Centralny Rejestr Umów

ID szkolenia: 1662

Kategorie

Kadry i płace

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Online, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#centralnyrejestrumów, #cru, #rejestr, #szkolenieonline, #wpisdorejestru, umowy
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 09. czerwca Miejsce: online Cena: 369 zł (+VAT)


Elwira Grygorczuk
tel. 518 192 393
e-mail: egrygorczuk@res.edu.pl

Program szkolenia

1. Formy jawności gospodarowania środkami publicznym a dostęp do informacji publicznej. Skutki wprowadzenia nowelizacji ustawy o finansach publicznych
2. Podmioty zobowiązane do zamieszczania umów w rejestrze.
3. Co to jest rejestr umów? Rola Ministra Finansów. Tworzenie rejestru umów. Kto prowadzi rejestr umów
4. Obowiązki kierowników jednostek sektora finansów publicznych. Upoważnienia do dokonywania wpisów w rejestrze umów. Organizacja jednostek
5. Definicja umowy na gruncie prawa cywilnego. Zawarcie umowy.
6. Informacja publiczna a ustawa o dostępie do informacji publicznej na tle rejestru umów. Kwalifikowanie umów będących informacją publiczną. W jaki sposób procedować przy kwalifikowaniu umów. Umowa jako informacja publiczna,
7. Które umowy podlegają wpisaniu do rejestru, analiza na gruncie ustawy o dostępie do informacji publicznej :
a) Umowy w ramach zamówień publicznych
b) Umowy cywilnoprawne, umowy zlecenia, umowy o dzieło
c) Umowy o usługi, umowy sprzedaży
d) Umowy darowizny, umowy najmu
e) Umowy o pracę,
f) Wybór, powołanie
g) Umowy o obsługę prawną,
h) Porozumienia międzygminne
i) Umowy między jednostkami organizacyjnymi
j) Umowy z artystami na gruncie ustawy o działalności kulturalnej
k) Inne umowwy – case study, dyskusja
8. Umowy o pracę z funkcjonariuszami publicznymi, kim jest osoba pełniąca funkcję publiczną, kto nie jest osobą pełniącą funkcję publiczną
– umowy z urzędnikami wykonującymi zadania merytoryczne, pracownicy samorządowi, służba cywilna, umowy z pracownikami technicznymi, umowy z pracownikami obsługi, kadra sprzątająca, konserwatorzy, pracownicy gospodarczy, umowy z nauczycielami i wykładowcami, umowa z opiekunką środowiskową, umowa z pracownikiem socjalnym, umowa z informatykiem , umowa z pracownikami instytucji kultury, umowy z księgową, umowy z kadrową i inne przykładowe umowy, dyskusja, pytania uczestników
9. Procedura kwalifikowania stanowisk celem oceny które z umów będą podlegać wpisowi do rejestru.
10. Czy obowiązek wpisywania umów dotyczy wyłącznie umów zawartych od 1 lipca 2022 r, różne wykładnie, w stosunku do których przychylają się aktualnie praktycy.
11. Wyłączenia z obowiązku wprowadzania do rejestru umów. Czy wprowadzaniu do rejestru podlegają wszystkie umowy zawarte w wyniku rozstrzygnięcia zamówień i konkursów w trybie ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych
12. Kwota umowy – 500 zł brutto czy netto?
13. Ograniczenia w dostępie do informacji publicznej z art. 5 ust. 1 do 2 a kwalifikowanie umów do wpisu do rejestru. Ograniczenia ze względu na prywatność, ograniczenia ze względu na informacje niejawne, ograniczenia ze względu na tajemnice ustawowo chronione, ograniczenia ze względu na tajemnicę przedsiębiorcy.
14. Kwalifikowanie ograniczeń na gruncie danej umowy, zastosowanie art. 8 ust. 5 ustawy o dostępie do informacji publicznej a dalsze postępowania, jakie elementy wpisać wówczas do rejestru, co z imieniem i nazwiskiem osoby fizycznej.
15. Czy i kiedy faktura to umowa, czy faktura korygująca to zmiana umowy ?
16. Umowy w formie szczególnej, pisemnej, elektronicznej dokumentowej a forma ustna, Czy forma zawarcia umowy ma znaczenie dla jej zamieszczenia w rejestrze?
17. Czy w rejestrze należy zamieszczać umowy zawarte:
w formie ustnej, w formie pisemnej, poprzez e-mail, przez telefon, w formie elektronicznej
18. Umowy w formie aktu notarialnego, z notarialnym poświadczeniem podpisów
19. Umowy zawarte w sposób dorozumiany, w sposób milczący, poprzez przystąpienie do wykonania umowy
20. Jakie informacje zamieszczane są w rejestrze umów? Elementy składowe rejestru umów:
• numer umowy oraz data i miejsce zawarcia umowy, ustalamy miejsce zawarcia umowy i jej datę, brak daty w umowie, podpisanie umowy w różnych datach, brak miejsca zawarcia umowy w umowie
• okres obowiązywania umowy,
• oznaczenie stron umowy, w tym przedstawicieli stron, kto może być przedstawicielem stron
• określenie przedmiotu umowy – jak ustalić
• wartość przedmiotu umowy – jak ustalić
• informacje o źródłach i wysokości współfinansowania przedmiotu umowy.
21. Rozwiązanie umowy za porozumieniem stron – jak i kiedy wpisać do rejestru
22. Wypowiedzenie umowy – jak i kiedy wpisać do rejestru
23. Odstąpienie od umowy – jak i kiedy wpisać do rejestru
24. Wygaśnięcie umowy – jak i kiedy wpisać do rejestru
25. Uzupełnienia umowy, zmiany umowy, aneksy do umów – jak i kiedy wpisać do rejestru
26. Zmiany i uzupełnienia umów zawartych przed 1 stycznia 2022r.
27. Terminy na zamieszczenie danych w rejestrze.
28. Powszechna dostępność danych z rejestru
29. Wyszukiwanie umów.
30. Kara za naruszenie obowiązku prowadzenia, aktualizacji, udostępnienia lub wprowadzania danych do rejestru umów zawartych przez jednostki sektora finansów publicznych.
31. Dyskusja.

Prowadzący

Radca prawny, ekspert z zakresu prawa administracyjnego, prawa pracy oraz przepisów prawnych dotyczących ochrony danych osobowych, zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Doświadczona trenerka, prowadząca szkolenia podnoszące kwalifikacje pracowników administracji publicznej. Autorka komentarzy i opinii prawnych.

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na res@res.edu.pl

UWAGA!
Przy zgłoszeniu do 13. maja cena szkolenia
to jedyne 329 zł!

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
  • W oparciu o  platformę szkoleniową
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo

RES Edukacja s.c. zapewnia Trenera, materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

09 czerwiec 2022 08:15

Data do:

09 czerwiec 2022 12:15

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

369 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Zmiany w pomocy PFRON na zatrudnianie osób z niepełnosprawnością w 2024 r. orzecznictwo o niepełnosprawności, dofinansowania do wynagrodzeń, wpłaty na PFRON, refundacje kosztów zatrudnienia

Zobacz więcej

Dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami i niepełnosprawnościami

Zobacz więcej

ZARZĄDZANIE ZASOBEM MIESZKANIOWYM GMINY na podstawie przepisów ustawy oraz aktów prawa miejscowego.

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia