szkolenie online

Brakowanie na podstawie spisu z natury – warsztaty praktyczne.

ID szkolenia: 1809

Region

Cała Polska

Tagi

#brakowanie dokumentacji, #res edukacja, #spis z natury, #szkolenie online, archiwum_panstwowe, dokumenty, teczki
Opiekun szkolenia
Uwaga!

Przy zgłoszeniu do 13.listopada cena szkolenia wynosi 349 zł/os.

Co wyniesiesz z tego szkolenia?

Brakowanie dokumentacji zazwyczaj odbywa się na podstawie istniejącej ewidencji zasobu archiwum zakładowego lub składnicy akt. Akta których okres przechowywania minął typuje się drogą analizy spisów zdawczo-odbiorczych.

Czasem jednak, gdy proces porządkowania i ewidencjonowania zasobu jest dopiero wdrażany, jednostka jest zmuszona wybrakować przetrzymaną dokumentację na podstawie tzw. spisu z natury. Celem szkolenia jest przeprowadzenie słuchacza przez tę procedurę. W czasie szkolenia będziemy dokonywać brakowania dokumentacji własnej jednostki oraz dokumentacji którą jednostka otrzymała w drodze sukcesji biernej.

Program szkolenia

Część pierwsza ­ – Wprowadzenie do problematyki.

1.Procedura brakowania dokumentacji – zarys
2. Brakowanie na podstawie ewidencji a brakowanie na podstawie spisu z natury – porównanie.
3. Typowanie akt do brakowania – które teczki mogą zostać już wybrakowane?
4. Komisja oceny dokumentacji – udział pracowników merytorycznych w brakowaniu.
5. Wnioskowanie do odpowiedniego Archiwum Państwowego o wyrażenie zgody na brakowanie.
6. Sposoby niszczenia akt i współpraca w tym zakresie z podmiotem zewnętrznym. Niezbędne dokumenty

Część druga – warsztaty praktyczne dokonywane na fiszkach imitujących akta

1.Rozpoznanie przynależności zespołowej akt – kto jest aktotwórcą ?
2. Segregacja i systematyzacja akt – wydzielenie akt przeznaczonych do brakowania z zasobu.
3. Spisywanie dokumentacji wytypowanej do brakowania na spisy dokumentacji niearchiwalnej podlegającej brakowaniu. Ujęcie na spisie dokumentacji własnej i dokumentacji przejętej w ramach sukcesji.
4. Wnioskowanie o wyrażenie zgody na brakowanie. Kompletowanie dokumentacji procesu brakowania.

Część trzecia:

Dyskusja. Sesja pytań i odpowiedzi

Szkolenie ma charakter teoretyczno-praktyczny. Uczestnicy będą musieli wydrukować i wyciąć otrzymany przed szkoleniem zestaw fiszek imitujących teczki aktowe. Po zakończeniu szkolenia słuchacze otrzymają klucze do zadań, które robili razem z wykładowcą.

Prowadzący

Wykształcenie zdobyła na Uniwersytecie Śląskim na kierunku Historia (licencjat: pierwsza specjalizacja: nauczycielska, druga: archiwalna; studia magisterskie specjalizacja: archiwalna i zarządzanie dokumentacją), na kierunku Socjologia (licencjat) oraz Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej na kierunku Bezpieczeństwo Narodowe (studia magisterskie). W chwili obecnej przygotowuje rozprawę doktorską w Instytucie Historii Uniwersytetu Opolskiego. Uczestniczyła w studiach na Uniwersytecie Lublańskim w Słowenii. Laureatka nagród i stypendiów naukowych, w tym Wyróżnienia Rektora Uniwersytetu Śląskiego dla Najlepszych Absolwentów.

Wieloletnie doświadczenie w nauczaniu: udokumentowane kilkaset godzin przeprowadzonych szkoleń oraz kilkuletnie zatrudnienie na etacie nauczyciela na kierunku Technik Archiwista.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

01 grudzień 2023 09:00

Data do:

01 grudzień 2023 12:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

389 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Aktualizacja instrukcji kancelaryjnych oraz jednolitego rzeczowego wykazu akt w związku z wdrażaniem EZD i e-Doręczenia

Zobacz więcej

Warsztaty kancelaryjne dla pracowników biurowych. Formy grupowania i łączenia pism.

Zobacz więcej

Obieg i archiwizacja dokumentów w systemie Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia