Brakowanie na podstawie spisu z natury – warsztaty praktyczne.

ID szkolenia: 1283

Region

Dolnośląskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#brakowanie dokumentacji, #res edukacja, #spis z natury, #szkolenie online, archiwum panstwowe, dokumenty, teczki
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 25 październik Miejsce: online  Cena: 299zł (+VAT)


Magda Rygorczuk
tel.  888 549 572
e-mail: mrygorczuk@res.edu.pl

[/su_tab]

Opis szkolenia

Brakowanie dokumentacji zazwyczaj odbywa się na podstawie istniejącej ewidencji zasobu archiwum zakładowego lub składnicy akt. Akta, których okres przechowywania minął, typuje się drogą analizy spisów zdawczo-odbiorczych.

Czasem jednak, gdy proces porządkowania i ewidencjonowania zasobu jest dopiero wdrażany, jednostka jest zmuszona wybrakować przetrzymaną dokumentację na podstawie spisu z natury. Celem szkolenia jest przeprowadzenie słuchacza przez tę procedurę. W czasie szkolenia będziemy dokonywać brakowania dokumentacji własnej jednostki oraz dokumentacji, którą jednostka otrzymała w drodze sukcesji biernej

Program szkolenia

Część pierwsza ­ – Wprowadzenie do problematyki.

1.Procedura brakowania dokumentacji – zarys
2. Brakowanie na podstawie ewidencji a brakowanie na podstawie spisu z natury – porównanie.
3. Typowanie akt do brakowania – które teczki mogą zostać już wybrakowane?
4. Komisja oceny dokumentacji – udział pracowników merytorycznych w brakowaniu.
5. Wnioskowanie do odpowiedniego Archiwum Państwowego o wyrażenie zgody na brakowanie.
6. Sposoby niszczenia akt i współpraca w tym zakresie z podmiotem zewnętrznym. Niezbędne dokumenty

Część druga – warsztaty praktyczne dokonywane na fiszkach imitujących akta

1.Rozpoznanie przynależności zespołowej akt – kto jest aktotwórcą ?
2. Segregacja i systematyzacja akt – wydzielenie akt przeznaczonych do brakowania z zasobu.
3. Spisywanie dokumentacji wytypowanej do brakowania na spisy dokumentacji niearchiwalnej podlegającej brakowaniu. Ujęcie na spisie dokumentacji własnej i dokumentacji przejętej w ramach sukcesji.
4. Wnioskowanie o wyrażenie zgody na brakowanie. Kompletowanie dokumentacji procesu brakowania.

Część trzecia:

Dyskusja. Sesja pytań i odpowiedzi

Prowadzący

Wykształcenie zdobyła na Uniwersytecie Śląskim na kierunku Historia  (licencjat: pierwsza specjalizacja: nauczycielska, druga: archiwalna; studia magisterskie specjalizacja: archiwalna i zarządzanie dokumentacją), na kierunku Socjologia (licencjat) oraz Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej na kierunku Bezpieczeństwo Narodowe (studia magisterskie). W chwili obecnej przygotowuje rozprawę doktorską w Instytucie Historii Uniwersytetu Opolskiego. Uczestniczyła w studiach na Uniwersytecie Lublańskim w Słowenii. Laureatka nagród i stypendiów naukowych, w tym  Wyróżnienia Rektora Uniwersytetu Śląskiego dla Najlepszych Absolwentów.

Wieloletnie doświadczenie w nauczaniu: udokumentowane kilkaset godzin przeprowadzonych szkoleń oraz kilkuletnie zatrudnienie na etacie nauczyciela na kierunku Technik Archiwista.

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl


Szkolenie ma charakter teoretyczno-praktyczny.Uczestnicy będą musieli wydrukować i wyciąć otrzymany przed szkoleniem zestaw fiszek imitujących teczki aktowe. Po zakończeniu szkolenia słuchacze otrzymają klucze do zadań, które robili razem z wykładowcą.

Przy zgłoszeniu do 4 października cena jedyne 279zł/ os

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

Bez wychodzenia z domu, przy po mocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci;
W oparciu o platformę szkoleniową;
Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem;
Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.

Przy zgłoszeniu dwóch i więcej osób z jednej instytucji – możliwa negocjacje ceny.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

25 październik 2021 09:00

Data do:

25 październik 2021 12:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

299 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Obieg i archiwizacja dokumentów, archiwum zakładowe

Zobacz więcej

Warsztaty kancelaryjne dla pracowników biurowych. Formy grupowania i łączenia pism.

Zobacz więcej

Aktualizacja instrukcji kancelaryjnych oraz jednolitego rzeczowego wykazu akt w związku z wdrażaniem EZD i e-Doręczenia

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia