Archiwum zakładowe

ID szkolenia: 1693

Kategorie

Archiwistyka

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Online, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#archiwizacja, #instrukcja_archiwalna, #pierwszy_dzień_kursu, #zarządzanie_dokumentacją, akta, archiwum_zakladowe, dokumenty
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 13. czerwca  Miejsce: ONLINE Cena: 270 zł (+VAT)


Katarzyna Wardzińska
tel. 888 549 572
e-mail: kwardzinska@res.edu.pl

Cel i korzyści

  • Nabycie, zaktualizowanie i pogłębienie wiedzy oraz umiejętności z zakresu zarządzania dokumentacją oraz wiedzy niezbędnej do zgodnej z obowiązującymi przepisami organizacji pracy w kancelarii/archiwum jednostki organizacyjnej
  • Omówienie nowych przepisów znowelizowanej ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
  • Zapoznanie się z prawidłowym prowadzeniem i archiwizacją dokumentacji kadrowo-płacowej z uwzględnieniem Rozporządzenia RODO, nowej Ustawy ODO i Kodeksu Pracy

Adresaci

Osoby zajmujące się archiwizacją w zakładach oraz prowadzące archiwum zakładowe w urzędach i innych instytucjach, wszyscy zainteresowani tematyką szkolenia. Pracownicy działów administracyjnych, HR, sekretariatów.

Program szkolenia

1. Podstawowe akty prawne dotyczące zarządzania dokumentacją
a. Ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach z 14 lipca 1983r.
• Objaśnienie najważniejszych założeń Ustawy
• Obowiązujące przepisy
b. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z 18. Stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt, instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych
• Normatywy kancelaryjno-archiwalne w teorii – wstęp
• Wyjaśnienie roli normatywów kancelaryjno-archiwalnych w Jednostce
c. Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 października 2015r. w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej.
• Definicja klasyfikowania oraz kwalifikowania
• Kategorie archiwalne
• Materiały archiwalne (kat. A)
• Dokumentacja niearchiwalna (kat. B, BE, Bc)
• Okresy przechowywania dokumentacji

2. Administracja archiwalna w Polsce
• Państwowa sieć archiwalna
• Archiwa zakładowe, a składnice akt
• Kontrola archiwalna w Jednostce (ogólne warunki, procedury, przebieg, zakończenie kontroli)

3. Instrukcja kancelaryjna i jednolity rzeczowy wykaz akt
a. Instrukcja Kancelaryjna
• Systemy kancelaryjne
• Budowa instrukcji kancelaryjnej (teczki rzeczowe, teczki spraw, znak sprawy)
• Instrukcja kancelaryjna, a archiwum zakładowe – obowiązki referentów, a obowiązki archiwisty zakładowego.
b. Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt
• Rola JRWA w Jednostce
• Akta typowe oraz specyficzne
• Wyjaśnienie systemu klasyfikacji dziesiętnej

4. Instrukcja w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych
• Lokal archiwum zakładowego (umiejscowienie, wyposażenie, warunki, wymogi)
• Rzeczywiste problemy dotyczące pracy w archiwach/składnicach
• Dodatkowe obowiązki Archiwisty

5. Zadania archiwum zakładowego
a. Przejmowanie akt z komórek organizacyjnych (zasady przejmowania, odpowiedzialność archiwisty)
• Opis teczki aktowej,
• spis zdawczo-odbiorczy, wykaz spisów
• sygnatura archiwalna
b. Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej
• Szczegółowa analiza każdego z etapów procesu brakowania dokumentacji niearchiwalnej
• Komisja brakująca i jej wpływ na cały proces.
• Przygotowywanie spisów oraz sporządzanie wniosków
• Ekspertyza oraz zmiana kwalifikacji
c. Przekazywanie materiałów archiwalnych do Archiwum Państwowego:
• Szczegółowa analiza każdego z etapów procesu przekazania
• Przygotowanie dokumentacji – mała konserwacja, paginacja
• Przygotowywanie spisów oraz sporządzanie wniosków
d. Udostępnianie dokumentacji
e. Zabezpieczenie danych – pseudonimizacja oraz anonimizacja
f. Skontrum oraz sprawozdanie

6. Porządkowanie dokumentacji
a. Podstawowe pojęcia oraz zasady
b. Proces porządkowania dokumentacji do momentu brakowania/przekazania

7. Zakończenie

Prowadzący

Trener, archiwista, zewnętrzny audytor dostępności cyfrowej oraz architektonicznej, Inspektor Ochrony Danych, strateg –  specjalista do spraw wywiadu oraz kontrwywiadu gospodarczego, a także kreowania wizji rozwoju przedsiębiorstw, tworzenia strategii rozwoju oraz tworzenia i wdrażania planów operacyjnych. Służbowo zastępca Dyrektora Generalnego AMP Trainers’ Hub, a także dyrektor zarządzający w firmach sektora prywatnego MŚP.

Na sali szkoleniowej spędził ponad 1900 godzin przeszkalając tym samym ponad 1300 osób – w tym m.in. Pracowników ARiMR, IPN, GDDKiA z zakresu obiegu i archiwizacji dokumentacji, prawa archiwalnego i administracyjnego, redagowania normatywów kancelaryjno-archiwalnych oraz poprawnego redagowania pism urzędowych.

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na res@res.edu.pl

Przy zgłoszeniu do do 30. maja cena za szkolenie to 250 zł/os.

Przy zgłoszeniu dwóch i więcej osób z jednej instytucji – możliwa negocjacje ceny.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci;
  • W oparciu o  platformę szkoleniową;
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem;
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

13 czerwiec 2022 09:00

Data do:

13 czerwiec 2022 15:00

Miejsce:

Brak danych

Koszt:

270 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Obieg i archiwizacja dokumentów w systemie Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją

Zobacz więcej

Warsztaty kancelaryjne dla pracowników biurowych. Formy grupowania i łączenia pism.

Zobacz więcej

Aktualizacja instrukcji kancelaryjnych oraz jednolitego rzeczowego wykazu akt w związku z wdrażaniem EZD i e-Doręczenia

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia