Ładowanie Wydarzenia

« Wszystkie Wydarzenia

  • To wydarzenie minęło.

Aktualności podatkowe w sektorze Finansów Publicznych.

1 września_10:00 - 15:00

329(+VAT)

Termin:02 sierpnia   Miejsce: online  Cena: 329 zł (+VAT)

Opiekun szkolenia
Magda Rygorczuk
tel. 888 549 572
e-mail: mrygorczuk@res.edu.pl
Cel i opis szkoleniaAdresaciKORZYŚCIProgram szkoleniaProwadzącyFormularz zgłoszeniowy

Rok 2020 przyniósł bardzo wiele nowych regulacji podatkowych. Z zapowiedzi wiemy już też, że 2021r przyniesie jeszcze więcej zmian. Mają one głównie na celu walkę z wyłudzeniami i przestępcami podatkowymi, jednak w praktyce muszą się do nich dostosować również zwykli, uczciwi podatnicy. Niezwykle wzrasta rola tzw. należytej staranności. Zwiększono sankcje za błędy w rozliczeniach czy nieprawidłowych przelewach. Musimy też raportować do fiskusa schematy podatkowe. Nadchodzą też zmiany w JPK. Opublikowano ponadto interpretację ogólną dotyczącą czynności z zakresu oświaty i opieki. Coraz więcej jednostek odlicza VAT na bieżąco, jednak wiele z nich nadal nie dokonuje odliczeń podatku naliczonego, płacąc do budżetu centralnego jedynie VAT należny, co może budzić szereg wątpliwości pod kątem gospodarności środkami. Tą sprawą zajął się z kolei NIK w jednym z raportów.

Pojawiło się też kilka ciekawych orzeczeń i interpretacji w sprawie zakresu zwolnienia z CIT czynności sektora fp. Wiele wątpliwości wzbudzała nowelizacja przepisów o 50% kosztach uzyskania przychodu w PIT.

Adresaci szkolenia

Szkolenie skierowane jest do osób rozliczających podatki (skarbników, głównych księgowych, dyrektorów ds.finansów, pracowników wydziałów finansowych) prawników wewnętrznych jednostek, osób odpowiedzialnych za dotacje i projekty inwestycyjne zwłaszcza finansowane z UE, w podmiotach takich jak:

  • instytucje kultury,
    • szkoły wyższe,
    • muzea,
    • jednostki samorządu terytorialnego,
    • jednostki budżetowe,
    • zakłady budżetowe,
    • spółki komunalne,
    • instytuty naukowe,
    • jednostki badawcze,
    • firmy zatrudniające programistów,
    • związki / stowarzyszenia / federacje przedsiębiorców, producentów czy  hodowców,
    • organizacje pozarządowe,
    • podmioty wykonujące zadania publiczne,
    • jednostki sektora finansów publicznych,
    • urzędy.
  • Korzyści dla uczestników:
    • znajomość zmian w przepisach jak i najnowszych, przełomowych orzeczeń, zmian w przepisach oraz implikacji praktycznych związanych z rozliczaniem podatku od towarów i usług, CIT i PIT z uwzględnieniem specyficznych problemów podatkowych właściwych dla sektora.

1. JPK_V7M – aktualne problemy i próby odpowiedzi wobec niejasnych stanowisk organów podatkowych

  • przybliżenie nowych przepisów:
  • dane wykazywane w nowym pliku JPK_VAT,
    • GTU,
    • procedury,
    • oznaczenia dokumentów,
    • likwidacje deklaracji,
    • Przesyłanie nowego JPK_VAT,
    • terminy,
    • kary i sankcje.
  • objaśnienia podatkowe Ministerstwa Finansów,
  • odpowiedzi MF na pytania.
  • nowe obowiązki Jednostek i pracowników,
  • procedury,
  • sprzedaż na kasie fiskalnej, korekty obrotu,
  • typowe błędy i wątpliwości,
  • jakie transakcje oznaczać TP w sektorze publicznym?
  • kary za błędy w JPK, podstawy, odwołania,
  • sposoby korekty JPK, czynny żal?

2. Zmiany wynikające z pakietu Slim VAT

  • nowe zasady korekty obrotu VAT,
  • objaśnienia MF,
  • wydłużenie terminu do odliczenia VAT naliczonego na bieżąco łącznie do 4 okresów rozliczeniowych, w przypadku rozliczeń VAT w okresach miesięcznych,
  • podwyższenie limitu na nieewidencjonowane prezenty o małej wartości.

3. O VAT w dotacjach, subwencjach i dofinansowaniach po raz kolejny – w oczekiwaniu na uchwałę NSA.

  • kiedy przysługuje odliczenie,
  • kiedy VAT jest kwalifikowany,
  • kiedy sama dotacja podlega opodatkowaniu,
  • jakie kryteria należy brać pod uwagę w opodatkowaniu dotacji,
  • co wpisywać we wniosek,
  • orzecznictwo i stanowiska organów podatkowych.

4. MDR w praktyce sektora finansów publicznych

  • Czy nas to w ogóle dotyczy? Zakres zastosowania przepisów o schematach podatkowych.
  • Dlaczego musimy się dostosować?
  • Przybliżenie nowych przepisów:
    • Definicje korzystającego, promotora i wspomagającego, jaką rolę może mieć nasza jednostka?
    • Rola spółek komunalnych, instytucji kultury,
    • Co oznacza w praktyce udostępnianie schematu?
    • Kwestie techniczne, raportowanie, organy,
    • Formy raportowania, deklaracje,
    • Definicja schematu podatkowego oraz przesłanki raportowania,
    • Co to jest korzyść podatkowa?
    • Jakich podatków dotyczą nowe przepisy?
    • Krąg podmiotów zobowiązanych do przekazywania informacji,
    • Sposób i termin raportowania,
    • Zakres raportowanych informacji,
    • Konsekwencje karne skarbowe niewypełnienia tego obowiązku przez podmioty zobowiązane,
    • Limity kwotowe,
    • Procedura MDR – rodzaje i treść.
  • Objaśnienia podatkowe Ministerstwa Finansów,
  • MDR a sektor publiczny – specyfika.

5. Czynności Jednostek z zakresu oświaty i pomocy społecznej

  • interpretacja ogólna Ministerstwa Finansów
  • dotychczasowe orzecznictwo
  • od kiedy należy zmienić podejście, czy korygować rozliczenia?
  • procedury
  • wpływ na współczynnik.

6. Przeznaczenie przychodu jako podstawa zwolnienia z CIT

  • fundacje, stowarzyszenia, związki,
  • orzeczenia i interpretacje,
  • problematyka alokacji przychodów i kosztów.

7.  Autorskie koszty uzyskania przychodów – koszty po zmianie przepisów podatkowych

  • obecne brzmienie przepisów,
  • kiedy stosujemy 50 % koszty,
  • niedawne zmiany,
  • 50% kup a stosunek pracy,
  • zatrudnienie na konkretnym stanowisku a prawo do 50% kup,
  • pracownicy dydaktyczni, naukowi,
  • ustawa z 10 maja 2018r. ,
  • dziedziny, do których można stosować 50% koszty,
  • rodzaje przychodów, do których stosujemy preferencje,
  • kto jest twórcą i definicja utworu,
  • prawa autorskie,
  • definicje,
  • orzecznictwo,
  • czynności twórcze, techniczne i odtwórcze.

8.  Praktyka stosowania kosztów twórców

  • interpretacje KIS,
  • orzecznictwo sądowe,
  • wymóg „wyodrębnienia” wynagrodzenia a ustalenia procentowe pracy twórczej w umowie,
  • wyjaśnienia Ministerstwa Finansów,
  • planowana interpretacja ogólna,
  • wytyczne w zakresie działalności twórczej,
  • wymogi formalne,
  • przyjęcie utworu przez pracodawcę,
  • aspekty praktyczne: rola umów, regulaminy wynagradzania, odpowiednie dokumentowanie, ewidencje, stanowiska twórcze,
  • planowane kontrole podatkowe,
  • odpowiedzialność – kto ponosi koszty podatku?

9. kontrole NIK w sprawie centralizacji – pierwsze wnioski z protokołów pokontrolnych.

  • Przyjęte procedury i ich weryfikacja w jednostce,
  • Sprawdzenie umów,
  • Sprawdzenie dokumentowania sprzedaży,
  • Obieg informacji w jednostce,
  • Odliczać czy nie odliczać?
  • Gospodarność a brak odliczeń,
  • specyficzna sprzedaż w jednostkach,
  • Umowy bezgotówkowe,
  • Typowe błędy,
  • Rekomendacje z praktyki.

Prawnik, licencjonowany doradca podatkowy z ponad 16 letnim doświadczeniem w doradztwie dla przedsiębiorstw i podmiotów sektora finansów publicznych. Doświadczenie zawodowe zdobywała w PwC w dziale podatkowym oraz w KPMG Tax. Kierowała działem VAT w renomowanej warszawskiej kancelarii, zajmując się szeroko rozumianym doradztwem podatkowym, zarówno bieżącą obsługą klientów jak również doradztwem projektowym (restrukturyzacje, przeglądy podatkowe i celowe, projekty optymalizacyjne, postępowania). Od 2013r. prowadzi własną Kancelarię Doradztwa (www.podatkisamorzadu.pl).

Ukończyła Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkołę Prawa Niemieckiego przy Uniwersytecie Warszawskim i Uniwersytecie w Bonn. Prowadziła liczne projekty doradcze, głównie w zakresie VAT, jak również podatków dochodowych, podatku od nieruchomości i międzynarodowego opodatkowania, realizowane dla szeregu polskich i zagranicznych podmiotów działających w różnych branżach. Jest autorką licznych publikacji prasowych dotyczących prawa podatkowego (Rzeczpospolita, Finanse Publiczne, Wspólnota, Gazeta Prawna, Przegląd Podatkowy, Jurysdykcja Podatkowa) oraz współautorką komentarza do ustawy o kontroli skarbowej, jak również komentatorką w programach telewizyjnych.

Uczestniczy jako ekspert w pracach dotyczących zmian w polskich przepisach podatkowych (głównie w obszarze podatku VAT), jak również pracach na szczeblu Unii Europejskiej. Jest ponadto cenionym szkoleniowcem (m.in. Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, szkolenia prowadzone przez wydawnictwa i firmy konferencyjne), ekspertem Senatu RP, a ponadto również Członkiem Rady Podatkowej PKPP Lewiatan.

Posiada wieloletnie doświadczenie w doradztwie dla podmiotów publicznych, głównie samorządowych.  Prowadzona przez nią Kancelaria odzyskała kilkadziesiąt milionów złotych nadpłaconego podatku VAT dla podmiotów publicznych oraz na bieżąco wspiera gminy w kwestiach rozliczania podatku VAT, podatku dochodowego oraz podatku od nieruchomości. W wielu wprowadziła procedury naliczania i odliczania VAT współczynnikiem. Z sukcesem i korzyścią dla Gmin dokonała kilkudziesięciu centralizacji. Posiada doświadczenie w obsłudze podatkowej agencji wykonawczej (w rozumieniu ustawy o finansach publicznych),  instytutów naukowych i instytucji kultury. Doradza w zakresie VAT organizacjom pozarządowym wykonującym zadania z zakresu administracji rządowej.

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj .doc .pdf i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl

Przy zgłoszeniu do 11 sierpnia cena szkolenia to 309 zł/os!

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci;
  • W oparciu o  platformę szkoleniową;
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem;
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.

Przy zgłoszeniu dwóch i więcej osób z jednej instytucji – możliwa negocjacje ceny.

Miejsce

SZKOLENIE ONLINE

Organizator

RES Edukacja s.c.
Telefon:
798-301-329
Email:
biuro@res.edu.pl
Strona internetowa:
www.res.edu.pl

    FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

    INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

    1.Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. ze zmianami w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany ze środków publicznych wystawiamy fakturę zwolnioną z podatku VAT. Faktury wystawiane są w dniu szkolenia standardowo z terminem płatności 7 dni i wręczane uczestnikom szkolenia wraz z materiałami szkoleniowymi lub przesyłane pocztą tradycyjną lub elektroniczną.
    2.Wszyscy zgłoszeni uczestnicy otrzymają fakturę, materiały szkoleniowe, certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu, serwis kawowy i lunch.
    3.Bezkosztowa rezygnacja ze szkolenia jest możliwa na 5 dni roboczych przed planowanym terminem szkolenia. Po tym terminie zostaną Państwo obciążeni kosztami w wysokości 80% ceny szkolenia.
    4.Organizator zastrzega sobie prawo, zmiany lub odwołania terminu w przypadku małej ilości zgłoszeń.

    (Wymagane) Zapoznałem się i akceptuje ww. warunki organizacyjne oraz regulamin szkoleń

    Oświadczamy, iż udział w szkoleniu organizowany przez RES Edukacja s.c. jest finansowany w minimum 70% ze środków publicznych lub samorządowych, w związku z tym proszę o wystawienie faktury zwolnionej z podatku VAT.

    Wyrażam zgodę na przesłanie faktury w formie elektronicznej (.pdf) na adres mailowy osoby zgłaszającej.

    Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczenie usług drogą elektroniczną (Dz.U.2017, poz.1219 t.j.) na podany adres e-mail na temat usług oferowanych przez RES Edukacja – Kompleksowa organizacja szkoleń s.c. przy ul. Przędzalnianej 29 z siedzibą w Białymstoku. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na jej podstawie przez jej wycofaniem

    OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

    Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję, iż:
    1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Sylwia Głowacka i Elwira Grygorczuk – wspólnicy prowadzący działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej pod firmą RES Edukacja – Kompleksowa organizacja szkoleń s.c. ul. Białostoczek 15/35, 15-869 Białystok, NIP: 5423316405, REGON: 380410137,
    2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu organizacji i realizacji zamówionego szkolenia na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.,
    3) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa,
    4) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą
    • w oparciu o uzasadniony interes realizowany przez administratora do momentu ustania przetwarzania w celach planowania biznesowego
    • do momentu wycofania zgody, w przypadku gdy uczestnik szkolenia wyrazi zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych,
    5) posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody oraz prawo do przenoszenia danych,
    7) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Stawki 2, Warszawa,
    8) podanie danych osobowych jest dobrowolne ale wymagane do wzięcia udziału w szkoleniu, przy czym niepodanie danych będzie skutkować brakiem możliwości wzięcia udziału w szkoleniu.