Brakowanie na podstawie spisu z natury – warsztaty praktyczne.
Region
Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Online, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, ZachodniopomorskieTagi
Termin: 15. lipca Miejsce: online Cena: 299zł (+VAT)
Katarzyna Wardzińska
tel. 888 549 572
e-mail: kwardzinska@res.edu.pl
[/su_tab]
Opis szkolenia
Brakowanie dokumentacji zazwyczaj odbywa się na podstawie istniejącej ewidencji zasobu archiwum zakładowego lub składnicy akt. Akta których okres przechowywania minął typuje się drogą analizy spisów zdawczo-odbiorczych.
Czasem jednak, gdy proces porządkowania i ewidencjonowania zasobu jest dopiero wdrażany, jednostka jest zmuszona wybrakować przetrzymaną dokumentację na podstawie tzw. spisu z natury. Celem szkolenia jest przeprowadzenie słuchacza przez tę procedurę. W czasie szkolenia będziemy dokonywać brakowania dokumentacji własnej jednostki oraz dokumentacji którą jednostka otrzymała w drodze sukcesji biernej.
Program szkolenia
Część pierwsza – Wprowadzenie do problematyki.
1.Procedura brakowania dokumentacji – zarys
2. Brakowanie na podstawie ewidencji a brakowanie na podstawie spisu z natury – porównanie.
3. Typowanie akt do brakowania – które teczki mogą zostać już wybrakowane?
4. Komisja oceny dokumentacji – udział pracowników merytorycznych w brakowaniu.
5. Wnioskowanie do odpowiedniego Archiwum Państwowego o wyrażenie zgody na brakowanie.
6. Sposoby niszczenia akt i współpraca w tym zakresie z podmiotem zewnętrznym. Niezbędne dokumenty
Część druga – warsztaty praktyczne dokonywane na fiszkach imitujących akta
1.Rozpoznanie przynależności zespołowej akt – kto jest aktotwórcą ?
2. Segregacja i systematyzacja akt – wydzielenie akt przeznaczonych do brakowania z zasobu.
3. Spisywanie dokumentacji wytypowanej do brakowania na spisy dokumentacji niearchiwalnej podlegającej brakowaniu. Ujęcie na spisie dokumentacji własnej i dokumentacji przejętej w ramach sukcesji.
4. Wnioskowanie o wyrażenie zgody na brakowanie. Kompletowanie dokumentacji procesu brakowania.
Część trzecia:
Dyskusja. Sesja pytań i odpowiedzi
Prowadzący
Wykształcenie zdobyła na Uniwersytecie Śląskim na kierunku Historia (licencjat: pierwsza specjalizacja: nauczycielska, druga: archiwalna; studia magisterskie specjalizacja: archiwalna i zarządzanie dokumentacją), na kierunku Socjologia (licencjat) oraz Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej na kierunku Bezpieczeństwo Narodowe (studia magisterskie). W chwili obecnej przygotowuje rozprawę doktorską w Instytucie Historii Uniwersytetu Opolskiego. Uczestniczyła w studiach na Uniwersytecie Lublańskim w Słowenii. Laureatka nagród i stypendiów naukowych, w tym Wyróżnienia Rektora Uniwersytetu Śląskiego dla Najlepszych Absolwentów.
Wieloletnie doświadczenie w nauczaniu: udokumentowane kilkaset godzin przeprowadzonych szkoleń oraz kilkuletnie zatrudnienie na etacie nauczyciela na kierunku Technik Archiwista.
Formularz zgłoszeniowy
Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl
Szkolenie ma charakter teoretyczno-praktyczny. Uczestnicy będą musieli wydrukować i wyciąć otrzymany przed szkoleniem zestaw fiszek imitujących teczki aktowe. Po zakończeniu szkolenia słuchacze otrzymają klucze do zadań, które robili razem z wykładowcą.
Przy zgłoszeniu do 01.lipca 2022r. cena szkolenia to 279zł/os !
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
Bez wychodzenia z domu, przy po mocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci;
W oparciu o platformę szkoleniową;
Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem;
Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.