Compliance i etyka w urzędzie – walka z nadużyciami w sektorze publicznym. Najnowsze wytyczne antykorupcyjne CBA dla administracji
Region
Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Online, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, ZachodniopomorskieTagi
Termin: 15. marca 2021 Cena: 329zł (+VAT)
Katarzyna Wardzińska
tel. 888 549 572
e-mail: kwardzinska@res.edu.pl
Opis szkolenia
W ostatnim czasie mamy do czynienia ze wzmożoną aktywnością ustawodawcy w walce ze zjawiskiem korupcji i wszelkiego rodzaju nadużyciami w sektorze publicznym. W 2020 roku CBA opublikowało „Wytyczne w zakresie tworzenia i wdrażania efektywnych programów zgodności (compliance) w sektorze publicznym” oraz „Wytyczne antykorupcyjne dla administracji publicznej w zakresie jednolitych rozwiązań instytucjonalnych oraz zasad postępowania dla urzędników” podkreślając po raz kolejny nacisk kładziony na zasady promowanie zasad antykorupcyjnych i etycznych w urzędach. Celem szkolenia jest zapoznanie Państwa z nowymi standardami, wymogami prawnymi i zaleceniami w tym zakresie.
Korzyści
Uzyskanie wiedzy w zakresie zasad prawidłowego zabezpieczenia organizacji przed procederem korupcji, łapownictwa i sprzedajności oraz zapoznanie się z najczęstszymi uchybieniami i ich potencjalnymi skutkami. Przyswojenie wiedzy w zakresie tworzenia systemu zapobiegania nadużyciom i wdrożenia procedury wykrywania i zgłaszania nieprawidłowości. Nauka umiejętności w zakresie trafnego interpretowania wymogów prawnych, formalnych i rozwiązywania praktycznych problemów związanych z tworzeniem i egzekwowaniem przepisów antykorupcyjnych.
Adresaci
Członkowie organów spółek, sekretarze, skarbnicy, osoby zajmujące się wdrażaniem regulaminów organizacyjnych, asystenci prawno – organizacyjni, asystenci i pracownicy, wolontariusze, pracownicy JST i spółek komunalnych zajmujący się omawianym zakresem i inne osoby pragnące poszerzyć swoją wiedzę w kwestii zapobiegania nadużyciom.
Program szkolenia
Antykorupcja i etyka – jak wykazać należytą staranność w zapobieganiu nadużyciom
1. Najnowsze standardy – wytyczne CBA z 2020 r. w zakresie tworzenia i wdrażania efektywnych programów zgodności (compliance) w sektorze publicznym.
2. Wytyczne antykorupcyjne dla administracji publicznej w zakresie jednolitych rozwiań instytucjonalnych oraz zasad postępowania dla urzędników z 2020 r.
3. Istota i formy korupcji w sektorze publicznym.
a) Osoba pełniąca funkcję publiczną.
b) Korzyść majątkowa i osobista.
c) Płatna protekcja, czyli „handel wpływami”.
d) Kontratyp zwyczaju.
4. Podstawowe regulacje antykorupcyjne w Polsce.
5. Prawne i pozaprawne konsekwencje korupcji.
6. Rządowy Program Przeciwdziałania Korupcji.
7. Elementy systemu antykorupcyjnego:
a) Zaangażowanie kierownictwa i zintegrowanie zgodności z misją, rola instytucji.
b) Ocena ryzyka korupcyjnego.
c) Elementy procedury – polityka prezentowa i rejestry korzyści.
d) Skuteczna samoocena i monitorowanie zagrożeń korupcyjnych.
e) Misja służby publicznej i budowanie jej etosu.
f) Zasady zapobiegania zagrożeniu korporacyjnemu.
g) Przykłady sytuacji konfliktu interesów i zagrożenia korupcyjnego.
h) Kompetencje i zadania pracowników.
i) Monitorowanie i ocena zgodności.
j) Utrwalanie prawidłowych postaw i budowanie świadomości – szkolenia.
k) Skuteczna samoocena i postępowanie w incydentach korupcyjnych, sankcje.
l) Zarządzanie ryzykiem korupcji na podstawie wytycznych w normie ISO.
m) Zakres polityki antykorupcyjnej (Kodeksu Antykorupcyjnego) – elementy.
n) Pranie pieniędzy – obligatoryjna instrukcja na podstawie art. 83 ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy – JST jako jednostka współpracująca
Etyka i kultura etyczna w organizacji
1. Etyka w urzędzie:
a) Jawność działania urzędu.
b) Istota etyki w pracy urzędu.
c) Zasady etyczne.
d) Znaczenie etyki zawodowej w kształtowaniu postaw pracowników samorządowych.
e) Wiedza i świadomość etyczna.
f) Szkolenia zespołu – utrwalanie prawidłowych postaw – zapoznawanie zatrudnianych z zasadami odpowiedzialności karnej za nadużycia.
g) Zarządzanie a promowanie postaw etycznych – rola przełożonego.
h) Sygnalista jako część systemu compliance – Dyrektywa (UE) 2019/1937.
2. Polityka Etyczna w ramach organizacji.
3. Kodeks Etyki pracownika samorządowego – elementy.
Prowadzący
Radca prawny, doktor nauk prawnych i adiunkt w Instytucie Prawa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, praktyk od 10 lat zajmujący się kompleksową obsługą prawną podmiotów gospodarczych, wdrażaniem procedur sygnalizowania nieprawidłowości, przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz procedur antykorupcyjnych, absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego, autorka wielu publikacji z zakresu prawa gospodarczego, cywilnego oraz compliance zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Ukończyła z wyróżnieniem kurs organizowany przez GIIF w zakresie zasad przeciwdziałania praniu pieniędzy i terroryzmowi. Dysponuje ogromnym doświadczeniem praktycznym popartym rzetelną wiedzą naukową oraz umiejętnościami dydaktycznymi. Od początku kariery zawodowej współpracuje z największymi małopolskimi kancelariami prawnymi.
Formularz zgłoszeniowy
Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl
UWAGA!
Przy zgłoszeniu do 15.lutego cena szkolenia to jedyne 279 zł/os!
Przy zgłoszeniu do 01.marca cena szkolenia to jedyne 299 zł/os!
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
- W oparciu o platformę szkoleniową
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
- W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
- Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
- Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Podobne szkolenia
Co jeszcze może Cię zainteresować?
Doręczenia elektroniczne w podmiotach publicznych. Jak doręczać korespondencję za pomocą PURDE i PUH warsztaty praktyczne – aplikacja e doręczenia oraz analiza kwestii prawnych , kpa i ochrona danych osobowych
Zobacz więcejNieodpłatne przekazanie, sprzedaż lub likwidacja zbędnych zużytych lub uszkodzonych składników majątku, który stanowi wyposażenie jednostek sektora finansów publicznych po zmianie rozporządzenia rady ministrów oraz w nowym polskim ładzie
Zobacz więcejDowiedz się więcej
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!
Sprawdź nasze szkolenia