywa czasowa zmian w doręczeniach?
1. Jak aktualnie odbywa się doręczanie korespondencji przez podmioty publiczne?
2. Na czym ma polegać rewolucja dotycząca zasad doręczeń?
3. Od kiedy e-Doręczenia będą obowiązkowe dla JST?

II. Jakie są nowe zasady e-Doręczeń?
1. Na czym polegają e-Doręczenia?
2. Jakie rodzaje e-Doręczeń przewidziano?
3. Co to jest kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego?
4. Co to jest publiczna usługa rejestrowanego doręczenie elektronicznego?
5. Co to jest publiczna usługa hybrydowa?
6. Czy e-Doręczenia będą obowiązywać wszystkie podmioty?
7. Czym jest baza adresów elektronicznych?
8. Jakie adresy będzie zawierać baza adresów elektronicznych?
9. Jakie znaczenie będzie mieć baza adresów elektronicznych?
10. Czym jest Elektroniczna Skrzynka Podawcza?
11. Czym jest Elektroniczna Skrzynka Doręczeń?
12. Aplikacja e-Doręczenia – dostępność.
13. Jaka rolę w e-Doręczeniach odgrywa Poczta Polska?
14. Operator wyznaczony a kwalifikowany dostawca usług zaufania.
15. Kto będzie wystawiać dowody wysłania/doręczenia e-korespondencji?

III. W jaki sposób samorząd może przygotować się do e-Doręczeń?
1. Jakie nowe obowiązki związane z wdrożeniem e-doręczeń spoczywają na JST?
2. Kto musi utworzyć adres do doręczeń elektronicznych?
3. Czy adres e-mail może być adresem do doręczeń elektronicznych?
4. Jak założyć adres do doręczeń elektronicznych?
5. Gdzie założyć adres do doręczeń elektronicznych?
6. Kto może być dostawcą usług doręczeń elektronicznych dla JST?
7. Ile adresów do doręczeń elektronicznych można założyć?
8. Kto ma obowiązek wyznaczyć osobę odpowiedzialną za e-doręczenia?
9. Obowiązek wyznaczenia administratora skrzynki doręczeń.
10. Zakres obowiązków administratora skrzynki doręczeń.

IV. Jakie będą skutki zmian w doręczeniach?
1. Czy wysłanie korespondencji przesyłką poleconą za potwierdzeniem odbioru będzie skuteczne?
2. Czy e-Doręczenie zastąpi przesyłkę poleconą wysłaną za potwierdzeniem odbioru?
3. Jak e-Doręczenia wpłyną na postępowania administracyjne, podatkowe, cywilne, sądowe?
4. Jaki wpływ na ustalenie początku biegu terminów będą mieć e-Doręczenia?
5. Jaki wpływ na skuteczność wezwań lub zawiadomień będą mieć e-Doręczenia?
6. Jaki będzie wpływ e-Doręczeń na długość postępowań?
7. Czy e-Doręczenia wpłyną na zasady organizacji pracy i jej koszty?
8. Czy e-Doręczenia rozwiążą problem braku informacji o aktualnym miejscu zamieszkania strony postępowania?

Prowadzący

Radca prawny Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Posiada bogate doświadczenie w dochodzeniu wierzytelności cywilnoprawnych, w tym o charakterze kontraktowym, i reprezentowaniu klientów przed sądami powszechnymi, również w sporach przeciwko osobom odpowiedzialnym za zobowiązania podmiotów gospodarczych, a także w postępowaniach restrukturyzacyjnych i upadłościowych. Posiada praktykę w dochodzeniu wierzytelności przeciwko podmiotom zagranicznym. Wspiera przedsiębiorców w zakresie prawnych aspektów ich działalności, uczestniczy w opracowywaniu dokumentacji korporacyjnej spółek. Wspomaga klientów w ustaleniu optymalnych ram współpracy handlowej, w szczególności w zakresie prawa cywilnego, ze szczególnym uwzględnieniem prawa konsumentów i branży e-commerce. Zajmuje się opracowywaniem i opiniowaniem umów, w tym m.in. umów o współpracy, ogólnych warunków umów, umów ramowych, regulaminów sklepów, również internetowych. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie w obsłudze prawnej umów leasingu, w szczególności w zakresie sporządzania i opiniowania umów leasingu i ogólnych warunków leasingu, rozliczenia umów leasingu po wypowiedzeniu i wygaśnięciu, dochodzenia wierzytelności, w tym odszkodowań i zwrotu

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl

UWAGA!
Przy zgłoszeniu do 15. października cena szkolenia to jedyne 319 zł/os!

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
  • W oparciu o  platformę szkoleniową
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo

RES Edukacja s.c. zapewnia Trenera, materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

05 listopad 2021 08:00

Data do:

05 listopad 2021 11:30

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

369 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

PRZYGOTOWANIE ZAKŁADU ŻYWIENIA ZBIOROWEGO DO KONTROLI SANITARNEJ ORAZ DOKUMENTACJA GHP, GMP I HACCP ZGODNA Z AKTUALNYMI PRZEPISAMI PRAWNYMI

Zobacz więcej

Rozliczanie Projektów Unijnych

Zobacz więcej

KURS INTENDENT W PLACÓWCE ŻYWIENIA ZBIOROWEGO DZIECI I MŁODZIEŻY

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia