ABC dostępności – szkolenie dla Koordynatorów ds. dostępności

ID szkolenia: 1175

Kategorie

Kadry i płace

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#dostępność, #dyskryminacja, #koordynatorzy ds. dostępności, #szkolenieonline, bariery, koordynator, niepełnosprawność
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 13. września  Miejsce: Szkolenie on-line Cena: 319 zł (+VAT)


Elwira Grygorczuk
tel. 518 192 393
e-mail: egrygorczuk@res.edu.pl

Adresaci

Koordynatorzy ds. dostępności, inne osoby zainteresowane z państwowych lub samorządowych instytucji.

 

Cel

Uzyskanie przez osoby zainteresowane praktycznej wiedzy w zakresie stosowania ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Korzyści

  • Brak dostępności to dyskryminacja – wiedza uzyskana na szkoleniu zapobiega sytuacjom dyskryminacji osób z niepełnosprawnością;
  • Wsparcie merytoryczne dla Koordynatora i podniesienie jego kwalifikacji w procesie zapewnienia dostępności instytucji;
  • Praktyczne porady w zakresie planowania, realizacji, monitoringu i raportowania o stanie zapewnienia dostępności;
  • Możliwość wyjaśnienia wątpliwości i zadania pytań osobie prowadzącej szkolenie, która reprezentuje na co dzień osoby z niepełnosprawnością przed sądami i innymi organami publicznymi;
  • Praktyczne materiały szkoleniowe.

Forma szkolenia: interaktywna; teoria, przepisy, orzecznictwo, zastosowanie w praktyce poprzez pracę na studiach przypadków; czynny udział uczestników szkolenia, zadawanie pytań, wyjaśnianie wątpliwości, praca warsztatowa.

Program szkolenia

1. Najważniejsze regulacje prawne w zakresie dostępności i niedyskryminowania.
2. Status osoby z niepełnosprawnością w społeczeństwie i respektowanie praw osób.
3. Pokonywanie barier w dostępności – wskazanie na powszechne problemy z dostępnością
• bariery architektoniczne,
• bariery techniczne, w tym kwestia dostępności cyfrowej,
• bariery informacyjno – komunikacyjne.
4. Osoby z różnymi rodzajami niepełnosprawności – omówienie funkcjonowania i komunikacji z osobami z różnymi rodzajami niepełnosprawności, w kontekście pokonywania barier oraz w kontekście wymogów ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
• Zasady podstawowe
• Osoby niepełnosprawne ruchowo
• Osoby niewidome/niedowidzące
• Osoby niesłyszące/niedosłyszące
• Osoby niepełnosprawne intelektualnie
• Osoby z niepełnosprawnością psychiczną
• Osoby z autyzmem
• Osoby z ukrytą niepełnosprawnością
• Osoby z zaburzeniami mowy
• Osoby niskiego wzrostu
• Osoby z porażeniem mózgowym
• Osoby z innymi schorzeniami
5. Rola koordynatora ds. dostępności – czyli planowanie, realizacja i koordynowanie działań w sprawie zapewnienia dostępności.
6. Monitoring w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
7. Sporządzanie i uaktualnianie deklaracji dostępności.
8. Raportowanie o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
9. Podsumowanie szkolenia

Prowadzący

Specjalista w zakresie niepełnosprawności, niedyskryminacji i dostępności. Ukończył studia prawnicze na Wydziale Prawa Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. W 2012 r. ukończył z wyróżnieniem podyplomowe studia z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, uzyskując tytuł menedżera HR. Od 2006 r. merytorycznie związany z pracą z osobami zagrożonymi wykluczeniem lub wykluczonymi, w szczególności osobami z niepełnosprawnością. W latach 2011-2015 członek Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób z Niepełnosprawnością działającej przy Prezydencie Miasta Gdyni. W latach 2011-2017 członek Komisji Ekspertów ds. Osób z Niepełnosprawnością przy Rzeczniku Praw Obywatelskich. Prowadzi kancelarię prawną. Szczególnym zainteresowaniem darzy prawo dotyczące osób z niepełnosprawnością, prawo pomocy społecznej oraz prawo antydyskryminacyjne. Specjalizuje się w sprawach dotyczących rent i orzeczeń dla osób z autyzmem i niepełnosprawnością intelektualną. Doświadczony trener, szkoleniowiec i prelegent. Długoletni pracownik merytoryczny, pracujący bezpośrednio z osobami z niepełnosprawnością. Od wielu lat współpracuje ze Stowarzyszeniem Przyjaciół Integracji, z Fundacją Integracja, Fundacją -PFPDN- Echo w Warszawie oraz innymi organizacjami działającymi na rzecz osób z niepełnosprawnością.

