Dostęp do informacji publicznej: zasady udzielania i odmowy- szkolenie on-line

ID szkolenia: 439

Kategorie

Kadry i płace

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#dostęp do informacji, #res edukacja, #szkolenie online, #zasady udzielania
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 22 września Miejsce: online  Cena: 299 zł (+VAT)


Magda Rygorczuk
tel. 888 549 572
e-mail: mrygorczuk@res.edu.pl

Cele szkolenia

Cele szkolenia:

• Zdobycie wiedzy na temat zasad prawidłowego udzielania informacji publicznej
• Uzyskanie wiedzy w jakich sytuacjach oraz w jaki sposób odmawiać dostępu do informacji publicznej

Adresaci

Adresaci szkolenia:

• Osoby udzielające informacji publicznej
• Wszyscy zaineresowani tematyką

Program szkolenia

I Zagadnienie ogólne
• Do kogo adresowane są przepisy ustawy o dostępie do informacji publicznej? Kto jest zobowiązany do jej udostępniania i komu należy udostępniać informację publiczną?
II Pojęcie informacji publicznej
• Czym jest informacja publiczna? Czy wszystkie posiadane przez administrację publiczną dokumenty stanowią informację publiczną? Czy informacją publiczną są również umowy zawierane z przedsiębiorcami oraz opinie prawne? –
• precyzyjne zdefiniowanie pojęcia informacji publicznej,
• Informacja publiczna prosta i informacja publiczna przetworzona, jakie praktyczne znaczenie ma taki podział?
• Czy poddanie decyzji administracyjnej anonimizacji może być uznane za przetworzenie informacji publicznej?
III Ograniczenie prawa dostępu do informacji publicznej
• Kiedy przysługuje prawo odmowy udostępnienia informacji publicznej? W jaki sposób skutecznie, zgodnie z prawem i nie wywołując konfliktu z interesantem, odmówić dostępu do informacji publicznej?
• Odmowa dostępu do informacji z dwóch perspektyw –
• wnioskodawcy i urzędnika. W jaki sposób porozumieć się tak, aby obie strony były usatysfakcjonowane? Jak postępować w przypadkach rażąco nieuzasadnionych wniosków?
IV Sposoby udostępniania informacji publicznej
• Jakie wymogi formalne powinien spełniać wniosek o dostęp do informacji publicznej?
• W jakiej formie udzielamy odpowiedzi na wniosek o dostęp do informacji publicznej? Wystarczy e-mail czy musimy napisać pismo?
• W jakim terminie udzielamy odpowiedzi na wniosek o dostęp do informacji publicznej?
• Cel i efektywność prowadzenia stron BIP,
• Zakres i rodzaj informacji podlegających udostępnieniu w BIP,
• Najczęstsze błędy i dobre praktyki w prowadzeniu i aktualizowaniu stron BIP, analiza porównawcza w wybranych urzędach administracji rządowej.
V Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego
• Czym jest ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego?
• Podstawowe zasady przewidziane przez ustawodawcę dla ponownego wykorzystania informacji sektora publicznego,
• Formy załatwiania spraw oraz samych wniosków o ponowne wykorzystanie informacji

Prowadzący

Dyplomowany
Archiwista, absolwent Instytutu Historii Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Historia, specjalizacja Archiwistyka i Zarządzanie Dokumentacją Współczesną. Czynny Inspektor Ochrony Danych Osobowych w PNBU „BT” Teresa
Buzińska , Gminie Lądek oraz Zarządzie Oświaty w Pruszczu Pomorskim Były Specjalista ds. Archiwizacji oraz Kierownik Projektów w ArchiDoc SA. Doświadczenie zawodowe w charakterze archiwisty oraz w kierowaniu projektami archiwizacji dokumentacji. Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń 5 462 h
dydaktycznych spędzonych na sali szkoleniowej oraz 7 189 przeszkolonych uczestników z zakresu archiwizacji dokumentacji, systemów teleinformatycznych (w szczególności EPUAP2), prawa archiwalnego , administracyjnego , ochrony danych osobowych , informacji publicznej, BIP oraz zarządzania dokumentem i podpisem
elektronicznym dla wielu instytucji państwowych, samorządowych i firm prywatnych .Udokumentowane przeprowadzenie ponad 6 00 szkoleń dla wielu instytucji państwowych, prywatnych i samorządowych m.in. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Kancelaria Senatu RP, U rząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów , Komenda Główna , Poczta Polska S.A., Koleje Mazowieckie, CBA, ZUS, PGE, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Żandarmeria Wojskowa, Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie, Polska Akademia Nauk, Akademia Górniczo Hutnicza, Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie, Rzeszowie i w Olsztynie, Urząd Miasta Rzeszowa, Wojewódzka Stacja Sanitarno Epidemiologiczna w Poznaniu, Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie, Szpital Zachodni im. Św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim, Arcelormittal , ArchiDoc S.A , Sąd Okręgow y w Kielcach oraz Sąd Apelacyjny we Wrocławiu W zakresie ochrony danych osobowych szkolił m. in. ING Bank Śląski, Powiatowy Urząd Pracy w Piotrkowie Trybunalskim, Fenice Poland , Wojewódzki Urz ąd Pracy w Rzeszowie i Podlaski Urząd Wojewódzki . Współpracuje m.in. z Fundacj ą Rozwoju Demokracji Lokalnej : Ośrodki w Warszawie, Łodzi, Lublinie,
Rzeszowie, Krakowie, Katowicach, Gdańsku, Zielonej Górze Opolu i Białymstoku , ADEPT S.C., Fundacja Rozwoju i Ochrony Komunikacji Elektronicznej FORCE, SUKCES C.R. Edyta Szczerkowska, PNBU „BT” Teresa Buzińska , COGNITIO S.

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl

Przy zgłoszeniu do 01 września cena szkolenia to 269 zł/os!

 

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci;
  • W oparciu o  platformę szkoleniową;
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem;
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.

Przy zgłoszeniu dwóch i więcej osób z jednej instytucji – możliwa negocjacje ceny.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

22 wrzesień 2020 09:00

Data do:

22 wrzesień 2020 14:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

299 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Praktyczne gospodarowanie środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych

Zobacz więcej

Wymiar i pobór niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publicznoprawnym – od decyzji do tytułu wykonawczego

Zobacz więcej

ZARZĄDZANIE ZASOBEM MIESZKANIOWYM GMINY na podstawie przepisów ustawy oraz aktów prawa miejscowego.

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia