
Cyfrowy urząd – e-postępowanie, EZD, e-doręczenie – przepisy prawne
Kategorie
Kadry i płaceRegion
Cała PolskaTagi

Czy znacie Państwo zasady postępowania z e- dokumentami? Czy już dziś posiadacie Państwo odpowiednie narzędzia do wdrożenia e-doręczeń?
Przepisy procedury administracyjnej ewoluują, tworząc jednocześnie ramy prawne obrotu e-dokumentem. Rozwój cyfrowy administracji publicznej zapewnia obecnie możliwość pełnej wymiany dokumentów w formie elektronicznej. Wyzwanie obecnych czasów to przejście organizacji z tradycyjnego obiegu dokumentów na EZD – elektroniczne zarządzanie dokumentacją. Powyższe zagadnienia wymagają kompleksowego przeanalizowania i bieżącego monitorowania zmian prawnych w zakresie wdrożenia nowych rozwiązań.
Program szkolenia
I. Omówienie przepisów prawnych – podstawy prawne wdrożenia cyfrowej administracji
II. Zasady postępowania z e – dokumentem
• Definicja e- dokumentu – gdzie jej szukać?
• Postać i forma elektroniczna – Co robić z pismami kierowanymi: e – mailem, na informatycznym nośniku danych – czy i kiedy wywołują skutek prawny?
• Jak podpisywać pisma urzędowe? Rodzaje podpisów wskazanych w przepisach prawa: podpis własnoręczny, osobisty, kwalifikowany, zaufany. Kto i kiedy może stosować pieczęć elektroniczną?
• Jak załatwiać sprawy elektroniczne – KPA, Ordynacja podatkowa, skargi i wnioski, informacja publiczna
III. Zmiany w procedurze administracyjnej
• Zasada pisemności w postępowaniu administracyjnym – art. 14 KPA NOWE BRZMIENIE PRZEPISU
• Kiedy należy prowadzić postępowanie elektronicznie?
• Dokument elektroniczny w procedurze administracyjnej – zapis art. 63 KPA, co rozumiemy pod pojęciem podania. Jak prawidłowo złożyć podanie – elementy obligatoryjne. Wpływ podania.
• Powiadomienie o pozostawieniu podania bez rozpoznania – obowiązkowe czy nie? Pouczenie o zasadach prowadzenia korespondencji elektronicznej.
• Skuteczne doręczenie elektroniczne.
• Doręczenie osobiste, zastępcze, fikcja prawna doręczenia, konkludentne. Najczęstsze błędy w zakresie doręczeń. Jak uniknąć zarzutu braku skuteczności doręczenia.
• Doręczenia elektroniczne – kiedyś i teraz, brzmienie art. 39 KPA jak stosować i od kiedy?, konsekwencje dualizmu prawnego.
• Zgoda na doręczenie elektroniczne
• Jak prawidłowo podpisać decyzję administracyjną?
IV. E-Doręczenia
• Jak będą działać e-Doręczenia – Omówienie założeń rejestru publicznego
• BAE (Baza adresów elektronicznych)
• e-Doręczenie priorytet programu „Od papierowej do cyfrowej Polski” -Nowe zasady – domyśle doręczenie elektroniczne, obowiązek doręczania na adres do doręczeń, baza adresów elektronicznych.
• Rejestrowane doręczenie elektroniczne. Kwalifikowane doręczenie elektroniczne
• Publiczna usługa hybrydowa
• Kiedy podmiot publiczny będzie realizował doręczenie elektroniczne?
• „Dowód otrzymania” a „chwila doręczenia lub wpłynięcia korespondencji”.
Prowadzący
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku prawo z 12 – letnim doświadczeniem zawodowym w strukturach publicznych służb zatrudnienia. Obecnie Kierownik Referatu ds. obsługi prawnej i kadr jednostki samorządu terytorialnego. Z wykształcenia prawnik, z wyboru urzędnicz-ka, z zamiłowania szkoleniowiec – trener. Ukończyła studia podyplomowe na Wydziale Zarządzania GWSH na kierunku ka-dry i płace oraz studia podyplomowe na Wydziale Nauk Stosowanych na kierunku prawo zamówień publicznych i zarządzanie kapitałem ludzkim. Certyfikowana specjalistka procedury administracyjnej, pasjonatka cyfrowej administracji. Od 2014 r. związana z branżą szkoleniową. Prowadzi szkolenia, kursy warsztaty, projekty elerningowe dla administracji publicznej.Prowadziła szkolenia dla organizacji pozarządowej Dress for Success Poland w tematyce praw pracowniczych. Inspiratorka, mentorka, przewodniczka w obszarze praw kobiet na współczesnym rynku pracy. Autorka kursu administracyjnego dla urzędników. Realizuje szkolenia autorskie w zakresie obsługi dokumentów elektronicznych, wdrożenia elektronicznego obiegu dokumentów – ezd, odmowy dostępu do informacji publicznej, praw pracowniczych, procedury administracyjnej, instrukcji kancelaryjnej. Wyznaje zasadę wiedza jest wartością, gdy umiesz ją przekazać drugiemu człowiekowi.
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
- W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
- Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
- Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Podobne szkolenia
Co jeszcze może Cię zainteresować?

Ulgi w spłacie należności cywilnoprawnych. Umarzanie, odraczanie terminów płatności, rozkładanie na raty i niedochodzenie należności cywilnoprawnych jednostek samorządu terytorialnego – czyli jak przeprowadzić i udokumentować postępowanie aby nie narazić się na zarzut naruszenia dyscypliny finansów publicznych?
Zobacz więcejDowiedz się więcej
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!
Sprawdź nasze szkolenia