 

Doświadczenie w zakresie pracy z osobami z niepełnosprawnością (informacje wybrane):

  • na co dzień współpraca z kilkunastoma organizacjami pozarządowymi zajmującymi się osobami z niepełnosprawnością: Fundacja Integracja, Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji, Fundacja L’Arche Dom w Gdyni, PFPDN -Echo-, Fundacja Dom Marzeń, Fundacja Pokolenia, PSONI, TPBA Koło w Gdańsku, inne organizacje
  • Współpraca z portalem niepelnosprawni.pl w zakresie udzielania porad prawnych na zapytania czytelników portalu.
  • Współautor publikacji „Dostępność wymiaru sprawiedliwości dla osób głuchych, z autyzmem lub niepełnosprawnością intelektualną” dostępnej na stronie Dostępność wymiaru sprawiedliwości dla osób głuchych, z autyzmem lub niepełnosprawnością intelektualną – niepelnosprawni.pl
  • Od 2020 r. współpraca z Krajową Szkołą Sądownictwa i Prokuratury w zakresie prowadzenia szkoleń „Komunikacja w toku postępowania karnego i cywilnego z osobami dotkniętymi niepełnosprawnością oraz respektowanie ich praw”.
  • uchwałą Rady Programowej Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury z dnia 17 października 2019 r. – pozytywne zaopiniowanie na wykładowcę KSSiP. Tematyka wykładów będzie dotyczyła osób z niepełnosprawnością.
  • 20-21.09.2019 udział jako jedna z grona 100 osób, które będą miały realny wpływ na wypracowanie rozwiązań dla osób z niepełnosprawnościami w ramach przyjaznego środowiska w pracy. Udział w #IDEATHON – pierwszy tego typu innowacyjny projekt CSR w Polsce realizowany dla Fundacji Integracja przez 9 firm zrzeszonych w ramach networku Human Explorers korporacji: DHL Parcel, Dentsu Aegis Network Polska, Orange, Alior, Grupa Żywiec, PWC, Budimex, Leroy Merlin, Polpharma. #IDEATHON ma pokazać światu nowy trend wolontariatu na rzecz fundacji, w tym przypadku w zakresie aktywizacji pracodawców do zatrudniania osób z niepełnosprawnościami.
  • Od 2015 r. do obecnie – Urban Legal Kancelaria Radcy Prawnego Michał Urban: aktywne doradztwo prawne i praktyka sądowa w różnego rodzaju sprawach, szkolenia prawne. Specjalizacja prawo osób niepełnosprawnych
  •  Od 2019  ekspert w ramach projektu „Bezpieczna przyszłość Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną – testowanie modelu”, którego liderem jest Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną
  • Od 2015 – 2019 stała współpraca Kancelarii z organizacjami zajmującymi się osobami z niepełnosprawnością,
  • od 2006 do 2015 – Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji, od 2009 na stanowisku Dyrektor Centrum Integracja w Gdyni, Dyrektor Centrów Integracja,
  • od 2016 Członek Komisji ds. praw człowieka i współpracy z organizacjami pozarządowymi działającej przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Gdańsku.
  • 2013-2015 Członek Gdyńskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego
  • 2011-2015 Członek Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób z Niepełnosprawnością działającej przy Prezydencie Miasta Gdyni.
  • 2011-2017 Członek Komisji Ekspertów ds. Osób z Niepełnosprawnością przy Rzeczniku Praw Obywatelskich.
  • 2017-2018 wykłady dla słuchaczy Krajowej Szkoły Administracji Publicznej w Warszawie, szkolenia kadry kierowniczej urzędów w zakresie prawa osób z niepełnosprawnościami.
  • 2014 II miejsce w konkursie Lodołamacze 2014 za szczególną wrażliwość społeczną i promowanie aktywności osób niepełnosprawnych w różnych dziedzinach życia
  • 2012 medal „Gdynia bez Barier” za: „Niekonwencjonale metody aktywizacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych”
  • 2006 – 2021 udział i wystąpienia w licznych konferencjach i targach dotyczących tematyki niepełnosprawności, zdrowia, bezrobocia, rynku pracy, ekonomii społecznej, przedsiębiorczości, prawa.

 

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci;
  • W oparciu o  platformę szkoleniową;
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem;
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.

 

UWAGA!!

Przy zgłoszeniu do 9 sierpnia 2021 r. cena za osobę to jedyne 269 zł.

Przy zgłoszeniu dwóch i więcej osób z jednej instytucji – możliwa negocjacje ceny.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

13 wrzesień 2021 09:00

Data do:

13 wrzesień 2021 13:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

319 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Vademecum pracownika oświaty gminnej w kontekście aktualnych na rok 2024 przepisów prawa oświatowego

Zobacz więcej

KURS KPA DLA URZĘDNIKÓW – PRAKTYCZNE WARSZTATY

Zobacz więcej

Fundusz Sołecki. Współpraca Gmin z Sołectwami.

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia