Compliance i etyka w urzędzie – walka z nadużyciami w sektorze publicznym. Najnowsze wytyczne antykorupcyjne CBA dla administracji

ID szkolenia: 1442

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Online, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#etyka w urzędzie, #łapownictwo, #online, #płatna_protekcja, #przepisy_antykorupcyjne, #RES, #sektor_publiczny, #sprzedajność, administracja, antykorupcja, cba, compliance, korupcja, naduzycia
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 15. marca 2021 Cena: 329zł (+VAT)


Katarzyna Wardzińska
tel. 888 549 572
e-mail: kwardzinska@res.edu.pl

Opis szkolenia

W ostatnim czasie mamy do czynienia ze wzmożoną aktywnością ustawodawcy w walce ze zjawiskiem korupcji i wszelkiego rodzaju nadużyciami w sektorze publicznym. W 2020 roku CBA opublikowało „Wytyczne w zakresie tworzenia i wdrażania efektywnych programów zgodności (compliance) w sektorze publicznym” oraz „Wytyczne antykorupcyjne dla administracji publicznej w zakresie jednolitych rozwiązań instytucjonalnych oraz zasad postępowania dla urzędników” podkreślając po raz kolejny nacisk kładziony na zasady promowanie zasad antykorupcyjnych i etycznych w urzędach. Celem szkolenia jest zapoznanie Państwa z nowymi standardami, wymogami prawnymi i zaleceniami w tym zakresie.

Korzyści

Uzyskanie wiedzy w zakresie zasad prawidłowego zabezpieczenia organizacji przed procederem korupcji, łapownictwa i sprzedajności oraz zapoznanie się z najczęstszymi uchybieniami i ich potencjalnymi skutkami. Przyswojenie wiedzy w zakresie tworzenia systemu zapobiegania nadużyciom i wdrożenia procedury wykrywania i zgłaszania nieprawidłowości. Nauka umiejętności w zakresie trafnego interpretowania wymogów prawnych, formalnych i rozwiązywania praktycznych problemów związanych z tworzeniem i egzekwowaniem przepisów antykorupcyjnych.

Adresaci

Członkowie organów spółek, sekretarze, skarbnicy, osoby zajmujące się wdrażaniem regulaminów organizacyjnych, asystenci prawno – organizacyjni, asystenci i pracownicy, wolontariusze, pracownicy JST i spółek komunalnych zajmujący się omawianym zakresem i inne osoby pragnące poszerzyć swoją wiedzę w kwestii zapobiegania nadużyciom.

Program szkolenia

Antykorupcja i etyka – jak wykazać należytą staranność w zapobieganiu nadużyciom

1. Najnowsze standardy – wytyczne CBA z 2020 r. w zakresie tworzenia i wdrażania efektywnych programów zgodności (compliance) w sektorze publicznym.
2. Wytyczne antykorupcyjne dla administracji publicznej w zakresie jednolitych rozwiań instytucjonalnych oraz zasad postępowania dla urzędników z 2020 r.
3. Istota i formy korupcji w sektorze publicznym.
a) Osoba pełniąca funkcję publiczną.
b) Korzyść majątkowa i osobista.
c) Płatna protekcja, czyli „handel wpływami”.
d) Kontratyp zwyczaju.
4. Podstawowe regulacje antykorupcyjne w Polsce.
5. Prawne i pozaprawne konsekwencje korupcji.
6. Rządowy Program Przeciwdziałania Korupcji.
7. Elementy systemu antykorupcyjnego:
a) Zaangażowanie kierownictwa i zintegrowanie zgodności z misją, rola instytucji.
b) Ocena ryzyka korupcyjnego.
c) Elementy procedury – polityka prezentowa i rejestry korzyści.
d) Skuteczna samoocena i monitorowanie zagrożeń korupcyjnych.
e) Misja służby publicznej i budowanie jej etosu.
f) Zasady zapobiegania zagrożeniu korporacyjnemu.
g) Przykłady sytuacji konfliktu interesów i zagrożenia korupcyjnego.
h) Kompetencje i zadania pracowników.
i) Monitorowanie i ocena zgodności.
j) Utrwalanie prawidłowych postaw i budowanie świadomości – szkolenia.
k) Skuteczna samoocena i postępowanie w incydentach korupcyjnych, sankcje.
l) Zarządzanie ryzykiem korupcji na podstawie wytycznych w normie ISO.
m) Zakres polityki antykorupcyjnej (Kodeksu Antykorupcyjnego) – elementy.
n) Pranie pieniędzy – obligatoryjna instrukcja na podstawie art. 83 ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy – JST jako jednostka współpracująca

Etyka i kultura etyczna w organizacji

1. Etyka w urzędzie:
a) Jawność działania urzędu.
b) Istota etyki w pracy urzędu.
c) Zasady etyczne.
d) Znaczenie etyki zawodowej w kształtowaniu postaw pracowników samorządowych.
e) Wiedza i świadomość etyczna.
f) Szkolenia zespołu – utrwalanie prawidłowych postaw – zapoznawanie zatrudnianych z zasadami odpowiedzialności karnej za nadużycia.
g) Zarządzanie a promowanie postaw etycznych – rola przełożonego.
h) Sygnalista jako część systemu compliance – Dyrektywa (UE) 2019/1937.
2. Polityka Etyczna w ramach organizacji.
3. Kodeks Etyki pracownika samorządowego – elementy.

Prowadzący

Radca prawny, doktor nauk prawnych i adiunkt w Instytucie Prawa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, praktyk od 10 lat zajmujący się kompleksową obsługą prawną podmiotów gospodarczych, wdrażaniem procedur sygnalizowania nieprawidłowości, przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz procedur antykorupcyjnych, absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego, autorka wielu publikacji z zakresu prawa gospodarczego, cywilnego oraz compliance zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Ukończyła z wyróżnieniem kurs organizowany przez GIIF w zakresie zasad przeciwdziałania praniu pieniędzy i terroryzmowi. Dysponuje ogromnym doświadczeniem praktycznym popartym rzetelną wiedzą naukową oraz umiejętnościami dydaktycznymi. Od początku kariery zawodowej współpracuje z największymi małopolskimi kancelariami prawnymi.

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl

UWAGA!

Przy zgłoszeniu do 15.lutego cena szkolenia to jedyne 279 zł/os!
Przy zgłoszeniu do 01.marca cena szkolenia to jedyne 299 zł/os!

 

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
  • W oparciu o  platformę szkoleniową
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

15 marzec 2022 09:00

Data do:

15 marzec 2022 13:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

329 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Doręczenia elektroniczne w podmiotach publicznych. Jak doręczać korespondencję za pomocą PURDE i PUH  warsztaty praktyczne – aplikacja e doręczenia oraz analiza kwestii prawnych , kpa i ochrona danych osobowych

Zobacz więcej

Geodezyjne podziały nieruchomości

Zobacz więcej

Nieodpłatne przekazanie, sprzedaż lub likwidacja zbędnych zużytych lub uszkodzonych składników majątku, który stanowi wyposażenie jednostek sektora finansów publicznych po zmianie rozporządzenia rady ministrów oraz w nowym polskim ładzie

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia