Budowa zasobów cyfrowych przyjaznych studentom z niepełnosprawnościami

ID szkolenia: 1271

Kategorie

Oświata

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#budowanie zasobów cyfrowych, #Harmonogram zapewnienia dostępności, #potrzeby specjalne, #Raport dostępności, #Standard WCAG 2.1/2.2, #studenci, #uczelnie, #zasoby cyfrowe, niepełnosprawność
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 25. październik Miejsce: ONLINE Cena: 319 zł (+VAT)


Katarzyna Wardzińska
tel.792 210 125
e-mail: kwardzinska@res.edu.pl

Program szkolenia

I. Odbiorcy usług ze szczególnymi potrzebami. Identyfikacja osób o szczególnych potrzebach. Najważniejsze zagadnienia.
1. Osoby ze szczególnymi potrzebami – wprowadzenie
2. Na co zwrócić uwagę?
3. Typowe problemy

II. Potrzeby osób/ studentów o szczególnych potrzebach, w tym z różnymi rodzajami niepełnosprawności (niepełnosprawność ruchowa, dysfunkcja wzroku, słuchu, intelektualna, psychiczna, neurologiczna i inne).
1. Niepełnosprawność ruchowa
2. Dysfunkcja narządu wzroku
3. Dysfunkcja narządu słuchu
4. Dysfunkcja intelektualna
5. Dysfunkcja psychiczna
6. Dysfunkcja neurologiczna
7. Inne rodzaje dysfunkcji

III. Zagadnienia prawne dot. regulacji przepisów prawa krajowego i unijnego/międzynarodowego, związane z budowaniem zasobów cyfrowych przyjaznych osobom ze szczególnymi potrzebami.
1. Przepisy prawa krajowego
2. Przepisy prawa unijnego

IV. Obowiązki sprawozdawcze uczelni w zakresie przygotowania przyjaznych zasobów cyfrowych (informacyjnych, administracyjnych i dydaktyczno-naukowych) oraz ich prezentacji w Internecie. Postępowania skargowe (wnioski, terminy, postępowania) – zapobieganie i wdrożenie środków zaradczych.
1. Raport dostępności
2. Harmonogram zapewnienia dostępności
3. Analiza skarg i wniosków
4. Alternatywny dostęp – wnioski

V. Konieczność stosowania zaleceń i wdrażania norm (WCAG 2.1/WCAG 2.2) pod groźbą kar pieniężnych za niedotrzymanie obowiązujących terminów.
Perspektywa pracowników uczelni oraz perspektywa osób o szczególnych potrzebach w zakresie dostępnych zasobów cyfrowych – przykłady dobrych
i złych praktyk.
1. Sankcje przewidziane przepisami prawa
2. Kary za brak dostosowania
3. Standard WCAG 2.1/2.2 – czym się charakteryzuje

VI. Przygotowanie tekstu zgodnego z zaleceniami WCAG 2.1/WCAG 2.2. Pisanie zrozumiałych i przystępnych językowo tekstów, które będą dostępne dla osób z różnymi specjalnymi potrzebami.
1. Obrazy tekstu
2. Czcionki
3. Zrozumiałość i czytelność
1. Czcionka
2. Akapity
3. Odstępy w tekście
4. Bloki tekstu
5. Justowanie
6. Ilość czcionek w tekście
7. Style
8. Listy elementów (punktory i numeracja)
9. Odpowiedni kontrast treści do tła
10. WordArt
11. Proste tabele
12. Tytuły
13. Ramki tekstu
14. Prosty tekst
15. Wyróżniki tekstu
16. Nagłówki
17. Słowniki wyrazów trudnych
18. Wykaz skrótów
19. Linki / hiperłącza
20. Obrazy – dodawanie testu alternatywnego
21. Animacja tekstów
22. Eksport do PDF/A

Prowadzący

AMP Trainers’ HUB – Usługi szkoleniowe i archiwistyczne, zajmujące się prowadzeniem szkoleń z zakresu ochrony danych osobowych (RODO), archiwistyki, platformy EPUAP2, systemów klasy EZD (ELOprofessional), Biuletynu Informacji Publicznej, prawa administracyjnego i dostępu do informacji publicznej. Wdraża systemy ochrony danych osobowych, zajmuje się audytem ryzyka związanego z przeważaniem danych osobowych, opracowuje dokumentację z zakresu ochrony danych osobowych, obiegu dokumentów w podmiocie oraz informacji publicznej., Ponadto wdraża platformę EPUAP2 wraz z jej konfiguracją, nadzoruje projekty archiwizacyjne oraz digitalizacyjne.

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na res.edu.pl

Przy zgłoszeniu dwóch i więcej osób z jednej instytucji – możliwa negocjacje ceny.

Uwaga!!

Przy zgłoszeniu do 11. października cena za szkolenie to 289 zł/ os!

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

25 październik 2021 09:00

Data do:

25 październik 2021 13:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

319 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

PRZYGOTOWANIE ZAKŁADU ŻYWIENIA ZBIOROWEGO DO KONTROLI SANITARNEJ ORAZ DOKUMENTACJA GHP, GMP I HACCP ZGODNA Z AKTUALNYMI PRZEPISAMI PRAWNYMI

Zobacz więcej

Błędy w realizacji kontroli zarządczej w świetle wyników organów kontroli: NIK, MF, RIO

Zobacz więcej

KURS INTENDENT W PLACÓWCE ŻYWIENIA ZBIOROWEGO DZIECI I MŁODZIEŻY

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia