Dyrektywa o sygnalistach, jak ją wdrożyć w podmiotach publicznych, obowiązki, procedury, wewnętrzne kanały zgłoszeń a termin wdrożenia do 17 grudnia 2021r.

ID szkolenia: 1018

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#odo, dyrektywa, korupcja, ochrona, postępowanie, poufność, proces, sygnalista
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 22. lipca Miejsce: online Cena: 369 zł (+VAT)


Sylwia Głowacka
tel. 504 268 795
e-mail: sburak@res.edu.pl

Program szkolenia

1. Kim jest sygnalista – definicja na podstawie
a) Rezolucji Parlamentu Europejskiego z dnia 24 października 2017 r. w sprawie uzasadnionych środków ochrony sygnalistów działających w interesie publicznym podczas ujawniania poufnych informacji posiadanych przez przedsiębiorstwa i organy publiczne
b) Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii,
2. Jak wdrożyć Dyrektywę w podmiotach publicznych
– podmioty zobowiązane na gruncie dyrektywy
– co ze zwolnieniem z obowiązku gmin liczących mniej niż 10 000 mieszkańców lub zatrudniających mniej niż 50 pracowników lub innych podmiotów, zatrudniających mniej niż 50 pracowników
– definicje na gruncie dyrektywy ( czym są naruszenia,
– jakie naruszenia może zgłaszać sygnalista
3. Jakie przepisy obowiązują aktualnie w Polsce a dotyczą sygnalistów
4. Co z wdrożeniem dyrektywy, co z projektem polskiej ustawy.
5. Whistleblowing a system zgłaszania nieprawidłowości w podmiotach publicznych
6. Jak przygotować się do wdrożenia systemu zgłaszania nieprawidłowości
7. Zgłoszenie nieprawidłowości i naruszeń, zawiadomienie i jego elementy. Dane osobowe sygnalisty. A co z anonimami ?
8. Kto może być sygnalistą- przykłady.
9. Proces a procedura ( niezbędne elementy procedury )
– omówienie koniecznych elementów procedury i ich etapów.
10. Kanały zgłoszeń wewnętrznych, jak wybrać wewnętrzny kanał zgłoszeń, kanały archaiczne a nowe technologie. Jak wdrożyć wewnętrzne kanały zgłoszeń. Jak powinien działać odpowiedni wewnętrzny kanał zgłoszeń.
11. Jak zapewnić poufność, ochronę tożsamości sygnalisty. Ochrona danych osobowych a procedura zgłaszania nieprawidłowości. Ochrona danych osobowych sygnalisty, innych osób uczestniczących w postępowaniach wyjaśniających oraz osób oskarżonych o naruszenia. Zadania IOD na gruncie zgłoszeń sygnalisty.
12. Wyznaczenie osoby, działu, compliance officer, radcy prawnego, koordynatora ds. zgodności czy zewnętrznego podmiotu itp. – czyli kto będzie odbierał zgłoszenia i prowadził postępowanie u nas w organizacji. Rola tych osób w postępowaniu.
13. Postępowanie sprawdzające a informacja zwrotna do sygnalisty. Terminy
14. Odmowa wszczęcia postępowania wyjaśniającego ? – w jakich sytuacjach
15. Wszczęcie postępowania wyjaśniającego, konieczne czynności, dowody, rozmowy, spotkania itp. Plan i harmonogram podejmowania czynności.
16. Raport podsumowujący.
17. Działania następcze , działania bieżące a długofalowe. Przykłady działań następczych.
18. Prowadzenie rejestrów zgłoszeń.
19. Jak chronić sygnalistę, zakaz działań odwetowych, środki ochrony sygnalisty, wsparcie dla sygnalisty.
20. Co to jest compliance, jak wdrożyć compliance, a może mamy już polityki i dokumenty. Tone at the top podstawą efektywnego wdrożenia systemu. Wyzwania dla podmiotów publicznych.
21. Szkolenia pracowników, obowiązki informacyjne, jak namówić do zgłoszeń, jak zapewnić bezpieczeństwo sygnalistom, zmiana kultury organizacji, zmiana podejścia pracowników.
22. WYTYCZNE ANTYKORUPCYJNE DLA ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ W ZAKRESIE JEDNOLITYCH ROZWIĄZAŃ INSTYTUCJONALNYCH ORAZ ZASAD POSTĘPOWANIA DLA URZĘDNIKÓW I OSÓB NALEŻĄCYCH DO GRUPY PTEF.
23. Projektowana norma ISO 37002 – „Zarządzanie systemami zgłaszania nieprawidłowości
24. Zgłoszenia zewnętrzne do wyznaczonych organów
25. Ujawnienia publiczne.
26. Sankcje i kary.
27. Dyskusja, pytania i odpowiedzi.

Prowadzący

Radca prawny, ekspert z zakresu prawa administracyjnego, prawa pracy oraz przepisów prawnych dotyczących ochrony danych osobowych, zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Doświadczona trenerka, prowadząca szkolenia podnoszące kwalifikacje pracowników administracji publicznej. Autorka komentarzy i opinii prawnych.

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl

UWAGA!
Przy zgłoszeniu do 5. lipca cena szkolenia to jedyne 329 zł!

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
  • W oparciu o  platformę szkoleniową
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo

RES Edukacja s.c. zapewnia Trenera, materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

22 lipiec 2021 09:00

Data do:

22 lipiec 2021 13:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

369 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

KURS INTENDENT W PLACÓWCE ŻYWIENIA ZBIOROWEGO DZIECI I MŁODZIEŻY

Zobacz więcej

Warsztaty praktyczne: przygotowanie i przeprowadzenie zamówienia publicznego na środki spożywcze i usługi cateringowe. Prowadzenie gospodarki magazynowej środkami spożywczymi po przeprowadzeniu zamówienia i podpisaniu umowy.

Zobacz więcej

Dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami i niepełnosprawnościami

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia